۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) آغاز به کار کرد
کد خبر: ۳۳۴۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

به همت سازمان فضای مجازی بسیج؛

نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) آغاز به کار کرد

مدیر مرکز تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال آن است که در سطح جامعه حرکتی راهگشا و مردمی را در حوزه سواد رسانه راه اندازی کند که حاصل آن یادگیری استفاده صحیح و کامل از رسانه است.

نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) آغاز به کار کرد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حامد فروزان، مدیر مرکز تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با توجه به اراده بسیج برای شکل‌گیری نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال آن است که در سطح جامعه حرکتی راهگشا و مردمی را در حوزه سواد رسانه راه اندازی کند که حاصل آن یادگیری استفاده صحیح و کامل از رسانه است.

وی ادامه داد: در این راستا نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) با حضور 120 نفر از مدرسان بسیج در سراسر کشور آغاز به انجام فعالیت کرد.

فروزان افزود: بسیج به عنوان تشکیلاتی موثر در جریان سازی‌های عمومی و مردمی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود این توانایی را دارد که با همت بسیجیان «نهضت سواد رسانه‌ای» را تا دورترین نقاط محروم کشور گسترش دهد؛ زیرا در روزگار کنونی هیچ شهر و روستایی در کشور بی‌بهره از رسانه نیست.

وی در ادامه گفت: مردم همواره با رسانه مواجه دارند و خواسته یا ناخواسته از آن تاثیر می‌پذیرند. ما می‌توانیم در نهضت سواد رسانه‌ای به عموم مردم آموزش دهیم که چگونه از رسانه "حداکثر" استفاده را ببرند و "حداقل" آسیب را ببینند.

این استاد رشته ارتباطات تصریح کرد: در سازمان فضای مجازی بسیج، دو نگاه اعتماد کامل به رسانه و هراس از رسانه را مردود می‌داند و این سازمان معتقد است که حتما باید از رسانه استفاده بهینه کرد اما مخاطرات آن را نیز باید بشناسیم و خود و جامعه را در برابر آن واکسینه کنیم؛ سواد رسانه در حقیقت واکسینه کردن جامعه برای مواجهه با آسیب‌های رسانه و فضای مجازی است.

فروزان در پایان اظهارات خود با اشاره عزم بسیج در راستای شکل دادن به شبکه ای از مدرسان طراز اول سواد رسانه‌ای و فضای مجازی گفت: سال 98 با کمک شبکه مدرسان کنونی بسیج، نسرا(نهضت سواد رسانه‌ای) همه‌گیر خواهد شد و بخش زیادی از چالش‌های جامعه در مواجهه با رسانه را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان