۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مدیران دولتی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دست‌انداز ایجاد می‌کنند/ شرایط دریافت مجوز به تولیدکنندگان باید تسهیل شود
کد خبر: ۳۳۴۶۴۹ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۴ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان در مصاحبه با صبح قزوین:

مدیران دولتی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دست‌انداز ایجاد می‌کنند/ شرایط دریافت مجوز به تولیدکنندگان باید تسهیل شود

رئیس مجمع نمایندگان استان در مصاحبه با صبح قزوین گفت: وجود قوانین بسته باعث شده، وقتی که از افراد درخواست سرمایه گذاری و به قول امام راحل عبادت مالی و تولید داشتم، به صراحت بیان کنند که باوجود برخی مدیران و قوانین این امکان وجود ندارد.

مدیران دولتی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دست‌انداز ایجاد می‌کنند/ شرایط دریافت مجوز به تولیدکنندگان باید تسهیل شود
روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق سال جدید مبنی بر رونق تولید، لازم است به این عنوان نه به عنوان شعار بلکه به عنوان دستور و فرمان نگاه کرد که عمل به آن ضروری است.
 
وی ادامه داد: لازم است تمام آحاد ملت، دستگاه‌ها و قوای مختلف در زمینه‌هایی که دارای مسئولیت هستند بسترها را برای رونق تولید مهیا کنند.
 
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: امروز درراستای حمایت از تولیدکنندگان برای صنایعی که در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران قرار دارند بخشش و معافیت مالیاتی درنظر گرفته شده است. 
 
وی بیان کرد: مسئولان بارها و بارها دیده و شنیده‌اند که تصمیم گیرندگان و مسئولان اجرایی در کشورهای مختلف بسترها را برای سرمایه گذار و اشتغال مهیا کرده و با امتیازها، مشوق‌ها و صدور مجوزها تولید را تسهیل می‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما چنین شرایطی وجود ندارد.
 
این مسئول ابراز کرد: اگر فردی از بخش خصوصی بخواهد سرمایه گذاری کند، برخی مدیران با ایجاد دست انداز وی را از اصل کار پشیمان می‌کنند و این در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی قرار داریم جای تاسف دارد.
 
وی اذعان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ملت ما تاکنون در مقابل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کوتاه نیامده و پس از این نیز کوتاه نخواهند آمد، در شرایط کنونی با فرمان رهبری مبنی بر رونق تولید، زیر سایه رهبری و با حفظ وحدت و دولت مردان با وظایف خود و نمایندگان محلس با تصویب قوانین تسهیل گر، می‌توانند بسترها را برای تولید فراهم کنند.
 
از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت نمی‌شود
بابایی صالح ادامه داد: ما ۴۰سال مقابل دشمن ایستاده‌ایم، امروز نیز اگر تولید رونق پیدا کند می‌توانیم ایستادگی کنیم، زیرا کشور ما از پتانسیل، امکانات و شرایط لازم برخوردار است.
 
وی تاکید کرد: مدیریت و برنامه ریزی موقت و بلندمدت، درکنار وحدت و حمایت از سرمایه‌گذار ما را به موفقیت می‌رساند، باید توجه داشت که بحث و دعوای مسئولان صلاح انقلاب و نظام نیست و باید هر فرد به روشی که می‌تواند درجهت عمل به فرمان رهبری قدم بردارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با عمل به فرمان رهبری و توسعه اقتصادی، به موفقیت دست یافته و در مقابل دشمن تا دندان مسلح و نفت و سرمایه عربستان که برای براندازی نظام، انقلاب و دین ما هزینه می‌شود، ایستادگی خواهیم کرد و به نتایج بسیار خوبی می‌رسیم.
 
وی گفت: امروز شرایط عادی نیست، از این رو سخت گیری و ایجاد دست انداز به صلاح نیست، در شرایط جنگی باید مدیران جهادی عمل کرده و خود به سراغ سرمایه گذار بروند.
 
این مسئول عنوان کرد: استاندار سابق از یک طرح و سرمایه گذاری که به ما مراجعه کرده بود حمایت کرد، اما پس از وی این حمایت‌ها کاهش یافت، فاز اول پروژه ۲۰۰میلیارد هزینه داشت، فاز دوم نیز به اعتبار ۱۷۰میلیاردی نیاز داشت، در این مرحله فرد سرمایه گذار ریالی اعتبار دولتی درخواست نکرد فقط به دنبال این بود که دست انداز ایجاد نشده و اجازه واردات دستگاه مورد نیاز و تولید داده شود. 
 
وی ادامه داد: متاسفانه با بودن برخی مدیران و مسائل مختلفی که در کشور ما فراوان است، سرمایه گذاران براحتی از کشور خارج شده و سرمایه‌های خود را حتی در شهرهایی همچون اربیل عراق به کار می‌گیرند.
 
بابایی صالح بیان کرد: در کشوری مثل ترکیه طی مدتی بسیار کوتاه و در یک هفته تا یک ماه مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری و راه اندازی مشاغل صادر می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما قوانین بسته فرد را از سرمایه‌گذاری مایوس می‌کند.   
 
وی عنوان کرد: وجود قوانین بسته باعث شده، وقتی که از افراد درخواست سرمایه گذاری و به قول امام راحل عبادت مالی و تولید داشتم، به صراحت بیان کنند که باوجود برخی مدیران و قوانین این امکان وجود ندارد و سرمایه گذاری و انتقال پول به بانک‌های خارج از کشور و استفاده از سود آن را ترجیح دادند.
 
قوانین دست و پاگیر برداشته شود
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس اظهار کرد: من بارها در جلسات شورای اداری استان، پای کار نبودن برخی مدیران اجرایی را تذکر داده‌ام، چرا که عمل به این نحو به صلاح نظام و مملکت نیست.
 
وی افزود: قطعا همکاران برای پرکردن خلاء قانونی نظرهایی دارند و باتوجه به فرمان رهبری باید تدابیری اندیشیده شده و در اولین فرصت موانع و قوانین دست و پاگیر را برداشته و شرایط صدور مجوز را تسهیل کنیم.
 
این مسئول بیان کرد: جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم خانمان سوزتر از جنگ نظامی است، زیرا بدون پول، تولید و رونق اقتصادی همه چیز فلج می‌شود، بنابراین باید برای ارزش پیداکردن پول ملی که ارزش خود را از دست داده از نخبگان اقتصادی حمایت کرد.
 
وی تاکید کرد: نخبگانی در خارج از کشور هستند که اگر به کشور بازگشته و سرمایه گذاری کنند براحتی از سختی‌هایی که در آن قرار داریم عبور کرده و مملکت را نجات می‌دهیم، از این رو حمایت از این نخبگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
بابایی صالح ادامه داد: پتانسیل‌های لازم در کشور وجود دارد و هر منطقه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و لازم است بسترها برای فعالیت نخبگان اقتصادی فراهم و از آن‌ها حمایت شود.
 
وی در پایان گفت: حمایت از نخبگان اقتصادی و تولید تکلیف شرعی، قانونی و عرفی است تا بتوانیم سربلند باشیم، حتی هر فرد در حایگاه خود باید از افراد توانمند برای سرمایه گذاری دعوت کند.
 
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان