۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند
کد خبر: ۳۳۴۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در سالگرد شهید عبدالعلی مزاری گفت: اگر جامعه اسلامی به کشورهای استکباری تکیه کند هستی، شرف، اقتدار و امنیتش از بین می‌رود.

جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(شنبه) در سالگرد شهید عبدالعلی مزاری، رهبر و بنیانگذار حزب وحدت اسلامی افغانستان اظهار کرد: خدای متعال همه انسان‌ها را به هدایت، توحید و حق دعوت می‌کند و در سرتاسر کتاب‌های آسمانی، به ویژه قرآن کریم این دعوت‌ را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هرگاه انسان‌ها دعوت خداوند را پاسخ دادند، به شرف ایمان نائل می‌آیند و وقتی به ایمان رسیدند، خداوند برایشان پرونده دیگری باز می‌کند و انسان مخاطب آیاتی می‌شود که مخاطبش ایمان آورندگان هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مؤمنان در هر کجایی از این عالم خاکی حضور دارند، رشته‌ای آنها را به یکدیگر متصل می‌کند و آن مؤمن بودن است و خداوند مؤمنان را دعوت می‌کند تا به سمت نور هدایت حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: مؤمنان خداوند یکتا را ولی خود گرفته‌اند و به همین خاطر یکپارچه و منسجم هستند و مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند عزت و اقتدار مؤمنان را از بین ببرد و هر کجا که هستند باید به فریاد هم برسند و این معنای ولایت است.

وی ابراز کرد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی که روزگار بگذراند اما دغدغه‌ای برای سرنوشت، اقتصاد و امنیت مسلمان‌ها نداشته باشد، مسلمان نیست و فقط نام مسلمانی را با خود همراه دارد.

عابدینی ابراز کرد: وقتی مؤمنین به یکدیگر پیوستند خداوند دستورهای دیگری به آنها می‌دهد و می‌گوید مبادا به ستمکاران تکیه کنید چرا که اگر به آنها تکیه کنید هستی، شرف، اقتدار و امنیتتان از میان می‌رود و به آتش کشیده می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: نمونه‌های زیادی از کسانی را دیده‌ایم که وقتی به مستکبران تکیه کردند، از میان رفتند و صدام از جمله آنهاست که پس از تکیه به آمریکا از بین رفت.

وی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید کفار به هیچ عنوان نمی‌خواهند خیری به شما برسد و این نسخه برای همه مسلمان‌ها است و فرقی نمی‌کند کجای عالم زندگی کنید و نمونه آن را در مذاکرات مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیغمبر (ص) در حدیثی دیگر خطاب به مسلمان‌ها می‌فرمایند اگر انسانی در این عالم چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان از شما طلب یاری کرد و شما به فریاد آنها نرسیدید، مسلمان نیستید.

عابدینی ابراز کرد: چهره‌های بزرگی از افغانستان در مبارزه علیه استکبار‌ و حمایت از مظلومان پیشگام بودند که شهید عبدالعلی مزاری و شهید محمدعلی شاه موسوی از جمله آنها هستند و ضروری است این شخصیت‌ها بیش از پیش به جامعه اسلامی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه زمانی سیدجمال الدین اسدآبای پرچم‌دار مبارزه علیه استبداد و استکبار بود، عنوان کرد: برای ما شهید عبدالعلی مزاری، شیخ ابراهیم زکزاکی، سیدحسن نصرالله و شیخ باقر النمر فرقی ندارند و همه این عزیزان برای حمایت از مستضعفان و مسلمانان جهان جانفشانی کرده‌اند.

امام جمعه قزوین گفت: انحصار طلبی باید از جوامع اسلامی کنار برود و همه در کنار یکدیگر اجازه ندهیم به هیچ حزب، قوم و ملتی ظلم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در اسلام حمایت از مستضعف مرزبندی جغرافیایی ندارد، اذعان کرد: همه دیدیم در سوریه عزیزان افغانستانی، پاکستانی، عراقی، ایرانی و لبنانی حاضر شدند و رسالت ایمانی خود را به جای آوردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان