۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین امکان دسترسی به اطلاعات گردشگری قزوین با فناوری دیجیتال در نوروز
کد خبر: ۳۳۴۶۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اعلام کرد:

امکان دسترسی به اطلاعات گردشگری قزوین با فناوری دیجیتال در نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از امکان دسترسی میهمانان نوروزی به اطلاعات گردشگری استان قزوین با استفاده از فناوری گردشگری دیجیتال خبر داد.

امکان دسترسی به اطلاعات گردشگری قزوین با فناوری دیجیتال در نوروز

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین از تجهیز به فناوری دیجیتال برای راهنمایی گردشگران را از اولویت های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در طی سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: استفاده از فناوری دیجیتال در ارائه خدمات به گردشگران از عوامل موثر در رشد و توسعه گردشگری استان به شمار می‌رود و امکان رقابت این صنعت در عرصه‌های ملی و بین المللی را فراهم می‌کند که امیدوارم با اقدامات صورت گرفته در این زمینه بتوانیم در نوروز ۹۸ در اطلاع رسانی شایسته به گردشگران و معرفی استان قزوین پیشرو باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به ضرورت به روز شدن گردشگری دیجیتال استان اذعان کرد: در دنیای امروز گردشگران از طریق فضای دیجیتال در چند مرحله اعم از رویا پردازی، برنامه ریزی، رزرواسیون، آماده سازی، نقل و انتقال، مسافرت و مستندسازی به دنبال یافتن مقصد مناسبی برای گردش خود هستند و به همین دلیل تجهیز صنعت گردشگری استان به فناوری دیجیتال و به روز شدن این فناوری در انتخاب قزوین به عنوان مقصد گردشگری و جذب بیشتر گردشگران به استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با برشمردن اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: تهیه بروشور و کاتالوگ الکترونیکی شهر قزوین ، نقشه آنلاین و مکان محور و اینفوگرافی سفر و نرم افزار مسیریاب برای گردشگران از مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه دیجیتالی شدن گردشگری استان به شمار می‌رود.

راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان قزوین

وی ادامه داد: امکان استفاده از فناوری‌های نوین نظیر واقعیت افزوده و تورهای مجازی و عکس‌های ۳۶۰درجه در قالب نرم افزارهای کاربردی و اپلیکیشن موبایل در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد تا با استفاده از گوشی موبایل خود به اطلاعات کافی و مناسب در خصوص جاذبه های گردشگری استان قزوین دست یابند.

این مسئول با اشاره به راه اندازی سیستم صوتی راهنمای گردشگری در استان قزوین برای نخستین بار ابراز کرد: با توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و با استفاده از پادکست های دیجیتالی و راهنمای سفر صوتی تلاش شده تا خدمات متفاوتی را به مسافران ورودی به استان در نوروز ۹۸ ارائه دهیم.

خزائلی همچنین از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان قزوین خبر داد و افزود: اپلیکیشن گردشگری رحیل که به همت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره )قزوین راه اندازی شده و نیز اپلیکیشن رهیاب گردشگری شهرداری قزوین رونمایی شده و جاذبه‌های گردشگری استان در این نرم افزارها به تفکیک شهرستان معرفی و در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: گردشگران به محض ورود به استان قزوین و با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود می‌توانند با اسکن بارکد در تمامی نقاط شهر به ویژه در ۶۰ نقطه از مراکز راهنمای گردشگری سطح شهر و ۲۴ محل پربازدید این اپلیکیشن را دریافت کرده و اطلاعات اولیه را در مورد اماکن دیدنی استان کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ضمن تقدیر از دست اندرکاران تحول دیجیتالی استان اعم از کارشناسان شهرداری قزوین، شرکت عمران و سازندگی ( سهامی عام) و شرکت ایران تراول از تمامی گردشگران و میهمانان نوروزی استان دعوت کرد تا با مراجعه به وبسایت‌های www.qchto.ir,tourism.qazvin.com,www.irantrawell.com,@qazvin_municipality,@iran_trawell و شبکه‌های اجتماعی مرتبط و دانلود و استفاده از نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی تهیه شده به اطلاعات مورد نیاز برای سفر به شهر تاریخی قزوین دست یابند.

وی در پایان عنوان کرد: ثبت  بیش از۱۳۸۴ اثر در فهرست اثار ملی و شناسایی چند صد اثر قابل ثبت ، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی، عالی قاپو، مسجد جامع عتیق، خانه تاریخی امینی ها، آرامگاه حمداله مستوفی، بقعه امام زاده حسین، خیابان تاریخی سپه، کاخ موزه چهلستون، حمام قجر، عمارت شهرداری قزوین، آب انبار سردار بزرگ، کلیسای کانتور، دروازه قدیم تهران، موزه شهر قزوین، مسجد و مدرسه حیدریه قزوین، قلعه الموت، دهکده گردشگری باراجین از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان قزوین به شمار می‌روند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان