۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اولین پیاده راه شهر قزوین به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۳۳۴۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با روز شهردار؛

اولین پیاده راه شهر قزوین به بهره‌برداری رسید

همزمان با روز شهردار اولین پیاده راه شهر قزوین در سبزه میدان به بهره‌برداری رسید.

اولین پیاده راه شهر قزوین به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم افتتاح و کلنگ زنی 9پروژه شهرداری قزوین از جمله، پیاده راه سبزه میدان، بازسازی ۲۰دستگاه اتوبوس، بوستان امیر کبیر، موزه صالحی عصر امروز(شنبه) همزمان با روز شهردار انجام شد.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهار کرد: زندگی ماشینی به قدری به شیوه زندگی ما تسلط یافته که ما شهر را برای خودروها می‌سازیم و انسان به عنوان موجودی که به تحرک نیاز دارد مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهر قزوین و سبزه میدان با آثار تاریخی نفیسی مواجه‌ایم، درواقع سبزه میدان مکمل دولتخانه بود که در طول زمان به سواره رو تبدیل شده، بازگشت آن به پیاده‌رو هماهنگی این معبر با دولتخانه را به همراه دارد.

استاندار قزوین ابراز کرد: برخلاف تصور موجود مبنی بر افزایش ترافیک در پی تبدیل شدن معابر به پیاده راه، این اقدام در برخی موارد به دلیل نوع چینش خیابان‌ها و و تلاقی معابر ترافیک را کاهش می‌دهد.

وی گفت: دراثر زندگی ماشینی انسان‌ها از هم دور شده و ارتباط چهره به چهره کاهش یافته است، پیاده راه افزایش ارتباط انسانی، روابط عاطفی میان شهروندان و امکان افزایش گردشگری را افزایش می‌دهد.

حکمت الله داوودی در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم این برنامه مقدمه‌ای برای احیای سایر پیاده راه‌ها باشد، تلاش مدیریت شهری بر این بود تا مرکز شهر از خوردو محوری به انسان و پیاده محوری تبدیل شود.

اضافه شدن 30دستگاه به ناوگان حمل و نقل 
وی ادامه داد: مرکز شهر به عنوان مرکزی پرترافیک، هدف احداث پل و تردد خودروهای شهری قرار نمی‌گیرد، به همین جهت تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، توجه به دوچرخه و پیاده محوری مورد توجه قرار گرفته و در ماه‌های آینده 30دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: راهنمایی و رانندگی نیز در این پروژه همکاری داشته و در نتیجه بخشی از ترافیک کاهش یافت.

در ادامه این مراسم مجابی نیز اظهار کرد: از طرفی سبزه میدان گره شهری و مخل ترافیک بوده و ازطرف دیگر بخشی از مجموعه تاریخی به شمار می‌رود، و از این رو انجام این پروژه از سختی برخوردار بود.

پیمانکار پروژه سبزه میدان گفت: جذب افراد و توزیع در امکان تاریخی مجاور در طرح پیاده راه سبزه میدان دارای اهمیت است.

رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین، امضای لوح یادبود پروژه پیاده راه سبزه میدان و افتتاح مکان جدید موزه صالحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان