۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری آئین تجلیل از ورزشکاران معلول/ قزوین مجموعه ورزشی مستقل برای معلولان ندارد
کد خبر: ۳۳۴۳۵۸ نویسنده: اسدالله جهانبخش تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان قزوین خبر داد:

برگزاری آئین تجلیل از ورزشکاران معلول/ قزوین مجموعه ورزشی مستقل برای معلولان ندارد

دبیر هیئت نابینایان قزوین گفت: آئین تجلیل از ورزشکاران دارای معلولیت با همبستگی هیئت‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان و ناشنوایان با هدف توجه ویژه مردم و مسئولین به این قشر برگزار می‌شود.

برگزاری  آئین تجلیل از ورزشکاران معلول/ قزوین مجموعه ورزشی مستقل برای معلولان ندارد
اسدالله جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی  صبح قزوین اظهار کرد: نخستین همایش همبستگی و آئین تجلیل از ورزشکاران دارای معلولیت ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۴اسفندماه در مرکز همایش‌های دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با ابتکار هیئت جانبازان و معلولین مطرح شد و با همبستگی میان سه هیئت نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و جانبازان و معلولین با هدف نگاه ویژه به ورزشکاران معلول انجام می‌شود.

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین ابراز کرد: هدف تجلیل از ورزشکاران، اتخاذ نگاهی متفاوت توسط مردم و مسئولان به این قشر و این سه هیئت است، چراکه ظرفیت و بهره‌وری آنان را نمایان می‌کند.

وی عنوان کرد: تاکنون باوجود کمترین امکانات و بودجه ورزشکاران استان در مسابقات پاراآسیایی مدال‌های مختلفی را از آن خود کرده‌اند که حسین فرزانه در رشته والیبال موفق به کسب مدال شده است.

این مسئول افزود: مدال طلای محسن جلیلوند در رشته گلبال، مدال نقره سمیرا جلیلوند در رشته گلبال و مدال نقره علیرضا قورچی بیگی در رشته شطرنج از دیگر موفقیت‌های ورزشکاران استان قزوین در مسابقات پاراآسیایی است.


جهانبخش بیان کرد: دبیرخانه این مراسم از یک ماه گذشته در دفتر هیئت جانبازان و معلولان راه اندازی شده است، تجلیل از قهرمانان استانی، ملی و فراملی و همچنین فعالان ورزشی در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: از معلولان غیرورزشی نیز برای شرکت در مراسم دعوت شده تا با مجموعه ورزشی و امکاناتی که برای آن‌ها فراهم است آشنا شده و در نتیجه به حضور در عرصه ورزش ترغیب شوند. 

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین اذعان کرد: درخانه ماندن معلولان و نداشتن تحرک و فعالیت آسیب روحی را به دنبال دارد، این مشکل با حضور در جامعه و ورزش قابل حل است؛ درواقع استفاده از توانایی‌ها در کنار معلولیت نشاط را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

جامعه ورزش معلولان نیازمند توجه ویژه و باشگاه‌داری است  
وی درباره حمایت‌های مسئولان از جامعه ورزشی معلولان گفت: هرساله از طرف تربیت بدنی و اداره کل ورزش و جوانان بودجه‌ای به میزان ۱۰۰میلیون تومان به مجموع سه هیئت ورزشی تخصیص داده می‌شود که باتوجه به ظرفیت ۴۰۰نفری این هیئت‌ها این مقدار کافی نیست.

این مسئول ادامه داد: استان فاقد مجموعه ورزشی مستقل برای معلولان است؛ البته یک سالن به جانبازان و معلولان اختصاص دارد که بصورت مشترک با سایر هیئت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهانبهش تاکید کرد: استان قزوین ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه نیروی انسانی دارد، اما از نظر بودجه و امکانات تقریبا صفر است، باوجود این تاکنون توانسته بهره‌وری مناسبی در مسابقات جهانی داشته باشد.

وی افزود: درصورت اتخاذ رویکرد باشگاه‌داری و توجه بیشتر بهره‌وری افزایش یافته و قزوین می‌تواند در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک به گل استان‌ها تبدیل شود.

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار کرد: ما در جلسات از ارگان‌های مختلف درخواست حمایت داشتیم و بصورت مقطعی مبالغی را در اختیار قرار داده‌اند، اما باتوجه به اینکه معلولان ۱۰درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند این هیئت‌های ورزشی نیازمند توجه جدی و ریشه‌ای است.

وی افزود: شهرداری برای تیم‌های بسکتبال و فوتبال کار می‌کند، در رابطه با ورزش معلولان نیز نگاه ویژه و باشگاه‌داری لازم است.

این مسئول با اشاره به برنامه استعدادیابی ورزشی گفت: در هفته پارالمپیک برنامه استعدادیابی ورزشی ویژه نونهالان برگزار شد که در نهایت ۵۰نفر به هیئت جانبازان و معلولان، ۱۵نفر به هیئت ناشنوایان و ۱۲نفر نیز به هیئت نابینایان و کم بینایان جذب شدند.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان