۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین استقبال از انتخاب رئیس دستگاه قضا و درخواست برخورد جدی با تخلفات برادر رئیس جمهور
کد خبر: ۳۳۴۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین چه گذشت؟

استقبال از انتخاب رئیس دستگاه قضا و درخواست برخورد جدی با تخلفات برادر رئیس جمهور

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد که دادگاه برادر رئیس جمهور با اتهامات بزرگ تشکیل شده است که جای تأسف دارد، باید بدون اغماض به آن رسیدگی شود.

استقبال از انتخاب رئیس دستگاه قضا و درخواست برخورد جدی با تخلفات برادر رئیس جمهور
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ نمازجمعه امروز استان قزوین در قرارگاه‌های نمازجمعه در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه ابراز کرد: مدیران با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند باید بتوانند مشکلات معیشتی و اقتصادی را با دقت بیشتری برطرف کنند، دولتمردان می‌گویند از گرانفروشی اطلاع دارند این اطلاع زمانی ارزشمند است که در مسیر رفع آنها حرکت کنند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور باید بداند چه عزتی است که مردم باید در صف‌های طویل گوشت و مرغ ساعت‌ها بایستند این وضعیت در شأن ملت نیست و باید چاره‌اندیشی کند، مدیران ما چرا تدبیر نمی‌کنند که امروز مردم مجبور باشند که اینطور در مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پا بزنند.

برجام هیچ منفعتی برای ملت ما نداشت
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: متأسفانه برخی در جامعه القا می‌کنند که باید با همه بسازیم و با آمریکا مذاکره کنیم، در حالی که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه مذاکرات برجام به نحوی رقم خورده که مشکلات معیشتی و اقتصادی برای ملت ایران بیشتر شده است و مردم با دغدغه‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

قابل با بیان اینکه آمریکا و سران کشورهای اروپایی برجام را زیرپاگذاشته‌اند، اذعان کرد: با وجود بدعهدی دشمن، دولتمردان ما به بندهای برجام پایبندند، در حالی که این موضوع هیچ منفعتی برای مردم ایران ندارد.

بیانیه "گام دوم انقلاب" به عنوان یک واحد درسی تدریس شود

حجت الاسلام رضوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوئین زهرا برگزار شد با تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت محمد باقر (ع) اظهار کرد: نهضت علمی امام باقر (ع) الگوی عملی نسل جوان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، دولت باید کارها را در محدوده مقدورات کشور با جدیت دنبال کند و منتظر این و آن نباشد و نباید اقتصاد کشورمان به چیزی که از اختیارمان خارج است گره بخورد.

وی با اشاره به حسن انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی توسط مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جدید دستگاه قضا بیان کرد: یکی از الزامات تحقق تمدن بزرگ اسلامی انتصاب مسئولان و گارگزارانی شایسته و منطبق با خواسته‌ها و انتظارات بیانیه گام دوم باشد و این انتخاب دقیق و بجا مصداق بارز تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

خطیب جمعه بوئین زهرا در خصوص ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اولین ویژگی این بیانیه، نویسنده آن است که دلسوزترین شخص برای کشور، مطلع ترین فرد بر مشکلات کشور است و از سوی دیگر از لحاظ تجربه مدیریتی و علمی در مقیاس جهانی کم نظیر است، مورد بعد حکیمانه بودن بیانیه و سوم تمرکز آن بر جوانگرایی است.

وی با بیان اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب در پیشرفت کشور افزود: حقیقتا به جا و شایسته است بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی و آموزش و پرورش تدریس شود.

رضوانی با اشاره به لزوم ساده زیستی مسئولان عنوان کرد: در جامعه ای که میان طبقات گوناگون آن، فاصله معیشتی و اقتصادی وجود دارد مسئولان و کارگزاران باید با ساده زیستی، مرهمی بر زخم‌های گروه کم درآمد جامعه باشند.

در 20شهر استان قزوین نمازجمعه برگزار می‌شود
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در خطبه‌های نمازجمعه شهر ارداق با تبریک فرارسیدن ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب از جمله ماه های بسیار پر فضیلت در اسلام است که بسیاری از معصومان به ویژه پیامبر مکرم اسلام (ص) بر انجام اعمال عبادی در آن تاکید فراوان کرده اند و امیدوارم از این ماه پربرکت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تبریک انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه عنوان کرد: یکی از الزامات تحقق تمدن بزرگ اسلامی انتصاب مسئولان و کارگزارانی شایسته و منطبق با خواسته‏ها و انتظارات بیانیه گام دوم می‏باشد که انتصاب حجت الاسلام رئیسی هم در این راستا صورت گرفته است.

امام جمعه موقت شهر ارداق با اشاره به اینکه امیدواریم انتصاب آیت الله رئیسی به نوعی سبب حجامت قوه قضائیه و انقلاب اسلامی شود، تصریج کرد: قوه قضائیه برای رسیدن به موفقیت و رضایت عمومی باید اقدامات اساسی و مهمی را انجام بدهد که در راس آنها لزوم عملیاتی سازی هشت توصیه مقام معظم رهبری برای تحول دستگاه عدالت است.

فاطمی نسب گفت: نهاد مقدس نماز جمعه همواره تعامل مناسبی را با دستگاه قضا داشته و در استان قزوین هم تفاهم نامه ای را با هدف پرداختن به موضوعات خانواده انعقاده کرده ایم که امیدواریم عملیاتی شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به اهمیت نماز جمعه در شرایط کنونی کشور افزود: تقویت نماز جمعه تقویت نظام جمهوری اسلامی است و نباید با سخنان پوچ و انتقام جویانه سیاسی سبب تضعیف این نهاد مقدس شد.

وی ابرازکرد: نماز جمعه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کل کشور و همینطور در استان قزوین رشد کمی و کیفی خوبی داشته و امروز در 20شهر استان قزوین نماز جمعه باشکوه و با صلابت و با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت شهر ارداق بیان کرد: ائمه جمعه در طول این چهل سال از انقلاب اسلامی همواره بر وحدت و یکپارچگی جامعه تاکید داشته و تلاش‌های آنان در تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است.

خطبه‌های امام جمعه باید لرزه بر اندام مفسدین بیندازد
حجت الاسلام مهدوی در نمازجمعه ایه هفته شهر الوند اظهار کرد: در استان گفته می‌شود چرا امام جمعه الوند به همه موضوعات ورود می‌کند؟ مواضع امام جمعه باید لرزه به اندام مفسدین بیندازد و باید از جوانان انقلابی که با فساد مبارزه می‌کنند حمایت شود.

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: در این ماه دعا و پرخیربرکت ماه رجب خودم و همه شما عزیزان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و میلاد با سعادت امام محمد باقر علیه السلام را خدمت شما مردم شهر الوند تبریک عرض می‌نماییم.

وی ابراز کرد: مساجد هسته‌های سخت در برابر جنگ نرم دشمنان است و باید این کانون‌های مسجد با حضور جوانان پرشورتر باشد.

مهدوی عنوان کرد: استقبال جوانان از برنامه اعتکاف بسیار زیاد است و این از برکات انقلاب اسلامی است در شهر الوند نیز برنامه ریزی خوبی برای برگزاری این مراسم معنوی شده است.

وی اذعان کرد: انتصاب جناب آقای رئیسی بعنوان رئیس دستگاه قضایی توسط رهبرمعظم انقلاب اتفاق مهمی بوده است که البته باید از زحمات مسئولین سابق نیز تقدیر و تشکر نماییم.

این خطیب نمازجمعه گفت: نکاتی که رهبری معظم انقلاب در حکم جناب آقای رئیسی عنوان کرده اند بسیار مهم و حساس است که باید این هشت نکته به صورت دقیق توسط جناب آقای رئیسی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به گفته رهبری معظم انقلاب باید مردمی بود و همانند کسی که سرمایه‌هایش در خارج کشور است نباید فکر کرد و باید همانند مردم و مستضعفین فکر کرد و در کنار آنها بود.

امام جمعه شهر الوند تصریح کرد: بعضی‌ها تا گفته می‌شود انقلابی، می‌گویند تندرو، خیر اینگونه نیست انقلابی بودن یعنی صراحت داشتن یعنی نفاق نداشتند.

وی افزود: به جوانان ما برچسب تندروی نزنید این جوانان در اثر بی مسئولیتی‌های برخی واکنش نشان می‌دهند نباید با آنها برخوردهای تندی صورت بگیرد و باید حرف آنها را شنید.

مهدوی گفت: اگر انقلابی نباشیم کسانی که اهل فساد و راحت طلبی هستند خیالشان آسوده خواهد شد، مبارزه با فساد باید لرزه به اندام مفسدین بیندازد، باید برخوردهای جدی و بدون مماشات باید این اقدامات صورت گیرد.

وی یادآور شد: رهبری معظم انقلاب فرمودند در ریشه کنی فساد از خود دستگاه قضایی لحظه ای تردید نکنید، تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت جوانان همواره مورده مورد توجه ایشان بوده که در حکم اقای رئیسی نیز مجددا به آن تاکید شده است.

امام جمعه الوند ابراز کرد: دادگاه برادر رئیس جمهور با اتهامات بزرگ تشکیل شده است که جای تأسف دارد، اما باید بدون اغماض به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در استان ما نیز با مفسدین و اختلاسگران و زمین خواران برخوردهای قاطع صورت بگیرد و پرونده‌ها سریع تر به نتیجه برسد.

مهدوی اضافه کرد: الوند و اطراف آن بهترین زمین های کشاورزی را داشته که متاسفانه با عنوان‌های مختلف صدها هکتار از این زمین‌ها را لم یزرع کرده اند این خیانت به این شهر است.

وی عنوان کرد: در گذشته این شهر که سرمایه بالای وجود داشته هیچ طرح و برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است، جنوب شهر الوند و خیابان یادگار امام سال‌هاست که بدون پیشرفت مانده است، ما از شورای شهر و شهرداری همین‌ها را می‌خواهیم یک امام جمعه باید این موضوعات را بیان و پیگیری کند.

خطیب جمعه الوند اذعان کرد: متاسفانه در استان برخی‌ها گفته اند چرا امام جمعه به این موضوعات ورود می‌کند بنده بعنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر این موضوعات را بیان می‌کنم.

وی در پایان گفت: ما آن چیزی که از مسئولین انتظار داریم این است دچار فساد نشوند و در کنار مردم باشند، از همه مردم انتظار داریم در این شرایط اقتصادی نوروز ساده ای را برگزار نمایند.

مبارزه با مفاسد، اولویت اصلی دستگاه قضا باشد

حجت‌الاسلام رشوندی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه این انتصاب را حرکت جدیدی در کشور برای اجرای عدالت به عنوان اصلی ترین نیاز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: برقراری عدالت نیازمند دستگاه قضایی مقتدر و با ساختاری پویا است که امیدواریم با حضور حجت‌الاسلام رئیسی این امر محقق شود.

وی افزود: نیاز امروز کشور مبارزه با مفاسد مخصوصا مفاسد اقتصادی است و با توجه به سابقه خوب رئیس جدید دستگاه قضا انتظار می رود این امر با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.
 
این خطیب نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: نباید اجاره داد شادی‌های اینگونه که سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارند، آسایش و امنیت جامعه را با مخاطره روبرو کنند.
 
وی در پایان حضور جوانان در نماز جمعه و همچنین مساجد را خواستار شد و عنوان کرد: این حضور می تواند ضامن سلامت روجی و معنوی جامعه و همچنین تقویت پایه های نظام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان