۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عزت، امنیت و استقلال ایران به‌واسطه مقاومت است/ تا وقتی به اسلام اعتقاد داریم ابدا شکست نمی‌خوریم
کد خبر: ۳۳۴۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

سردار سلامی در مراسم یادبود شهید "محمدرضایی":

عزت، امنیت و استقلال ایران به‌واسطه مقاومت است/ تا وقتی به اسلام اعتقاد داریم ابدا شکست نمی‌خوریم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: پیام شهیدان این است که ملت ما تسلیم ناپذیر است. شهادت رمز جاودانگی و بقای ما است، مقاومت یعنی عبور از آرزوهای دشمن، ما در مقاومت پیش می‌رویم.

عزت، امنیت و استقلال ایران به‌واسطه مقاومت است/ تا وقتی به اسلام اعتقاد داریم ابدا شکست نمی‌خوریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی شب گذشته در مراسم سومین روز یادبود شهید مدافع حرم "حمید محمد رضایی" در مسجد جامع شهر شال با اشاره به حضور پرشور مردم در تجلیل از رزمندگان بزرگ اسلام اظهار کرد: آمده اید نشان دهید که به عهده خود وفادار هستید، ما وقتی چهره‌های مصمم شما را در تجلیل از آفرینشگران حماسه‌های تاریخ بزرگ اسلام و ایران می‌ببینیم قوت قلبی صد چندان برای ادامه این مسیر پر افتخار در خود احساس می‌کنیم.

وی افزود: ای کاش شما در عاشورا و در مسجد کوفه می‌بودید، می‌دانیم شما تجربه تلخ آن دوران سخت را که بر ائمه اطهار گذشت را با خود مرور می‌کنید و می‌گویید ای کاش با شما بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به تشییع شهید مدافع حرم ادامه داد: شما یک قهرمان بزرگ را دو روز گذشته بر روی دستان خود تا عرش بدرقه کردید تا او بی واسطه در جمال حضرت حق روزی خوار شود، او به حیات جاودان رسید.

وی ادامه داد: شهید سردار بزرگ ایران، استان و شهر شال که این روزها زمینش نورانی تر از آسمان است زیرا شهیدش را اهل آسمان بهتر از زمین می‌شناسند و می‌دانند او برای دین حق چه کرده است، او اجازه نداد کفار بر سرنوشت مسلمین حاکم شده و نوامیس مسلمین در هر نقطه ای از عالم هتک حرمت شود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه می‌بینید حمید ما از اینجا هجرت می‌کند و از آرزوهای دنیوی چشم می‌پوشد و هیچ چیز را برجهاد خداوند ترجیح نمی‌دهد و به میدان می‌شتابد تا نوامیس مسلمان آواره نشوند چه فرقی می‌کند سوریه باشد یا ایران؟ یک زن مسلمان حرمت دارد، یک مرد مسلمان حرمت دارد چه در این سرزمین چه در آن سرزمین.

وی ابراز کرد: اسلام مرز نمی‌شناسد و مرزهای اسلام عقیدتی است نه مرزهای سیاسی که دشمنان کشیدند و بر سرنوشت آنها حاکم شدند و مسلمانان را تحقیر کردند و عقب نگه داشتند و طاغوت را مسلط کردند.

سلامی عنوان کرد: داستان انقلاب ما داستان رسالت انبیاست که ما باید این زنجیرهای اسارت را از دست مسلمانان باز کنیم و آنها را نجات دهیم، انقلاب ما آمده است تا مسلمانان را از وادی ظلمت به نور هدایت کند.

وی یادآور شد: امیرمومنان فرمودند؛ اجازه ندهید دشمن به سوی شما بیاید و با دشمن بجنگید قبل از این که با شما بجنگند این منطق ماست. آیا ما به استقبال خطر برویم بهتر است یا خطر به سراغ ما بیاید؟ حیثیت عزت، امنیت، منزلت و استقلال ما از مقاومت است، اگر امروز جهان ایران را به عنوان سمبل عزت و مقاومت می‌شناسد و ما سرمشق مقاومت شده ایم از شهیدان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: من این مژده را به خانواده شهید رضایی می‌دهم که این ستارگان پرفروغ عامل عزت ما هستند دیگر فقط به شما تعلق ندارند و تبریک شما به خاطر اینکه دامن پر مهر شما معراج این انسان‌های والامقام هستند و مردم در این روز سرد خانه خود را رها کرده اند تا این جا جمع شوند، ببینید چه عظمتی دارند، آنها برای ما هویت آورده اند، عزت و امنیت آورده اند.

وی ادامه داد: می‌دانید ما با چه جهانی در جنگیم؟ با امپراطوری‌های بزرگ که در تاریخ سابقه ندارند، همه این شیاطین هستند که پشت این دروازه چهل سال صف کشیده اند تا این انقلاب، نظام و ملت را در آتش خشم خود فرو ببرند این شهیدان کاری کردند که این آتش پیرامون بهار شود و دشمنان ما نتوانند به این مملکت نگاه چپ کنند.

سلامی با اشاره به ترس دشمنان از ملت و رهبری افزود: رهبری که ما را به جهاد دعوت می‌کند و مجاهدانی که چنین برمی‌خیزند و چون کوه راه را بر دشمن سد می‌کنند تا وقتی این قهرمانان بزرگ هستند ما نگران نیستیم.

وی تاکید کرد: ما دشمنان را از منطقه بیرون کردیم و امروز آنها را دور از سرزمین خودمان تعقیب می‌کنیم، تا دور کنیم و جهان اسلامی بسازیم که پیامبرمان آرزو داشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: زمانی به ظاهر ضعیف بودیم، با سلاح‌های ابتدایی به میدان رفتیم و همه پشتوانه ما شهادت، جهاد و ایمان بود، شهدا درس بزرگی به ما دادند که اگر از دشمن نترسیم خداوند راه‌های غلبه را به ما یاد می‌دهد، به تعبیر امام خامنه ای ما به این اطمینان قلب رسیدیم که بزرگی دشمن معیاری بر پیروزی نیست هرچه دشمن بزرگتر باشد؛ شکست پذیرتر است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز ما دیگر یک قدرت ضعیف نیستیم خداوند ما را در سختی‌ها رشد داد، ما باید از این مسیر سخت تاریخ عبور می‌کردیم و نیازهایمان را برای اسلام، امت و ایران می‌شناختیم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به قدرت رسیده و می‌توانیم با اعتماد و توکل به خدا از قدرت و شکوه قدرت حرف بزنیم، امام ما فرمودند؛ از دشمن نهراسید دشمنان شایسته ترسیدن نیستند آنها باید بترسند در مقابل این ملت چه کسی می‌تواند دوام بیاورد.

سلامی اضافه کرد: دشمن از هر میدانی وارد شد راه را بستیم، تحریم کردند، فشار وارد آوردند از فضای مجازی آمدند، می‌گفتند ملت از انقلاب خسته شدند اما دیدند مردم در 22 بهن و تشییع پیکر شهید از گذشته مصمم تر هستند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند و به خدا اعتماد دارند.

وی با اشاره به عدم اعتماد مردم به آمریکا و اروپا گفت: مردم به خدا و ولی امر و رهبرشان اعتماد می‌کنند که آنها را به صبر، نماز و زکات دعوت می‌کنند، سختی‌ها نمی‌مانند ما برای حل مسائل بیش از حد ظرفیت داریم، این کشور غنی ترین کشور عالم است کافی است ما بیشتر همت کنیم و نیاز به هیچ کشوری نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما مشکل معیشتی داریم و می‌دانیم می‌گذرد، آنها ما را از پا نمی‌اندازند اما دشمنان ما ناتوان هستند بیش از آنکه ما مشکل داریم آنها مشکل دارند.

وی افزود: نگاه کنید در انگلستان چقدر کارتن خواب دارند در آمریکا چهل میلیون زیر خط فقر هستند، آنجا عاطفه نیست. در کجای جهان مانند ایران احساس وجود دارد این نهضت آغاز شده به این حقیقت رسیده است که ما باید سختی‌ها را تقسیم کنیم و این معجزه است که اگر غم‌ها را تقسیم کنیم کم می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: تا وقتی به اسلام اعتقاد داریم ابدا شکست نمی‌خوریم، پیام شهیدان این است که ملت ما تسلیم ناپذیر است، شهادت رمز جاودانگی و بقای ما است.

وی ادامه داد: مقاومت به معنای این نیست که می‌ایستیم تا بر ما فشار بیاورند، مقاومت یعنی عبور از آرزوهای دشمن، ما در مقاومت پیش می‌رویم و کشور خود را می‌سازیم و این داستان جریان دارد.

سلامی با اشاره به تفاوت گذشته و حال گفت: دیروز در قلب سرزمین ما با دشمن می‌جنگیدیم، امروز در مدیترانه هستیم در شمال دریای سرخ هستیم، در عراق صاحب قدرت هستیم، قدرتی که تکیه بر انقلاب اسلامی دارد و حوادث سیاسی عراق را مدیریت می‌کند. بر سوریه، لبنان، بحرین و یمن صاحب قدرت است انقلاب ما و جهان اسلام با دشمن در ستیز است و به میدان جهاد تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اگر ما نمی‌ایستادیم همه جهان در مقابل امریکا فرو می‌ریخت و امریکای امروز همه را می‌بلعید، ما ایستادیم و سرمشق شدیم و دیگران فهمیدند که می‌توان ایستاد و آسیب هم ندید.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما ایستادیم و جنگیدیم آسیب ندیدیم و پیش رفتیم، این دشمن را عاجز کرده است که می‌گویند چگونه هم با ما می‌جنگیدند و هم میدان را از ما می‌گیرند و هم شرافتمندانه زندگی کرده و پیشرفت می‌کنند، این در پرتو اسلام و ولایت است و این دستاورد خون این شهیدان است و وقتی شما در صحنه هستید و دین خدا را یاری می‌کنید خدا هم شما را یاری می‌کند، با توکل حرکت کرده و دشمن را مایوس می‌کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: پیام شهیدان این است که نترسید، بالاتر از مرگ چیزی نیست اگر ملت از مرگ نترسد به حیات می‌رسد، شهادت عصر زندگی و عصاره زندگی است.
انتهای پیام/3001 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان