۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بهترین‌های ورزشی سال ۹۷ قزوین را بشناسید
کد خبر: ۳۳۴۳۰۲ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از سرمایه‌های ورزشی استان؛

بهترین‌های ورزشی سال ۹۷ قزوین را بشناسید

ورزش استان سال پر فروغی داشت، در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ورزشکاران استان خوش درخشیدند.

بهترین‌های ورزشی سال ۹۷ قزوین را بشناسید
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛____مهدی چگینی.

با آمار و ارقام و کسب موفقیت‌های فراملی، بهمن عسگری با طلای انفرادی کاراته آسیا و جهان، امسال با اختلاف بهترین ورزشکار استان است و گوی سبقت را از رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی جهان ربوده و سال ۹۷ ورزش را با تمام افتخارات قهرمانان ورزشی استان باید به نام بهمن عسگری در رشته کاراته ثبت کرد.

عسگری علاوه بر قهرمانی انفرادی در رقابت‌های کاراته آسیا و جهان، طلای تیمی جهان را کسب کرده و از این حیث تنها ورزشکار با چنین کارنامه درخشان است.

رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی جهان، امسال به راحتی قهرمان بازی‌های آسیایی شد و شاگردانش هم در ترکیب تیم‌های ملی موفق به کسب عناوین مختلفی در رقابت‌های آسیایی و جهانی شدند که این مهم را باید قدردان آموزش‌های سریع‌ترین مرد عمودی دنیا دانست.

علی اصغر آسیابری که در چند سال اخیر، یکی از پدیده‌های کاراته به شمار می‌آید، در ترکیب تیم ملی قهرمان جهان شد و به دنبال کسب افتخارات بیشتر انفرادی در این رشته رزمی است.

مهدی مرندی در والیبال حالا یکی از ستون‌های اصلی تیم ملی است و قهرمان بازی‌های آسیایی و حضور در لیگ جهانی و جام باشگاه‌های آسیا از وی یک والیبالیست با تجربه ساخته است.

محسن جلیلوند کاپیتان قزوینی تیم ملی امسال هم قهرمان گلبال پاراآسیایی شد و سمیرا جلیلوند هم به‌عنوان کاپیتان برنز گلبال پاراآسیایی ۲۰۱۸ را کسب کرد.
 
حسین فرزانه سیاهکل در رشته والیبال در اوج آمادگی خود در والیبال نشسته، طلای بازی‌های پاراآسیایی امثال را کسب کرد و علیرضا قورچی بیگی، در اولین حضور خود به همراه تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان در نخستین آوردگاه بازی‌های پاراآسیایی نائب قهرمانی تیمی را کسب کرد.

تهمینه کربلایی صادقی هم از جوان‌های رزمی کار استان است که در اولین حضور خود در بازی‌های آسیایی به اولین بانوی استان تبدیل شد که به نشان دست یافت و در رقابت‌های پنچاک سیلات با کسب نشان برنز، تنها مدال آور کشورمان در این دوره بازی‌های آسیایی بود.

مجید حسن نیای دیلمی قهرمان سبک وزن کاراته جهان و آسیا، افسانه حسن نایبی سرمربی تیم بسکتبال جوانان، مژگان خدادادی عضو تیم ملی بسکتبال سه به سه، فاطمه اعتدادی عضو تیم ملی فوتسال بانوان،مه سیما بابایی سرپرست تیم ملی کشتی بانوان و چندین و چند ورزشکار، مربی و سرپرست مدال آور گوشه ای افتخارات ورزشی استان قزوین در سال ۹۷ هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین به خبرنگار صبح قزوین  می‌گوید: ورزش استان سال پر فروغی داشت، در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ورزشکاران استان خوش درخشیدند، در رشته‌های تیمی هم نتایج خوبی کسب شده و ورزشکاران استان در رده‌های مختلف سنی در رقابتهای مختلف کشوری، المپیادها، جشنواره‌های همگانی و قهرمانی موفق به کسب عناوین متعد شده اند.

وی می‌افزاید: آمار بیمه ورزشکاران استان از سال 94، خیز روبه رشدی داشته و یک ماه مانده به پایان سال تعداد ورزشکاران بیمه شده استان نسبت به سال گذشته، بیش از 3هزار نفر رشد افزایش داشته و گرایش مردم به ورزش بیشتر شده و تا پایان سال به 6هزار نفر بیمه شده خواهیم رسید.

عباس علایی مقدم ادامه می‌دهد: در این مسیر برنامه‌های مختلف، همایش‌های پیاده روی استانی و شهرستانی، تجهیز خانه‌های روستایی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و همچنین نتایج قهرمانی نشان از رشد ورزش استان با همکاری مسئولین ارشد استان، شهرداری‌ها و شوراهای استان داشته است.

وی عنوان می‌کند: در ابتدای سال 5پروژه در روستاهای باورس،حسن آباد کلج، کوندج، شترک و زمین هندبال قزوین واگذاری شد، 5پروژه سالن ووشو و تنیس روی میز تاکستان افتتاح و سالن آقابابا هم تحویل دهیار شده است، سالن‌های خانه بدمینتون قزوین، مهرگان و روستای خوزنین به مجموعه‌های استان افزوده می‌شوند. همچنین چمن مصنوعی معلم کلایه آماده افتتاح است و 6 زمین چمن مصنوعی دیگر هم در سطح استان در حال احداث است.

این مسئول می‌افزاید: تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی از دیگر اقداماتی است که در سال 97 صورت گرفته و بازسازی چمن مصنوعی آبیک و چمن تختی آبیک دوباره احداث و بازسازی شده اند.

وی اذعان می‌کند: دیوارکشی مجموعه اقبالیه و رازمیان، تعمیر نور 17سالن و تعویض کف پوش 18سالن در استان هم از کار فوق العاده سنگینی بوده که در سطح اماکن ورزشی استان انجام شده است.

علایی مقدم ابراز می‌کند: بسیاری از هیئت‌های استانی و شهرستانی تجهیز شده اند، در مرکز استان، سالن کشتی مرحوم مومنی به تشک و امکانات جدید مجهز شده، هیئت‌های دو و میدانی،جودو و تکواندو به تشک، نرم افزار و سخت افزار داوری و هوگوی الکترونیکی مجهز شده اند. بالابر و امکانات سخت افزاری در اختیار ادارات شهرستانی قرار گرفته و سالن‌های ورزشی هم دیوارکوب شده اند.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار ورزش در سال 96، بیش از 28میلیارد تومان مصوب و 18میلیارد اعتبارات عمرانی بود که تا اسفند بیش از 23میلیارد از اعتبارات مصوب و بیش از 16میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین اظهار می‌کند: پروژه شش هزار نفری از اولویت‌های ورزش استان است که با یکسری موانع روبرو بود که بعد از یک سال تلاش و با حضور و دستور وزیر ورزش، پیمانکار مشخص و کارهای اصلی انجام شده است، امروز قاب‌ها و باد بندها در حال نصب و تا دهه فجر 98 به دنبال احداث سقف مجموعه شش هزار نفری و خانه دو و میدانی هستیم.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان