۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاهی‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید
کد خبر: ۳۳۴۷۱۳ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۱ ساعت: ۱۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاهی‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: باید مدیرانی که در سیل‌های اخیر لیاقت کاری خوبی به خرج ندادند، عزل شده و مدیران توانمند و کارشناس در حوزه کاری خاص جایگزین شوند.

مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاهی‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: باتوجه به هشدارهای صورت گرفته لازم بود مسئولان در آماده سازی محیط و امکانات مقابله با سیل آماده‌تر عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که حوادث طبیعی در کنترل انسان نیست نمی‌توان گفت چون مدتی است که حادثه‌ای رخ نداده در آینده نیز رخ نمی‌دهد، از این رو باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشید، لذا این کوتاهی صورت گرفته قابل اغماض نیست و باید هشداری باشد تا شاهد تکرار آن نباشیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: باید مدیرانی که در سیل‌های اخیر لیاقت کاری خوبی به خرج ندادند، عزل شده و مدیران توانمند و کارشناس در حوزه کاری خاص جایگزین شوند.

وی افزود: علی رغم اینکه بارندگی‌ها نقطه عطفی برای کشور و احیای مسائل آبی بود، متاسفانه به حوادثی تلخ و جانباختن تعدادی از هموطنان منجر شده و این نعمت و عیدی را تحت الشعاع خود قرار داد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: وقوع سیل‌های اخیر مسئله‌ای است که در گذشته و ۳۰تا ۳۵سال قدمت داد، زیرا در این مدت کار کارشناسی صورت نگرفته و در مسیر رودخانه‌های فصلی داخل شهرها که در طول زمان فاقد بارندگی بوده زیرساخت‌های شهری، خیابان، مکان تفریحی و مسکن احداث شده است.

توبیخ و سرزنش گزینه مناسبی برای برخورد با کوتاهی مسئولان نیست

وی ادامه داد: لازم است مسئولین از این تجربه تلخ و ناکامی‌ها درس عبرت گرفته، کارشناسانه عمل کرده و به دنبال روشی برای احیای مسیل رود و تغییر روش باشند و طبیعت را به حالت خود بازگردانند، زیرا با تخریب محیط زیست، طبیعت خشم خود را نشان می‌دهد.

طاهرخانی بیان کرد: درصورتی که کم کاری مسئولین در سیل‌های اخیر به اثبات برسد، عملشان به هیچ وجه قابل توجیه نخواهد بود و باید پست مدیریتی خود را ترک کنند، لازم است مسئولین رده‌های بالاتر نیز این افراد را خلع کرده و جایگزین‌هایی وظیفه شناس و کارشناس را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: درواقع اخطار، توبیخ و سرزنش گزینه مناسبی برای برخورد با مسئولینی که کوتاهی کردند نیست، باید خلع شوند تا مردم اعتماد و ایمان پیدا کنند که مسئولین رده بالاتر و دولت در کنار مردم و به فکر آن‌ها است.

این مسئول اظهار کرد: لازم است مدیریت‌ها در حوزه وقوع سیل عاقلانه‌تر شود تا دوباره چنین حوادثی تکرار نشود، درواقع باید در مدیریت علمی رفتار کنیم، در مسیرهای رودها و گسل‌ها ساخت و ساز صورت نگیرد و امکانات را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که با چنین حوادثی مقابله کنیم.

وی در پایان گفت: با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید و باید رفتار علمی را جایگزین کنیم و سهل انگاری‌ها و کوتاهی‌ها مورد محاسبه و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان