۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۱ نقطه استان قزوین از خدمات جهادی بهره‌مند شدند
کد خبر: ۳۳۴۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه:

۷۱ نقطه استان قزوین از خدمات جهادی بهره‌مند شدند

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین گفت: در سه دهستان و ۷۱نقطه زمینه‌ی پیشرفت و آبادی، فرهنگ، اجتماعی، سلامت و بهداشت، تعلیم و تربیت، اقتصاد و اشتغال و عمران زیرساخت فراهم شده است.

۷۱ نقطه استان قزوین از خدمات جهادی بهره‌مند شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمزه برین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین اظهار کرد: شهید به عنوان اصلی‌ترین ارزش جهادی شکل گرفته است و هدف ما ادامه‌دهنده‌ی راه شهیدان است.

وی افزود: با توجه به بیانیه‌ "گام دوم انقلاب" حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها ضروری است که با حفظ گفتمان و مبانی روحیه‌ی جهادی انقلاب اسلامی این مرحله از انقلاب را باید با سرعت بیشتری پیش ببریم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین ابراز کرد: انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی، علمی و سیاسی گام‌هایی برداشته‌ است که در حوزه‌هایی به نتیجه مطلوب و قابل عرضه دست پیدا کرده و عامل آن حرکت به صورت جهادی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از حوزه‌های مختلف کشور نیازمند بازنگری و توجه ویژه‌ای هستیم که عقب‌ماندگی در این حوزه‌ها حاصل تنبلی و سستی کار است.

این مسئول بیان کرد: به واسطه‌ی همت، همراهی و همگامی هسته جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان و 71نقطه زمینه‌ی پیشرفت و آبادی، فرهنگ، اجتماعی، سلامت و بهداشت، تعلیم و تربیت، اقتصاد و اشتغال و عمران زیرساخت فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در بحث جهادسازندگی تا به امروز ما بدون بودجه هنگفت از عوامل جهادی استفاده کردیم، در ابتدا 76درصد جامعه تولیدکننده و روستایی بودند که به دلایل عدم حمایت و تفکر نابجا هم‌اکنون 75درصد شهرنشین و 25درصد روستانشین شده‌اند.

برین ابراز کرد: با حضور 5کارگروه در سال 96 و مطالعه اولیه و افزایش اطلاعات روستاهای محروم، نقاط قوت و ضعف و تهدید و فرصت در عرصه فرهنگی، تعلیم و تربیت، سلامت، اقتصاد، اشتغال و عمران شناسایی شد.

وی عنوان کرد: دهستان زوارک در منطقه الموت شرقی با 35روستا، دهستان دستجرد سفلی در الموت غربی با 18روستا و دهستان چوقور در طارم سفلی با 18روستا مورد شناسایی قرار گرفت و پایش و کار اجرایی به‌صورت برنامه میان مدت و بلندمدت از سال 97 در این روستاها آغاز شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بیان کرد: این عملیات بر پایه سه شرط استوار است شرط اول نیازهای روستا که خود مردم تعریف می‌کنند، شرط دوم ارائه خدمات برای عموم مردم است، شرط سوم کار توسط خود مردم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هدف از این عمل احیای کار جمعی و داخل روستایی است که با پشتیبانی کارگروه قرارگاه و با نظارت فنی یا مالی صورت می‌گیرد.

حضور 7 امام جماعت در روستاهای محروم
حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در ادامه این نشست اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی قرارگاه هفت امام مستقر در روستا الموت شرقی، سه امام جهت جمع‌آوری اطلاعات تدریجی برای کارگروه‌ها، دو امام در منطقه طارم و یک امام در منطقه الموت غربی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در بعضی روستاها با حضور علمای دینی هم اکنون سه وعده نمازجماعت برپا می‌شود که هدف از این عمل ارتباط‌گیری امام و امت است که در قالب کوچکتر اجرا می‌شود.

مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین اذعان کرد: اجرای بازی‌های بومی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و برپایی همایش‌های فرهنگی با همکاری کارگروه سلامت و تعلیم و تربیت در راستای تربیت و نیروسازی انقلابی انجام گرفته است.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان