۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در قزوین
کد خبر: ۳۳۴۵۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان اعلام کرد:

وجود ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در قزوین

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: حدود ۵۷۰ هکتار بافت قدیمی، فرسوده و تاریخی به نوعی در مرکز شهر قزوین وجود دارد که حدود ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده دارد.

وجود ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ پنجمین و آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی با موضوع اتخاذ تدابیر و تمهیدات و برنامه‌ریزی در جهت حفظ منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروز 9۸ در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برگزار شد.

فاطمه خمسه در این نشست اظهار کرد: در ارتباط با تدابیر مربوط به ایام نوروز طبق سنوات گذشته امسال نیز امور اراضی در استان و در شهرستان‌ها کشیک‌های روزانه در کل ایام تعطیلات و تا پایان سیزده بدر خواهند داشت و در همه شهرستان‌ها مشخص بوده و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: همچون گذشته همه همکاران در مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان و ستاد همه تلاش خود را می‌کنند تا کمترین تغییر کاربری‌ها را در ایام عید و تعطیلات داشته باشیم.

در ادامه سرهنگ سید مجتبی اشرفی بیان کرد: تعطیلات نوروزی فرصت ارزشمندی برای استفاده مردم از طبیعت خوب کشور است، ما نیز در راستای دستورالعملی که از مرکز ابلاغ شده و رسالتی که در نیروی انتظامی بر عهده داریم طرح‌های خود را در قالب طرح‌های ترافیکی، امنیتی، اجتماعی، انتظامی و نظارتی تدوین و ابلاغ کردیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای مباحث پیشگیری به ویژه در ارتباط با جرائم حوزه طبیعت وظیفه خود را انجام دهیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: یکی از مواردی که در این دستورالعمل تاکید شده بحث هماهنگی و همکاری مطلوب و تعامل با شوراهای روستاها است تا با کمک آنها، همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها نقش خود را به درستی انجام داده و بتوانند پیشگیری موثری داشته باشند.

حدود ۵۷۰ هکتار بافت فرسوده در قزوین وجود دارد
در ادامه داراب بیرنوندی اظهار کرد: حدود ۵۷۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده و تاریخی به نوعی در مرکز شهر قزوین وجود دارد که حدود ۱۳۰ کیلومتر شبکه فرسوده دارد و حدود ۳۰ هزار انعشاب از حدود ۱۴۰ هزار انشعاب در این منطقه تاریخی و قدیمی قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده افزود: چون این مناطق بافت قدیمی بوده در بحث فاضلاب ورود پیدا نکرده و مطالعات آن هم دیده نشده است و بعضی مناطق بالای ۱۵ متر خاک دستی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: بیش از ۲ هزار چاه جذبی در این ۵۷۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده استان توسط شهرداران شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: عدم زیرسازی معابر، وجود ساختمان‌های بلندمرتبه، وجود خاک دستی و غیرمتراکم بستر نامناسب در زیر شالوده ساختمان‌ها، وجود قنات‌های قدیمی، تردد ماشین آلات سنگین در مناطق بافت قدیمی از جمله دیگر مشکلات است.

این مسئول بیان کرد: پرداخت غرامت بیمه‌ای، انجام اصلاح شبکه و انشعابات و استانداردسازی از اقدامات انجام شده است.

وی ابراز کرد: اکنون ۴۳ واحد در سطح استان قزوین خسارت دیده و تخلیه گرفتند و هزینه اجاره آنها براساس مصوبات و همکاری مسئولان ذی ربط برای جلوگیری از سرگردانی مردم به نوعی پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: یکی از مشکلات ما سرگردانی مردم است که ساختمان مسکونی آنها نشست کرده و مقصر مشخص نیست.

وی در پایان گفت: تعیین و تکلیف بیمه مشترک فیمابین ارگان‌های مرتبط، جلوگیری از تردد ماشین آلات سنگین، ارائه راهکار لازم و آموزش ساکنان این منطقه برای ایمن سازی ساختمان‌ها، مکلف نمودن ساکنان به بیمه کردن ساختمان‌های بافت فرسوده، تامین اعتبار خاص برای مقاوم سازی ساختمان‌های آسیب دیده و اسکان موقت مردم از جمله پیشنهادات برای برون رفت از مشکلات احتمالی است.

انتهای پیام/7003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان