۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۵۰۰هزار نیرو امنیت نوروز را تامین می‌کنند/ ۶هزار پلیس به لباس دوربین‌دار مجهز شدند
کد خبر: ۳۳۴۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی ناجای کشور در مصاحبه با صبح قزوین:

بیش از ۵۰۰هزار نیرو امنیت نوروز را تامین می‌کنند/ ۶هزار پلیس به لباس دوربین‌دار مجهز شدند

جانشین فرماندهی ناجا گفت: در ایام نوروز بیش از ۵۰۰هزار نیرو و ۱۵هزار گشت پلیس راهور در سطح کشور فعال هستند تا امنیت در جاده‌ها و شهرها تامین شود.

بیش از ۵۰۰هزار نیرو امنیت نوروز را تامین می‌کنند/ ۶هزار پلیس به لباس دوربین‌دار مجهز شدند

سردار ایوب سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نیروی انتظامی در نوروز در راستای انجام وظایف قانونی که ارائه خدمات همه جانبه در موقعیت‌های خاص ملی برای مردم کشور است طبق روال هر سال و کسب تجربه و استفاده از دانش انباشته به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی ادامه داد: در نیروی انتظامی با هماهنگی روز افزون با تمام مسئولین کشوری، به‌ویژه در سال جاری مجموعه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا متفاوت از  سال‌های گذشته خدمات بیشتر و موثرتری برای مردم ارائه شود.

جانشین فرماندهی ناجا کشور ابراز کرد: امسال به‌ویژه طی جلسه‌ای که با وزیر کشاورزی و راه و شهرسازی و در کمیسیون ایمنی و شورای عالی ترافیک برگزار شد، تمام مجموعه‌ها حمایت و همکاری خود را اعلام کردند و درنتیجه پلیس با هماهنگی و امکانات بیشتر و بهتری به عرصه وارد شده است.
 
وی افزود: درمجموع برای تمام ایام تعطیلات با هماهنگی سایر سازمان‌ها بیش از ۵۰۰هزار نیرو به کار گرفته می‌شوند که بیش از ۱۰۰هزار نفر صرفا در حوزه ترافیکی فعال بوده و آمد و شد مردم در جاده‌ها را هدایت می‌کنند.
 
تداوم بارش‌ها در هفته اول عید
این مقام مسئول عنوان کرد: بیش از ۱۵هزار گشت پلیس راهور در سراسر کشور فعال هستند؛ بخش‌هایی از این میزان به خود پلیس مربوط بوده و بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰خودرو نیز از سایر مجموعه‌ها به این تعداد اضافه شده است
 
سلیمانی ادامه داد: بیش از ۱۳هزار و ۸۰۰پایگاه ثابت و سیار برای هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس پیش بینی شده است که این میزان نسبت به سال گذشته۱۰تا۲۰درصد افزایش داشته است. 
 
وی اذعان کرد: برای امنیت درون شهرها بیش از ۱۳۰هزار نفر از نیروهای پلیس بسیج شده و بیش از ۲۵هزار نفر از گشت‌های محله محور نیز با استفاده از پلیس افتخاری و مراکز انتظام پیش بینی شده است.
 
جانشین فرماندهی ناجای کشور ابراز کرد: پلیس درتمام مراکز و توقف گاه‌ها از جمله پارک‌ها، سطح شهرها و جاده‌ها قبل از مردم و کنار آنها قرار دارد تا با آرامش خاطر بیشتر و امنیت بهتر از سنوات قبل مسافرت خوبی را در پیش بگیرند.
 
وی ابراز کرد: امسال با پیش بینی‌هایی که صورت گرفته در هفته اول عید بارش‌ها تداوم دارد، از این رو درخواست داریم مردم به طور جدی به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا سفری به یادماندنی انجام و دور از حادثه داشته باشند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته توسط صداوسیما و سایر رسانه‌ها با مردم صحبت می‌کنیم و اگر مردم با ما همراهی داشته و به توصیه‌ها توجه کنند مطمئن هستیم نوروزی که با اعیاد دینی هماهنگ شده بدون هیچ گرفتاری برای مردم خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: طی چند ماه اخیر از چند طرح رونمایی شده، در راستای این طرح‌ها دست افزارهای هوشمند در اختیار پلیس در سطح جاده‌ها و شهرها قرار گرفته که اطلاعات مورد نیاز در آن‌ها وجود داشته و به تمام بانک‌های اطلاعاتی پلیس متصل است.
 
تمام خودروهای پلیس به ردیاب و جی پی اس مجهز شدند
جانشین فرماندهی ناجای کشور ادامه داد: با در دست داشتن بانک اطلاعاتی اگر خودرویی درنتیجه رفتار پرخطر متوقف شود تمام پیشینه راننده رصد و در همانجا اعمال قانون صورت می‌گیرد، با تمام افرادی که با رفتار پرخطر و بی مبالاتی باعث صدمه زدن به دیگران شوند برخورد و از ادامه مسیر خودرو جلوگیوی می‌شود. 
 
وی عنوان کرد: تمام خودروهای پلیس در سطح شهرها و جاده‌ها نیز به ردیاب و جی پی اس مجهز شده‌اند، با این کار‌، هر موقعیتی که گزارش شود نزدیک‌ترین گشت در کوتاه‌ترین زمان به آنجا اعزام می‌‌شود.
 
این مقام مسئول بیان کرد: دوربین‌های البسه نیز برای پلیس‌ها پیش بینی شده که امسال بیش از ۶هزار دوربین وارد کار شده و در اختیار تمام پلیس‌هایی که به طور مستقیم با مردم سروکار دارند‌ پلیس راهور و انتظامی قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: تجهیز پلیس‌ها به دوربین با دو هدف تنظیم، تعالی و کنترل رفتار خود پلیس و کنترل رفتار مردم با پلیس صورت گرفته، درواقع با این کار تمام رفتارات پلیس و مخاطبانش در سطح جامعه به طور مستند جمع آورری می‌شود که قابل برنامه ریزی‌، آسیب شناسی و اصلاح است.
 
سلیمانی در پایان اظهار کرد: روند تجهیز به دوربین در آینده ادامه خواهد داشت و در بخش‌های مختلف با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و توافق نامه‌هایی که انجام شده توسعه دوربین‌های جاده‌ای اعم از سیار و ثابت تحقق می‌یابد که نقش بسیار مهمی را در انضباط و رفت و آمد در جاده‌ها و شهرها دارند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان