۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین همه باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به میدان بیاییم/ با صبر و مقاومت در صحنه تحریم هم امریکا را شکست می‌دهیم
کد خبر: ۳۳۴۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

همه باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به میدان بیاییم/ با صبر و مقاومت در صحنه تحریم هم امریکا را شکست می‌دهیم

امام جمعه قزوین گفت: امروز برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران کشورمان باید متعهد شویم که از تولیدات داخلی خود استفاده کنیم، اگر بازار خود را از آلودگی کالاهای خارجی پاک کردیم جامعه ما از استرس و فشار گرانی و فشار اقتصادی رها خواهد شد.

همه باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید به میدان بیاییم/ با صبر و مقاومت در صحنه تحریم هم امریکا را شکست می‌دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) قهرمان رسالت کربلایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کنار امام زین العابدین (ع) بودند و همه ما مدیون فداکاری آن حضرت هستیم.

وی تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) نقش آفرینی نمی کردند و این رسالت بعد از شهادت امام حسین (ع) را انجام نمی دادند، امروز خبری از کربلا و نامی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی ماند و مکتب ناب اهل بیت (ع) به فراموشی سپرده می شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی ابن عباس حدیث حضرت فاطمه (س) را نقل می کند، حضرت زینب (س) واسطه کلام مادر مکرمشان هستند و ایشان مفسر قرآن بوده اند که تفسیرشان از سوی امام علی (ع) مورد تأیید قرار گرفته است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س) امید را به ما آموخت، گفت: حضرت زمانی که دشمنان دین می خواستند بگویند کار خاندان عصمت و طهارت (ع) تمام شد و چیزی از آنها باقی نماند، فرمودند چشمان شما کور است و نمی بینید و هر چه که من می بینم زیبایی است.

وی افزود: حضرت زینب (س) در مجلس یزید نیز به یزید فرمودند هر چه از دستت بر می آید کوتاهی نکن و هر نیرنگی داری به کار بگیر اما به خدا سوگند تو نمی توانی یاد ما و قرآن را به فراموشی بسپاری و آینده، آینده درخشان ایمان خواهد بود.

عابدینی ابراز کرد: اینکه امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در همه‌ی صحبت هایشان روح امید را برای ما تشدید می کنند، برای این است که از این خاندان هستند و آنها که ناامید هستند، از همراهان ابلیس‌اند.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی در همین روزها و اوایل فروردین بود که مدرسه فیضیه و طلاب از سوی رژیم شاهنشاهی شدیداً مورد حمله قرار گرفت و برخی فکر می کردند کار حوزه به پایان رسیده است.

وی افزود: مرحوم آیت الله باریک‌بین می فرمودند ما به بیت امام خمینی (ره) رفتیم و آن موقع بود که ایشان فرمودند شاه با این کاری که کرد، گور خود را کند و اصلاً ناامیدی را در چهره ایشان ندیدیم و این همان روح امیدی است که از حضرت زینب (س) به ایشان رسیده بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به حادثه تروریستی در نیوزلند اشاره کرد و گفت: مسلمانان به کسی که اسلحه در دست داشت، سلام دادند اما او با گلوله جواب سلام را داد و حدود 50 نفر را با مظلومیت در نماز جمعه به شهادت رساند و همین تعداد را مجروح کرد و این فاجعه را آفرید اما کار اسلام هیچگاه تمام نمی شود و مسلمانان با امید به کار خود ادامه می دهند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: کاری که در نیوزلند صورت گرفت نشان داد که خط مقاومت اسلامی از مدرسه فیضیه، شلمچه و حلب به آن کشور رسیده است و خودشان زمینه توسعه و معرفی اسلام را به اقوام و ملل دیگر فراهم می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اذعان کرد: از روز 29 اسفندماه تا به امروز شاهد برپایی مراسم اعتکاف در مساجد مختلف استان قزوین هستیم که از خدای متعال درخواست داریم که دعای آنها را درحق همه مومنان و در رفع بلایا مستجاب کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اعتکاف شباهت زیادی به مراسم حج و نمازجمعه دارد، ابراز کرد: تقوا و ذکر دو عنصر مشترک در مراسم حج و نمازجمعه است و در مراسم معنوی اعتکاف نیز یک معتکف به دنبال تقوا و ذکر است.

امروز در صحنه تحریم با امریکایی ها درگیر هستیم

وی ادامه داد: ما در اعتکاف یک خودسازی انجام می دهیم که برای مسئولیت ها و رسالت هایی که در پیش داریم آماده شویم، یک معتکف باید دلسوز همه مسلمانان و مستضعفان جهان باشد و نسبت به همه مسائل پیرامون خود حساس باشد.

عابدینی با اشاره به شعار سال جدید به نام "رونق تولید ملی" گفت: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید تاکید دارند به جای امیدداشتن به بیگانگان، باید توجه به داخل کشور داشته باشیم و ایشان فرمودند که راه حل رفع مشکلات و بیکاری، رونق تولید داخلی است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امروز برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران کشورمان باید متعهد شویم که از تولیدات داخلی خود استفاده کنیم، اگر بازار خود را از آلودگی کالاهای خارجی پاک کردیم جامعه ما از استرس و فشار گرانی و فشار اقتصادی رها خواهد شد.

وی عنوان کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که مشکلات کشورمان با حمایت از تولیدات داخلی رفع می شود، بنابراین همه باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات خودمان به میدان بیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امریکا شکست های متعددی را از ناحیه اسلام و مسلمانان متحمل شده است که یکی از مهمترین شکست ها که در تاریخ ماندگار شد پیروزی ایران اسلامی در دوران طاغوت و شکست بعدی پیروزی ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیروزی بزرگ دیگر بر امریکا، پیروزی مسلمانان بر فتنه امریکایی-اسرائیلی-سعودی داعش بود که در همه این صحنه ها امریکایی ها شکست خوردند درصورتی که به دنبال اجرای توطئه های سنگینی علیه کشور ما بودند.

وی تاکید کرد: امروز در صحنه تحریم با امریکایی ها درگیر هستیم، رهبری معظم انقلاب فرمودند که همین مسئله تحریم زمینه ای خواهد شد که امریکا و عوامل آنها یکی از بزرگترین شکست ها را در برابر صبوری و ایستادگی و مقاومت ملت ایران دریافت خواهد کرد.

عابدینی عنوان کرد: اخیرا شاهد هستیم که امریکایی ها و عوامل آنها در حال حمایت عربستان برای ساخت پایگاه های هسته ای است، اما رهبر فرزانه انقلاب فرمودند حتی شما این مراکز را راه اندازی کنید ما ناراحت نمی شویم، زیرا ما مطمئنیم هرچه شما سلاح های پیشرفته راه اندازی کنید به دست قدرتمند مجاهدان اسلام خواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ما آینده نزدیکی را برای سرنگونی رژیم صهیونیستی و آل سعود پیش بینی می کنیم و مردم عربستان و یمن و بحرین از شر مفسدان سعودی نجات پیدا خواهند کرد و ما به آینده پیروزی مستضعفان امیدوار هستیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان