۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۳۵۰۰نفر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند
کد خبر: ۳۳۴۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

بیش از ۳۵۰۰نفر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این مراسم معنوی ثبت نام کردند که پیش بینی شده با توجه به وضعیت ثبت نام برخی از معتکفین به صورت حضوری این تعداد افزایش یابد.

بیش از ۳۵۰۰نفر در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی نعمت اللهی اظهار کرد: مراسم اعتکاف همچون سنوات گذشته در استان قزوین نیز برگزار می‌شود و معتکفین از شب گذشته وارد مساجد شدند.

وی افزود: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از دهم اسفندماه آغاز شده و تا ۲۷ اسفندماه ادامه داشته و به اتمام رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: طبیعتا باتوجه به مصادف بودن این ایام با روزهای ابتدایی سال جدید نسبت به سال گذشته کاهش جمعیت را خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار جمعیت در این مراسم شرکت کردند، گفت: تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این مراسم معنوی ثبت نام کردند که پیش بینی شده با توجه به وضعیت ثبت نام برخی از معتکفین به صورت حضوری این تعداد افزایش یابد.

نعمت الهی با بیان اینکه ۵۰ مسجد در استان پذیرای معتکفین هستند، تصریح کرد: این مراسم در مساجد شهرستان‌های مختلف و روستاهای بزرگ برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در شهرستان قزوین تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی شده تا لحظات آخر به ۹۰۰ نفر برسد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر در شهر قزوین در مسجد نبی و امام خمینی (ره) ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین طبق برنامه این مراسم در ۲ مسجد در اقبالیه، یک مسجد در نظام آباد و یک مسجد در محمودآباد علم خانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امسال همچنین به علت تقارن عید نوروز با ایام اعتکاف مراسم ویژه تحویل سال نو در این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

نعمت اللهی در پایان گفت: اعتکاف ظرفیتی برای شرکت جوانان است چراکه درواقع عبادت جامعی است که تمام عبادات را در دل خود جای داده است.

انتهای پیام/ 7003

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان