۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رسیدگی به مشکلات وظیفه دولت است/خرابی ها را مرمت می کنیم
کد خبر: ۳۳۴۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور در گرگان:

رسیدگی به مشکلات وظیفه دولت است/خرابی ها را مرمت می کنیم

رئیس جمهور گفت: دولت رسیدگی به مشکلات مردم را وظیفه خود می داند، ان شاء الله مشکلات حل خواهد شد و خرابی ها مرمت می شود.

رسیدگی به مشکلات وظیفه دولت است/خرابی ها را مرمت می کنیم

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ جت الاسلام حسن روحانی عصر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهار کرد: آن جاهایی که نیاز به بازسازی دارد، بازسازی شده و به کسب و کارهایی که آسیب دیده، کمک خواهیم کرد.

وی افزود: خواسته مردم این است که هر چه زودتر آب از منطقه تخلیه شود و خانه‌هایشان را مرمت و خانه‌هایی که قابل سکونت نیست بازسازی کنیم.

roohaniii 1

رئیس جمهور ادامه داد: می خواهند خسارت‌هایی که به مزارع، دامداری، صنعت‌و مغازه‌هایشان وارد شده ، جبران شود و البته همه این کارها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جلسه هیات دولت تصویب کردیم که که خسارات را جبران کنیم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  مسئول اجرای این تصمیم است و  بخشی از امور را نیز بیمه اجرا می‌کند.

روحانی بیان کرد:  همه توان ما این است که در فصل بهار و تابستان، بتوانیم خانه‌هایی که نیازمند بازسازی است، انجام شود و آنهایی که نیاز به مرمت دارد، سریع‌تر مرمت شود.

roohaniii 2

به گفته رئیس جمهور؛ مشکل اصلی این است که رودخانه‌ای که اینجا باید همه آب را به سمت دریا بکشد، متأسفانه لایروبی نشده و دارای رسوب زیادی است. در داخل این رودخانه گیاهان بلند شبیه درختچه روئیده است و  آب حرکت ندارد و رودخانه کشش لازم را ندارد.

روحانی با بیان اینکه در این چند روز وزیرکشور مسئول شدند که در منطقه بمانند و اقدامات بسیار خوبی انجام شد، بیان کرد: نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیز با همه امکاناتشان به صحنه آمدند و بسیار کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیری که از طریق بالگرد دیدم اقدامات کوتاه مدت خوبی انجام داده بودند بهترین راه این است که این رودخانه بتواند آب را ببرد و برای این منظور لایروبی‌ها از مصب رودخانه در دریا شروع شده و در حال انجام است.

 

roohaniii 4

روحانی گفت: یک مقدار کشش رودخانه بهتر شده، سطح آب پایین آمده است اما در بعضی از خیابان‌های آق‌قلا هنوز با قایق رفت و آمد می‌کنند جاهایی است که هنوز ارتفاع آب بالاست.

رئیس جمهور در خاتمه گفت: این سیل تجربه‌ای است که در این منطقه مسیر رودخانه را به گونه‌ای اصلاح کنیم که بعد از این و در ماه‌های آینده اگر بارندگی شدیدی بود، دیگر منطقه با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام/2002

منبع: گلستان ما

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان