۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۸۴۵هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد
کد خبر: ۳۳۴۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ساعت: ۸:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

۸۴۵هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به کاهش ۶۳درصدی وقوع حریق در سطح اراضی ملی استان در سال جاری گفت: امسال با آرای فضایی ۸۴۵ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

۸۴۵هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: منابع طبیعی در منابع دینی و معارف اسلامی و همچنین در همه فرهنگ‌های ملل جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اهمیت منابع طبیعی به ویژه در دهه اخیر به خوبی برای بشریت روشن شده که اگر به فکر حفظ و احیا و توسعه منابع طبیعی نباشد حیات و فرهنگ جامعه بشری با تهدید و خطر مواجه می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: منابع طبیعی نعمت الهی هستند که عامل تداوم حیات بشر بوده و یگانه کتابی است که همه صفحاتش پرمعناست و منابع طبیعی سالم اثرگذار بر هوش و استعداد و درایت انسان است.

باید حفاظت از منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود
وی بیان کرد: با رشد صنعت و توسعه کارخانجات و شهرک‌های صنعتی و استفاده از منابع زیرزمینی نفتی مشکلات فراوانی برای منابع طبیعی رخ داده است. 

قدرتی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری صیانت و حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگ و در ادامه به معارف عمومی تبدیل شود تا همه در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

وی در پایان گفت: صداوسیما، نمازجمعه، مدارس و دانشگاه‌ها باید در این زمینه کار کنند اما باید باور کنیم که همه ما در این جهت کوتاهی می‌کنیم و فقط همه تلاش ما این است که کسی منابع طبیعی را تصرف و تخریب نکند در حالیکه با این رویه نمی‌شود منابع طبیعی را حفظ کرد و با مجازات کردن نمی‌‌توان حافظ خوبی برای منابع طبیعی بود بلکه باید فرهنگسازی کرد.

در ادامه محمد قاسمی اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی وجود دارد که منتج به اقدامات مناسبی شده است.

وی افزود: امیدواریم که این همکاری در سال آتی همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم با برنامه‌ریزی و اجرای به موقع برنامه‌ها کارنامه موفق‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: در پایان سال اقداماتی باید انجام شود که مقدمات آن فراهم شده است زیرا در پایان سال متاسفانه شاهد سوء استفاده برخی از افراد سودجو از خلا تعطیلی ادارات و سازمان‌ها و نهادها هستیم و بعضأ به منابع طبیعی یا در سایر موارد به قانون تعدی و تعرض می‌کنند که در چند سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده این تخطی و تخلف از قانون به حداقل رسیده است.

کاهش 63 درصدی حریق در اراضی ملی استان
وی عنوان کرد: امروز همچنین سالروز حمله ددمنشانه صدام به مردم بی دفاع حلبچه است که این هم ننگی بر رژیم بعث عراق است.

قاسمی در ادامه گفت: جای بسی خوشحالی است همچنان که رزمندگان در دوران دفاع مقدس از حریم کشور و ولایت دفاع کردند در دوران پس از آن نیز همچنان پای کار هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک هم این رسالت خطیری را که بر عهده داریم به نحو احسنت انجام دهیم و منابع طبیعی و بیت المال که به عنوان امانت در دستان ما است به نسل‌های آینده به عنوان میراث آیندگان بسپاریم.

در ادامه علی‌اکبر اسدالهی در این نشست اظهار کرد: در حوزه آبخیزداری ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبارات صندوق توسعه در قالب بودجه سال ۹۷ برای پروژه آبخیزداری و پروژه‌های بیولوژیک در حوزه حیای مرتع تخصیص داده شد.

وی افزود: از این میزان تقریبا ۱۱ میلیارد تومان در حوزه سازه‌های آبخیزداری هزینه شده و مابقی هم در حوزه کارهای احیای مراتع نظیر بذرکاری، بذرپاشی و همچنین درختکاری در سطح ۲۵۰۰ هکتار در راستای احیای مرتع انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: امسال با آرای فضایی 845 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و ۱۴۵۰ هکتار هم که به اراضی ملی تعرض کرده بودند پرونده تشکیل شده و در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به کاهش وقوع حریق در سطح اراضی ملی استان در سال جاری گفت: با اقداماتی که امسال در بحث دیده بانی و فرهنگسازی و کمک مردم انجام شد خوشبختانه بحث حریق در استان ۶۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان