۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۲تیم امداد و نجات در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند
کد خبر: ۳۳۴۵۵۵ نویسنده: حسن آصفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل هلال احمر استان درمصاحبه با صبح قزوین:

۳۲تیم امداد و نجات در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند

مدیرکل هلال احمر استان قزوین گفت: در ایام نوروز ۳۲تیم هلال احمر در قالب‌های مختلف و همچنین تیم‌های جوانان و سحاب در استان به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.

۳۲تیم امداد و نجات در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند
حسن آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  درباره خدمات نوروزی هلال احمر اظهار کرد: در طرح امدادی نوروزی 15پایگاه ثابت، 10پایگاه سیار، یک پایگاه هوایی و یک کوهستان در جاده‌ها و همچنین 5تیم واکنش سریع نیز در استان مستقر است تا درصورت نیاز برای همکاری با تیم‌های امداد و نجات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم‌های درمان، توان بخشی درمان و داروخانه درطول شبانه روز آنکال هستند تا درصورت نیاز به موقع خدمات رسانی کنند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: تیم جوانان و سحاب در مکان‌های پرجمعیتی همچون سرای سعدالسلطنه مستقر هستند تا درصورت نیاز مردم به آنها خدمات رسانی کنند.

وی افزود: همچنین گروه‌هایی نیز در مدخل ورودی و خروجی شهر مستقر هستند، در این مکان‌ها جایگاهی برای نماز و استراحت و برنامه آموزشی در قالب سرگرمی و بازی همراه با یادگیری درجهت پیشگیری از حوادث برای کودکان طراحی شده است.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به شعار "قزوین مقصد گردشگری و استان پاکیزه"، تیم جوانان در قالب کمپین"نه به زباله و نه به تصادفات" فعالیت می‌کنند و خودروهایی که توقف دارند را به این کمپین جذب خواهند کرد.

حضور 40تیم درمانی در ایام نوروز
وی ادامه داد: برای جمع‌آوری زباله و پاکیزه ماندن استان نیز امکاناتی دراختیار مسافران قرار می‌گیرد که سعی شده سازگار با محیط زیست و به جای پلاستیک کاغذی و پارچه‌ای باشد.

آصفی گفت: پکیج میراث فرهنگی نیز با هدف آشنایی و بازدید با مکان‌های مختلف استان دراختیار مسافران قرار می‌گیرد، مکان‌هایی نیز برای اسکان اضطراری درنظرگرفته شده و آذوقه و وسایل گرمایشی برای آن‌ها تهیه می‌شود.

وی بیان کرد: تیم‌های طرح نوروزی از 25اسفندماه تا 20فروردین در جایگاه‌ها مستقر هستند که 80امدادگر، 40نفر در تیم درمانی و 200نفر در جوانان را شامل می‌شوند.

مدیر کل هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: در طول سال امدادگران درحال گذراندن دوره‌ها و کسب رتبه‌های مختلف هستند، با این حال برای فعالین در طرح نوروزی دوره‌های بازآموزی برگزار شده است.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته حدود 300انتقالی و جابه‌جایی مصدوم و 100عملیات نجات و رهاسازی اتومبیل صورت گرفت که امیدواریم این آمار در نوروز سال جاری کاهش یابد.

آصفی گفت: فعالیت جوانان نیز طرح موفقی بود، باتوجه به اینکه آمار قابل توجهی از حوادث و تصادفات در نزدیکی ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد، قراردادن جایگاه استراحت، هشدار و آموزش در این مکان‌ها اقدامی مفید بود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان