۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستگاه قضایی با شجاعت با زمین‌خواری و فساد برخورد کند/ ایام عید را به ایام زحمت تبدیل نکنیم
کد خبر: ۳۳۴۵۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دستگاه قضایی با شجاعت با زمین‌خواری و فساد برخورد کند/ ایام عید را به ایام زحمت تبدیل نکنیم

امام جمعه قزوین گفت: دستگاه قضایی با شجاعت با زمین‌خواری و فساد برخورد کند و هراسی از برخورد با دانه درشت‌ها نداشته باشد.

دستگاه قضایی با شجاعت با زمین‌خواری و فساد برخورد کند/ ایام عید را به ایام زحمت تبدیل نکنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: بیاییم در این فصل بهار معنویت و ماه های بندگی رجب، شعبان و رمضان زندگی خود را متحول کنیم و با ارتباط بیشتر با خدای متعال، بیش از پیش تقوای الهی را در دل‌هایمان جاری کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) می فرمایند شرافت این سه ماه، در زبان ها، بیان ها و عقل ها نمی گنجد و کسی نمی تواند درباره عظمت این سه ماه صحبت کند و اگر سخنی هم مطرح می کنیم به اندازه ظرفیت خودمان است.

جوانان حضور چشم‌گیر در اعتکاف دارند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به ایام اعتکاف اشاره کرد و ابراز داشت: الحمدالله شهر و استان ما از جمله شهرهایی است که عبادت معنوی اعتکاف در آن به بهترین شکل و با حضور اقشار مختلف زنان و مردان برگزار می شود و جوانان نیز حضور چشم‌گیر در این مراسم معنوی دارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن با خداوند است و خلاصه ای از حج محسوب می شود که دو محصول مهم حج، یعنی ذکر و تقوا را در اعتکاف می توان مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیدواریم همه عزیزانی که در سراسر جهان اسلام و کشور اسلامی ایران هرساله مراسم عظیم اعتکاف را باشکوه‌تر از سال گذشته به جای می آورند موفق به کسب تقوا شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به میلاد امیرمومنان(ع) ابراز کرد: امیدواریم در هر میلادی با امام علی(ع) تجدید میثاق داشته باشیم و به گونه ای زندگی کنیم که زندگی ما مورد پسند آن حضرت قرار بگیرد.

با نهج‌البلاغه زندگی خود را نورانی کنیم
وی ادامه داد: میلاد حضرت علی(ع) باید برای ما یادآور این نکته باشد که بهره مندی از نهج البلاغه و نورانیت کلام این امام همام بیش از گذشته مورد توجه ما قرار بگیرد و در زندگی ما تاثیرگذار باشد.

عابدینی گفت: امیرمومنان(ع) از مردم زمانه خودشان رضایت نداشتند برای اینکه کلام و سخنان ایشان را به کار نبردند و زندگی امام و ولی خود را الگو قرار نداند؛ اما ما باید به عنوان شیعه ایشان باید به گونه ای زندگی کرده و همت کنیم که امام از ما رضایتمند باشند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: شیعه امام علی(ع) وظیفه دارد که نهج البلاغه را مطالعه کرده و در معانی احادیث و نامه ها و بیانات حضرت تامل کند و دستورات حضرت را در زندگی اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: اگر از مجالسی که در شهرمان برای تفسیر نهج البلاغه برگزار می شود، بهره ببریم این کلام الهی زندگی ما را نورانی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: میلاد امام جواد(ع) و میلاد امیرمومنان(ع) دو بزرگداشت شریف در ماه رجب است که برکات بزرگی در زندگی ماست، روز میلاد امام علی(ع) مصادف با روز پدر است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید احترام پدر و مادر خود را حفظ کنیم، امروز سایه آنها بالا سر ماست شاید متوجه این نعمت الهی نشویم، اما زمانی که از این نعمت ها محروم شویم افسوس امروز را خواهیم خورد.

وی عنوان کرد: به واسطه زحمات پدر و مادر سعی کنیم کمال احترام را نسبت به آنها به جای بیاوریم و در سنین کهولت مراقب آنها باشیم و برای آنها دلخوشی ایجاد کنیم، آسایشگاه جای پدران و مادران نیست سعی کنیم در خانه مراقب آنها باشیم.

وی به در پیش بودن ایام عید و آغاز سال 1398 اشاره کرد و گفت: ایام عید را به ایام زحمت برای خود و دیگران تبدیل نکنیم و اگر مهمان هستیم، رعایت صاحب خانه را بکنیم و اگر صاحب خانه هستیم رعایت ساده زیستی را داشته باشیم.

عابدینی عنوان کرد: تلاش کنیم با ساده زیستی از مهمانان خود پذیرایی کنیم و رعایت حال کسانی که ندارند را در نظر بگیریم که این رفتار مصداق تقوای الهی است.

خطیب جمعه قزوین اظافه کرد: اگر بخواهیم به دیگران نشان دهیم سفره های ما رنگین تر است، مردانگی نیست بلکه مردانگی آن است که کاری کنیم کسانی که دستشان خالی است، احساس راحتی کنند.

مهمان‌نوازی خود را به مسافران نوروزی نشان دهیم
وی اظهار کرد: مسافران نوروزی که هر سال به استان ما می آیند، مهمان و عزیز ما هستند و می باید قدردان آنها باشیم و احترامشان را حفظ کنیم. اگر فروشنده هستیم در مقابلشان انصاف داشته باشیم تا ثواب مهمان داری را ببریم و استان قزوین را در مهمان نوازی بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کسانی که در ایام عید به مردم و مسافران خدمت می کنند و در ایجاد نظم، امنیت، نظافت و شادابی شهر تلاش می کنند، به گردن ما حق دارند و می باید قدردان زحمات آنها باشیم.

محیط زیست سالم امید را در جامعه تقویت می‌کند
امام جمعه قزوین در ادامه به روز جهانی زمین اشاره کرد و گفت: هر چقدر زمین را شاداب نگه داریم، به خودمان باز می گردد و هر چه محیط زیست را آباد نگه داریم امید را در جامعه بالا می برد چرا که با آلودگی و محیط آلوده سلامت انسان ها به خطر افتاده و امید از میان می رود.

وی عنوان کرد: الحمدالله شرایط محیط زیست و توجه جامعه به این مقوله هر سال بهتر می شود، اما می باید همت کنیم تا هر روز شاهد کاهش آسیب محیط زیست و طبیعت باشیم.

مسئولان باید به شرایط اقتصادی توجه بیشتری کنند
عابدینی توجه به اوضاع اقتصادی و شرایط معیشتی مردم را وظیفه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید به شرایط اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند. امام علی (ع) می فرمایند مسئولان باید درد و سختی مردم را درک کنند و خودشان نیز سختی آنها را لمس کنند و امروز نیز مسئولان باید درک کنند که حقوق نگرفتن کارگران چه سختی هایی به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اذعان کرد: امروز آیا مسئولان از وضعیت گرانی و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنچه نرم می کنند مطلع هستند؟ آیا مدیران ما درکی از زندگی پدری که درآمدی ندارد، دارند؟ امروز توجه ویژه به این مسائل جزو وظایف اصلی مدیران ماست.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: یکی از اتفاقات مهم در پایان سال انتخاب ریاست جدید دستگاه قضا بود، شخصیتی که درد کشیده و صاحب تجربه در عرصه قضاست. خداوند زحمات مسئولان قبلی را بپذیرد و به عزیزی که این مسئولیت را پذیرفته است توفیق خدمتگزاری براساس مبانی انقلاب عطا کند.

وی ادامه داد: آنچه ما از بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص وظایف دستگاه قضا درک کردیم این بود که فرمودند دستگاه قضا باید ملجا و پناهگاهی برای مردم، ستمدیدگان و ضعفا باشد، همچنین به جای عریض و طویل بودن این دستگاه باید چابک سازی صورت بگیرد.

عابدینی گفت: کرامت ارباب رجوع باید در دستگاه قضا حفظ شود و نسبت به درخواست مردم پاسخگویی به موقع صورت بگیرد، ساده زیستی قضات و کارکنان دستگاه قضا جزو دیگر وظایف قوه قضاییه است.

دستگاه قضا با زمین‌خواری و فساد برخورد کند
خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه نیروهای انقلابی و متعهد باید در دستگاه قضا به کار گرفته شوند، بیان کرد: باید نیروهایی در دستگاه قضا به کار گرفته شوند که وقتی حرف از زمین خواری و تخلف می شود آنها خوابشان نبرد و نتوانند آرام بگیرند، نه اینکه دزدان به دزدی مشغول باشند، مظلومین ظلم تحمل کنند و خبری از شجاعت و تدبیر و رسیدگی به تخلفات نباشد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضا باید با جرائم قاطع برخورد کند زیرا هرجا که قاطعانه برخورد صورت گرفته است، نتیجه این رسیدگی را در زندگی مردم به خوبی مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دستگاه قضا نباید از برخورد با دانه درشت ها هراسی داشته باشد، هرکسی که تخلفی مرتکب شده باید مورد بازخواست قرار بگیرد، نباید مردم فقط ببینند که با تخلفات جزئی برخورد می شود و متخلفان کلان درحال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در بسیاری موارد شاهد برخورد خیلی خوب دستگاه قضا بودیم که ذائقه مردم از این برخوردها شیرین شده است، اما باید این برخورد با تخلفات، خیلی بیشتر از چیزی که وجود دارد، دیده شود.

وی تاکید کرد: سلامت سازی و قانونگذاری و انتقادپذیری مواردی است که از دستگاه قضا انتظار می رود که به این مسائل پایبند باشند.

برخلاف ترامپ، هیئت دیپلماتیک ما با عزت به عراق سفر کرد
عابدینی با اشاره به سفر هیئت دولت به کشور عراق عنوان کرد: چند ماه پیش شاهد بودیم ترامپ رئیس جمهور امریکا با اینکه هزینه هنگفتی در عراق خرج کرده بود چراغ خاموش و در سکوت خبری و رسانه ای به عراق سفر کرد، اما هیئت دیپلماتیک ایران با عزت و احترام و اقتدار و سربلندی وارد عراق شد و بامحبت مورد استقبال عراقی ها قرار گرفت.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: عزت و اقتداری که امروز برای ایران اسلامی دیده می شود به واسطه زحمات و ایثارگری شهدای این انقلاب است، شهدای مدافع حرم و شهدای حشدالشعبی و سردار سلیمانی‌ها و سپاه و بسیج دلاور این اقتدار را برای ما به ارمغان آورده اند.

وی ابراز کرد: اگر زحمات نیروهای مسلح و مستشاری دلسوزان کشور ما نبود امروز چراغ خاموش هم نمی توانستیم در عراق وارد شویم، اما امروز عراقی ها با عزت از ایران میزبانی می کنند و امریکایی ها نیز مجبور به عقب نشینی شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به رحلت یادگار امام خمینی(ره) سید احمد خمینی عنوان کرد: ایشان فرزند برومند امام راحل و مشاور رهبری و خادم و دلسوز انقلاب بود، همچنین درگذشت همسر امام راحل که در همه سختی ها پای کار انقلاب باقی ماندند جزو دیگر مناسبت ها است.

امام جمعه قزوین گفت: بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط بعثی ها جزو دیگر مناسبت های این ایام است که هیچ زمان از یاد ما نمی رود، هنوز هم بی گناهانی وجود دارند که قدرت نفس کشیدن ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم سال جدید سال خوشی، مهربانی و دوستی و صله رحم و احترام متقابل خانواده ها نسبت به یکدیگر باشد و خداوند نذورات آسمانی خود را به وفور به این کشور نصیب کند و ما را اهل تقوا و ولایت اهل بیت قرار بدهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان