۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صدای زنگ آسیایی برای پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن
کد خبر: ۳۳۴۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از سه‎شنبه برای تیم‎های ایرانی آغاز می‎شود؛

صدای زنگ آسیایی برای پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن

زنگ فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به‌زودی به صدا درمی‌آید و نمایندگان شرق و غرب و مرکز آسیا در قالب گروه‌های مختلف به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

صدای زنگ آسیایی برای پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،  ایران در این دوره از رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا چهار نماینده دارد؛ پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن.

سایپا هم می‎توانست نماینده چهارم ایران باشد اما شکست مقابل نماینده قطر این تیم را درراه رسیدن به مرحله گروهی ناکام کرد تا ایران فقط سه نماینده در این رقابت‌ها داشته باشد.

امیدواری‎های ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تیم‎های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات هم‎گروه است. الزورا را که نادیده بگیریم به تیم‎های النصر و الوصل می‎رسیم؛ اصولاً تیم‌های عربستانی و اماراتی چه ته جدولی باشند و چه صدر جدولی پولدارند و این پولدار بودن بسیاری از مسائل را برای آنها تسهیل می‌کند.

ذوب‌آهن در حالی گام به میدان رقابت با تیم‌های پولدار اماراتی و عربستانی می‌گذارد که در لیگ برتر ایران حال‌وروز خوشی ندارد.

آنها با 15 امتیاز از 20 بازی در رتبه چهاردهم هستند و خطر سقوط را احساس می‌کنند که این برای تیم ذوب‌آهن اصلاً زیبنده نیست.

ذوبی‎ها البته با یک برد روحیه‌بخش مقابل الغرافه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. در شرایطی که شاگردان منصوریان دو بر صفر از الغرافه عقب بودند بازگشت فوق‌العاده‌ای به بازی داشتند و در نهایت سه بر دو به پیروزی رسیدند.

الزورای عراق دیگر هم‎گروه ذوب‌آهن هم‌اکنون تیم چهارم جدول رده‎بندی عراق است، النصر در جایگاه دوم جدول رده‎بندی عربستان به سر می‎برد و الوصل هم دهم جدول 14 تیمی امارات است.

پیش‌بینی: کار در این گروه کمی پیچیده است چون سه تیم ذوب‌آهن، الزورا و الوصل تقریباً سطحی یکسان دارند. ذوب‌آهن توانایی صعود از این گروه را دارد به‌شرط اینکه تحت تأثیر جوسازی حریفان خود که استاد جنگ روانی هستند، قرار نگیرد. ذوب‌آهن با برتری سه بر دو مقابل الغرافه ثابت کرد حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن دارد.

ذوب‌آهن روز سه‌شنبه چهاردهم اسفندماه و از ساعت 19 میزبان الزورای عراق است.

بازهم استقلال، بازهم گروه مرگ

استقلال همانند فصل گذشته در گروه مرگ قرارگرفته است. فصل گذشته که استقلال در یک گروه بسیار دشوار قرار گرفت بسیاری پیش‎بینی کردند آبی‎ها همان مرحله گروهی حذف می‎شوند اما چنین اتفاقی نیفتاد و شاگردان شفر یکی پس از دیگری تیم‌های گروه مرگ را شکست دادند و با سربلندی صعود کردند.

این فصل که استقلال بازهم در یک گروه بسیار سخت و موسوم به مرگ قرار گرفت کسی دیگر پیش‎بینی نکرد که آنها حذف می‌شوند چون نتایج فصل گذشته را به یاد آوردند.

استقلال در این فصل با الدحیل قطر، العین امارات و الهلال عربستان هم‌گروه است. گروه از این سخت‎تر می‎شود؟ گفته می‎شود این سخت‎ترین گروه تاریخ استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست.

سه تیم متمول و بسیار قدرتمند و مجهز به انواع ستاره‎های گران‌قیمت. الدحیل یعنی نخستین حریف استقلال در جدول رده‎بندی لیگ ستارگان قطر دوم است.

الهلال صدرنشین لیگ عربستان به شمار می‎رود و العین هم‌رتبه دوم جدول امارات را در اختیار دارد. هر سه تیم انواع و اقسام امکانات را در اختیاردارند و بابت هزینه‎ها و بودجه مجبور به متوسل شدن به وزارت ورزش نیستند!

استقلال در شرایطی گام به گروه مرگ می‎گذارد که در هفته‎های اخیر خیلی خوب در لیگ برتر ایران نتیجه گرفته و هم‌اکنون چهارم است و روحیه بالایی به سبب بردهای اخیر دارد.

پیش‌بینی: آبی‎ها سابقه صعود از گروه مرگ رادارند. پس دیگر چه حرفی می‎ماند؟

استقلال در نخستین بازی این فصل آسیا، روز سه‌شنبه چهاردهم اسفندماه و از ساعت 18:45 رو در روی تیم میزبان خود یعنی الدحیل قرار می‌گیرد.

نایب‌قهرمان وارد می‎شود

و اما پرسپولیس. قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر ایران و نایب‌قهرمان فصل گذشته در گروه D رقابت‎ها با تیم‎های پاختاکور ازبکستان، السد قطر و الاهلی عربستان هم‎گروه است و واضح به نظر می‎رسد که سرخ‌ها هم کار بسیار مشکلی دارند.

پاختاکور که ساده‌ترین حریف پرسپولیس در مرحله گروهی به شمار می‌رود در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی لیگ ازبکستان است. السد قطر در لیگ ستارگان صدرنشین است و الاهلی عربستان هم در لیگ خود فعلاً در جایگاه پنجم قرار دارد.

پیش‌بینی: نایب‌ قهرمان آسیا نباید از گروه خودش صعود کند؟ قطعاً باید بتواند!

پرسپولیس در نخستین دیدار خود در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه چهاردهم اسفندماه و از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پاختاکور تاشکند ازبکستان می‌رود.




انتهای پیام/1404

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان