۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۶روستا به‌عنوان هدف گردشگری ویژه ایام نوروز انتخاب شد
کد خبر: ۳۳۴۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

۱۶روستا به‌عنوان هدف گردشگری ویژه ایام نوروز انتخاب شد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۱۶روستا را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کردیم که باتوجه تغییر نگرش مردم کشور، تمایل زیادی برای سفر به این مناطق دارند.

۱۶روستا به‌عنوان هدف گردشگری ویژه ایام نوروز انتخاب شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قزوین یکی از ۱۰شهر مهم مقصد گردشگری شناخته شده است و سال گذشته توانستیم میزان شب مانی در این شهر را از یک و نیم شب به ۳شب ارتقاء دهیم.

وی افزود: در نوروز سال گذشته ۳۶درصد افزایش گردشگری و ۶۸ درصد هم افزایش شب مانی مسافران را داشتیم و تا حدود شعار “قزوین، مقصد گردشگری” تحقق یافت.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در ستاد خدمات سفر کمیته‌های ۱۳گانه را داریم که هماهنگی‌های لازم را برای مهیا کردن استان برای پذیرش مسافران را انجام می‌دهیم.

این مسئول ابراز کرد: امسال شعار “قزوین شهر پاکیزه و شاداب، نزدیک‌ترین مقصد” را در نظر گرفتیم؛ امسال ۲۳تا۲۵اسفند را برای خانه تکانی طبیعت در نظر گرفتیم که با همکاری و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

خانه تکانی طبیعت برگزار می‎شود
فرخزاد ابراز کرد: فرمانداری‌ها تمیز کردن جاده‌ها و راه‌های شهری و روستایی را از زباله و نخاله‌های ساختمانی را در دستور کار قرار دادند؛ ستاد سوخت استان با همکاری مدیریت بحران برای خدمات به مسافران در ایام نوروز تشکیل شده است و یک ایستگاه سیار سوخت رسانی خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که داشتیم در ساماندهی عوارضی اتوبان‌های ما بود و با هماهنگی که در کمیته ایمنی راه‌ها داشتیم تصمیمات خوبی برای نحوه استقرار دستگاه‌های خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر و پلیس راه اتخاذ شد تا به راحتی فعالیت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در ستاد ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که اگر در مسیری نمازخانه نداریم سکوهای روباز برای این امر در نظر گرفته شود و همچنین مجتمع‌های خدماتی نمازخانه‌های خود را در اختیار مسافران قرار دهند.

۴۲ پایگاه اورژانس در نقاط مختلف استان مستقر می‌شود
فرخزاد ادامه داد: یکی از مسائل مربوط به کمیته تنظیم بازار است که ما به صورت متمرکز بازرسین را برای نظارت بر مراکز مختلف اعزام می‌کنیم تا خدمات بهتری صورت گیرد.

این مسئول ابراز کرد: در کمیته حمل و نقل حدود ۲۱۰دستگاه اتوبوس و یک هزار و۱۰۰ دستگاه سواری را هماهنگ کردیم تا مردم برای سفرهای خود از آن‌ها استفاده کنند و همچنین دو دستگاه اتوبوس را همزمان رزرو داریم تا اگر مشکلی در جاده‌ها برای اتوبوس‌ها رخ داد بتوانند خدمات دهی کنند.

وی یادآور شد: ۴۲ پایگاه اورژانس را در نقاط مورد نظر استان مستقر کردیم و ۱۶پایگاه ثابت هلال احمر داریم که ۱۰پایگاه دیگر را ویژه نوروز اضافه کردیم و یک هلی کوپتر برای اورژانس هوایی در نظر گرفتیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: ۱۶روستا را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کردیم که باتوجه تغییر نگرش مردم کشور، تمایل زیادی برای سفر به این مناطق دارند.

فرخزاد افزود: در تسهیلات اشتغال روستایی که ارائه شده نیز مباحث گردشگری در اولویت قرار گرفته و ۸۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی داشتیم.

این مسئول اذعان داشت: سعی کردیم در زیرساخت‌های روستایی برای اقامت مسافران و گردشگران امکانات لازم را داشته باشیم و ۸۱مدرسته و ۸۰۰کلاس را برای بحث اقامتگاهی در نظر گرفتیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان