۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۳۳۴۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون وزیر کشور؛

پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد

پایگاه اورژانس هوایی قزوین با حضور معاون وزیر کشور و در مکان جدید افتتاح شد.

پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ پایگاه اورژانس هوایی استان قزوین با حضور نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مکان جدید به صورت رسمی افتتاح شد.

پایگاه اورژانس هوایی پیش از این در شهرستان آبیک مستقر بود که به دلیل وجود ریزگرد و شرایط نامساعد جوی معمولاً برخی مأموریت‌ها لغو می‌شد که با اختصاص محل جدید از این پس مأموریت‌های هوایی اورژانس با سرعت بیشتری در استان صورت می‌گیرد و خدمت رسانی هوایی به استان‌های همجوار هم تسهیل می‌شود.

اسماعیل نجار در مراسم افتتاح محل جدید اورژانس هوایی قزوین اظهار کرد: قزوین به عنوان استان معین با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در امدادهای هوایی هم نقش مهمی در نجات جان مصدومان و بیماران ایفا کند و در نجات جان مصدومان مؤثر باشد.

وی افزود: در آستانه نوروز راه اندازی این پایگاه بسیار ضروری بود و این ظرفیت می‌تواند در مأموریت‌های امداد و نجات در سوانح استان و کشور مورد استفاده مطلوبی قرار گیرد.

کاهش زمان 30دقیقه ای برای امدادرسانی
هم اکنون دو فروند بالگرد امدادی هلال احمر و اورژانس در پایگاه شرکت خدمات هواپیمایی ویژه قزوین مستقر شده و آماده انجام مأموریت‌های امدادی و پزشکی است.

به گفته دکتر پیمان نامدار، این پایگاه از سال 1393 راه اندازی شده بود و تاکنون در حال خدمت رسانی بود و وظیفه انتقال مصدومان در مناطق صعب العبور و بیمارانی که نیاز فوری به خدمات درمانی را داشتند بر عهده داشت.

رئیس اورژانس قزوین افزود: به دلیل اینکه این پایگاه، در شرق استان و در پایگاه هوایی هوانیروز مستقر بود، بالگرد اورژانس، مجبور بود مسیر زیادی را تا مناطق غربی استان طی کند که با همکاری مسئولان استانی و هوانیروز، این پایگاه به مرکز استان، واقع در شرکت ملی هواپیمایی خدمات ویژه انتقال یافت.

وی تصریح کرد: با انتقال این پایگاه به مرکز استان، زمان رسیدن بر بالین مصدومان و بیماران در مناطق غربی استان، 25 تا 30 دقیقه کاهش یافت.

مصطفی امیری، مسئول پایگاه اورژانس هوایی استان قزوین هم عنوان کرد: از تیرماه 1393 یعنی زمان افتتاح پایگاه، تاکنون 368 عملیات هوایی انجام شده و 445 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان