۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آرزوهایی که از رئیس جمهورشدن شروع شد و به خبرنگاری رسید!
کد خبر: ۳۳۴۲۷۳ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۹ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

خبرنگاران قزوین از "مادر" می‌گویند؛

آرزوهایی که از رئیس جمهورشدن شروع شد و به خبرنگاری رسید!

همزمان با روز مادر و برزگداشت مقام زن، تعدادی از خبرنگاران قزوین با توصیف مادر از جایگاه او در خانواده و جمله‌ای به مادرشان می‌گویند.

آرزوهایی که از رئیس جمهورشدن شروع شد و به خبرنگاری رسید!
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛____ طاهره سادات موسوی.

مادر، واژه‌ای که دنیایی را در دل خود دارد، بارها شنیده‌ایم که مادر نعمت بزرگی است که فقدانش بزرگ بودن آن را چند برابر نشان می‌دهد.

مادر است که به تک تک انسان‌ها زندگی می‌بخشد، اگر مادر نبود دنیا یک چیز که نه، اگر مادر نبود دنیا همه چیز را کم داشت.

مادر همواره امید، نشاط و روح را برای خانواده به ارمغان می‌آورد، او بخاطر خانواده اگر لازم باشد از تمام خود هم می‌گذرد.

به مناسبت روز مادر، این بار سراغ جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین رفتیم و نظر آن‌ها را درباره این جایگاه ویژه و منحصر به فرد جویا شدیم.

توصیف مادر و جایگاه او در خانواده؛ مهمترین یا جالب‌ترین خواسته مادرتان از شما و یک جمله به مادر، سوال‌هایی بودند که خبرنگاران به آن‌ها پاسخ دادند.

با سپاس فراوان از خانم‌ها؛ زارع دار، امیدوار، مهرداد، ملاحسنی، محمدی، بابایی، رضایی، بهرامی، عبداللهی، صوفی نیارکی

و آقایان؛ کشاورز، مالمیر چگینی، خرم نیا، محمودی، رضایی، جباری، درزی رامندی، خورگامی، عابدینی و چگینی


محمد کشاورز؛ مسئول بسیج رسانه استان قزوین:


توصیف مادر در هیچ کلمه‌ای نمی‌گنجد، فقط می‌توانم بگویم؛ مادر فرشته‌ای است که همه عمر و جوانی‌اش را نثارخانواده‌اش می‌کند تا پا برجابماند.

مهم‌ترین خواسته مادر عزیزم از بنده این است که، بنده خوبی برای خدا باشم؛ چون اگر بنده خوبی باشم و به دستورات حضرت حق توجه کنم قطعا فرزندخوبی برای والدین، مرد مهربانی برای همسر و پدر فداکاری برای فرزندان و همچنین فردی مفید و خیرخواه برای جامعه‌ام خواهم بود.

محبوبه امیدوار، نشریه مینودر:

مادر، فرشته زمینی و یک عاشق واقعی است که با تمام وجودش تو را دوست دارد.

به نظر من مادر پاسدار تربیت انسان و عامل رشد و تعالی و ترقی خانواده است، ضمن اینکه نباید نقش ایجاد آرامش و آسایش از سوی مادر را فراموش کرد؛ در واقع مادران ما اولین معلمی هستند که درس زندگی را به فرزندان خود می‌آموزند.

ای کاش می‌شد تمام دنیا را به پای مادرم بریزم ولی تاکنون خواسته‌ای از من نداشته‌اند.

❤به مادرم می‌گویم: مادرم، ای الهه مهر، تو وسعت بیکران مهربانی و صبری، عشق به تو بهترین و تنهاترین عشقی است که می‌شود باورش کرد.

فهیمه زارع دار، مدیرمسئول نشریه پایش:

به تعبیری می‌توان گفت مادر در زندگی همچون خورشید برای زمین است، تمامی حیات و نشاط یک خانواده از حضور مادر نشأت می‌گیرد.

از آنجایی که مادرم تنها ۱۵سال از من بزرگتر است علاوه بر نقش مهم مادری، بهترین دوست برای من است، دوستی که محبت‌های خالصش را هیچ جای دنیا و با هیچ دوست دیگری نمی‌توان تجربه کرد.

مهم‌ترین خواسته مادرم این بود که، هیچ وقت هیچ جا و تحت هیچ شرایطی اجازه نده بین تو و تک برادرت فاصله‌ای بیفتد، خواهر و برادر بعد از پدر و مادر امن‌ترین انسان‌ها برای تو هستند.

❤به مادرم می‌گویم: دوستت دارم مامانی و ممنونم که با وجود تمام سختی‌های مادر شدن تو نوجوانیت به من هستی و حیات بخشیدی.


میثم مالمیر چگینی، خبرگزاری ایرنا: 

مادر موتور مولد ابنای بشری است و بدون پذیرش این نقش مهم، بشر به سمت اضمحلال و نابودی خواهد رفت، مادر صرفا نماد زایش بشری نیست و باید او را پروردگار زمینی شناخت.

مادر پس از تولد فرزندانش به نگهداری و مراقبت ازآنها اقدام می‌کند و این وظیفه پروراندن به قدری ضروری است که حتی اگر فرزندی از داشتن نعمت مادر محروم باشد، پدر باید نقش مادری را در حوزه تربیت فرزند برعهده بگیرد و همین مسئله نشان می‌دهد که وظیفه مادری قابل تجزیه نیست.

نقش مادر هم در خانواده اولیه و هم در خانواده ثانویه (جامعه) بی بدیل است و رابطه بین آنها یک سیر خطی است، چرا که همه مردان جنگاور، رهبران سیاسی و حتی مدیران از مادر متولد شده و تحت تربیت او قرار می‌گیرند تا بتوانند در جامعه نقش پذیری داشته باشند.

مادران می‌توانند علاوه بر تحکیم بنیان‌های خانواده به استحکام و تحکیم جامعه کمک کنند.

مادرم همیشه می‌گوید؛ مردم دار باش و تا می‌توانی به دیگران احترام بگذار که جز نام نیک چیزی از آدم باقی نمی‌ماند.

جابر خرم نیا، مدیر خبرگزاری فارس قزوین: 


ای کاش می‌شد مادر را در یک جمله توصیف کرد، اما به نظرم این کار کمی سخت و دشوار است. وقتی خداوند بعد از امر به اطاعت از خودش، امر به اطاعت از والدین می‌کند و نیز امر به احسان به والدین می‌کند، یا زمانی که رسول خدا در پاسخ به پرسش اعرابی که به چه کسی نیکی کنم، فرمود به مادرت و سه بار تکرار کرد، عظمت جایگاهی را می‌رساند که به سادگی قابل وصف نیست. اما به نظرم شایسته‌ترین وصف برای مادر ریحانه است.

این یک حقیقت است که نقش مادر در خانواده نقش ستون خیمه است، زمانی که نباشد نمی‌توان خیمه‌ای استوار را قائل بود.

این محوریت نه تنها از نظر عاطفی و احساسی که از جنبه حفظ کیان خانواده و جامعیت آن، تربیت نسل آینده در دامانی امن و پرمهر و جمع کردن اعضای خانواده دور یک معنا است و گزافه نگفتیم اگر بیان کنیم که مادر معنا بخش مفهوم خانواده است.

گمانم جالب‌ترین درخواست مادرم در دوران کودکی‌ام صورت گرفت، از من خواست که یک روز رئیس جمهور بشوم! اما حالا که بزرگ‌تر شده‌ام می‌فهمم که این درخواست یک انگیزه بخشی فوق‌العاده برای کودکی بوده که پرشور مشغول کتاب‌خواندن بود.

امروز هم مهم‌ترین درخواست مادر موفقیت خودم است، اینقدر مادر مقدس است که همه‌چیزش را در تربیت و رشد و ترقی فرزندانش می‌بیند.

❤به مادر می‌گویم؛ بازهم سخت است که یک جمله خاص بخواهم بگویم. اما واقعاً آدم‌ها هرچقدر که بزرگ شوند بازهم حس کودکانه‌ای نسبت به مادرشان دارند و من هم همینطور هستم مثل همه آدم‌ها، البته پسرها معمولاً خیلی مادری هستند! به او می‌گویم نفسم به نفست بند است جانم فدایت، پابوست هستم تا هستی.

نفیسه مهرداد، نشریه هفت دی: 

مادر کسی است که مانند اسمش حرفی از منیت نمی‌زند و هر چه هست را در "ما" ی خود خلاصه می‌کند.

چه فرقی می‌کند"مادر"،"مامان"، "مامی" و یا"یوما" مادر همان کسی که خستگی‌اش را فریاد نمی‌زند، خشم‌هایش را می‌خورد و دلخوری‌هایش را جارو می‌کشد و غم‌هایش را می‌شوید تا مبادا خم به ابروی خانواده‌اش بیافتد.

جایگاه مادر در قلب خانه است، قلب باید بتپد تا حیات و عطر زندگی در خانه جاری شود. تا یک خانواده بتواند روپای خویش بایستد.

همان قلبی که مملو از عشق و محبت است و در خود هیچ کینه‌ای را راه نمی‌دهد. قلب است دیگر مدام می‌تپد. بدون کوچکترین مکثی بدون کوچکترین خستگی.

قلب کار می‌کند، می‌تپد بی هیچ توقعی، بی هیچ درخواستی... می‌تپد اما نه برای خود، فقط برای دیگران...

مهمترین درخواستی که مادرم از بنده داشته به سال ۸۵ مربوط است، آن زمان من و خواهر دو سال بزرگتر از خودم تازه در کنکور کارشناسی قبول شده بودیم و تصمیم داشتیم به دانشگاه بریم.

مامان و پدرم وقتی خبر قبولی ما دو تا در یکسال را شنیدن خیلی خوشحال شدند و مثل خیلی از مامان باباهای اطرافیان تو ذوقمون نزدند که دانشگاه محیط سالمی نیست و ازین حرف‌ها.

آن روز مامان ما دو تا صدا کرد، گفت: من و باباتون هیچ وقت مانع پیشرفت و ترقی شما نمی‌شیم. هیچ وقت دوست نداشتیم مثل مامان و باباهای بقیه با شک و تردید دنبالتون راه بیوفتیم که ببینیم کجا می‌رید کجا می‌آیید. ما همیشه به شماها اعتماد داشتیم.

حالا هم اصلا نگران آینده‌تان نیستیم که خدای نکرده با رفتن به دانشگاه و محیط اجتماع از راه بدر بشید. چون ما راه راست بهتون نشون دادیم و به شما اعتماد داریم و مطمئن هستیم که هیچ وقت از این اعتماد ما سوء استفاده نخواهید کرد.

مامانم گفت من تنها یک چیز ازتون می‌خوام اینکه تا آخر عمرتون همونی که هستید باشید. محیط روی شما اثر نکنه. اخلاقتون حیا و حجابتون تغییر نکنه... این صحبت‌های مامانم تا الان که حدود ۱۲ سال ازش می‌ گذره همیشه آویزه گوشم هست که تحت تاثیر شرایط و محیط رنگ عوض نکنم.

❤ به مادرم می‌گویم؛ مامان قشنگم رفیق جون جونی... می‌دونی که با تمام وجودم دوستت دارم و آرزو می‌کنم هیچگاه سایه‌ات از سرم کم نشه. سایه‌ی سرم.

رقیه ملاحسنی، دبیرخبر خبرگزاری ایکنای قزوین:

مادر ستون خانه و تکیه گاه عاطفی هر فرد است، مادر تجلی عشق است که بی منت، مهربانانه، و با تمام وجود لحظه لحظه مثل شمع آب می‌شود و از خودش می‌گذرد تا روشنایی بخش خانه و خانواده‌اش باشد.

تا زمانی که مادر هست متوجه عمق لذت بودنش و اهمیت حضورش نیستیم اما امان از روزی که خدای ناکرده خانواده‌ای در سوگ مادر بنشیند تازه آنجاست که خانه خراب شدنشان می‌شوند.

مادرم همیشه مراقب است، فرقی ندارد چه الان چه در زمان دانشجویی، چه نوجوانی و چه کودکی، دلنگرونی‌‌های مادرانه همیشه قشنگه.

ریزبینی‌های مادرم همیشه برام جالب بوده همین طور مدیریت فوق العادش.

توصیه مادرم به اینکه مراقب باشیم تا خدا از زندگیمون دور نشه، توصیه‌هاش به مدیریت دخل و خرج زندگی و توجه به کیفیت زندگی را شاید مهمترین خواسته مادرم بدونم.

❤ به مادرم می‌گویم؛ دوستت دارم و قدردان تمام فداکاری‌ها و عاشقانه‌های بی حد و حصرت هستم. مادرم منو ببخش به خاطر تمام کم گذشتن‌هام.

مریم محمدی، سردبیر پایگاه خبری شاخص نیوز:

مادر تنها کسی است که در دنیا بدون هیچ چشم داشتی برایم زحمت کشیده، پدر و مادر در کنار هم دو ستون مهم تشکیل دهنده خانواده هستند.

مادر در خانواده مایه آرامش و حس امنیت است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند این جایگاه را پر کند.

معمولا مادرم هیچ درخواستی از بچه‌هایش ندارد، اما مهمترین خواسته‌ای که مادرم از من داشت این مورد بود که در راه درست قدم بردارم و از دروغ و کج روی پرهیز کنم و درواقع درست زندگی کردن تنها خواسته مادرم از من است.

❤ به مادر می‌گویم؛ "دوستت دارم"، تنها جمله ساده و عاشقانه‌ای است که می‌توانم به مادرم بگویم.

بهنام محمودی، سردبیر نشریه نسیم حق:

مادر یعنی به تمام گذشته ما صبوری و به تمام‌ روزهای آیندمون دلواپسی؛ مادر یعنی نقطه اتصال به خدا و پناه لحظه‌های سخت.

مادر به پشتگرمی پدر، نقطه اتصال اجزاء خانوادمونه و هویت دادن به مفهوم خانواده است.

مادرم هیچوقت از من چیزی نخواسته بود تا اینکه یه سالی که داشتم آماده سفر اربعین می‌شدم، مادرم بهم گفت اینبار که داری میری کربلا خدا پشت و‌ پناهت ولی قبل از سفر بعدیت منو کربلا ببر که همونم شد و محرم سال بعدش به مدد امام حسین و حضرت ابوالفضل(ع) با پدر و مادر راهی کربلا شدیم و ...

❤ به مادر می‌گویم؛ مادرم وقتی که می‌خندی خوشبختم.

رویا بابایی، سردبیر مجله پیک توانا: 

مادرم همیشه از من تقاضا دارد که شاد باشم. کلا خوشحالی بچه‌هایش برایش خیلی مهمه و ایشون بیشتر کارهایش را با اولویت خوشحالی ما انجام می‌دهد.

حتی اگه یک کار یا سفر یا برنامه‌ای را دوست نداشته باشد اما اگر مطلع شود آن برنامه یکی از اعضای خانواده را خوشحال می‌کند آن کار را با جان و دل انجام می‌دهد.

مادرم آسمان من است، تمام هستی من، مهم‌ترین دارایی که در زندگیم دارم، من حاضرم همه عمرم را بدهم تا مادرم همیشه لبش به خنده باز شود و شادی را تجربه کند.

به نظر من مادر در تمام خانواده‌ها نقش نخ تسبیح را دارد؛ تا وقتی که حضور دارد همه اعضای خانواده را دور هم نگه‌می‌دارد بدون اینکه خودش دیده شود.

اما خدای نکرده اگر یک روز نباشد همه دانه‌های تسبیح از هم می‌پاشند و از هم جدا می‌شوند و هرچقدر هم تلاش کنند که دوباره دور هم جمع شوند باز هم هیچ چیز جای آن نخ تسبیح اولیه را نمی‌گیرد.

❤ به مادرم می‌گویم؛ با افتخار تمام عمرم رو نذر یک لبخندش می‌کنم.

رکسانا رضایی، سردبیر نشریه نگاه قزوین:

کلمات حقیرتر از آنند که عظمت واژه مادر را به تصویر بکشند و معنا کنند. شاید تنها وصفی که بتوان بر زبان جاری ساخت "مهربان ترین اعجاز خلقت"باشد.

مادر معمار و قلب تپنده خانواده است؛ شاهکار خلقت که انسان می‌سازد و توسعه و بالندگی جامعه از قامت رسای او شکل می‌گیرد.

❤ به مادرم می‌گویم؛ کلمات حقیرتر از آنند که مهربانی مادرم را به تصویر بکشند، مهربانی مادر صبور و بی آلایش من که گاهی حتی فراموش می‌کند خود یک زن است.

او همیشه یک مادر بوده ،گویی از اول خلقت مادر به دنیا آمده است؛ در مقابل تمام بزرگی و سادگی و زیبایی‌اش فقط می‌توان سجده کرد و چشمان زیبایش را بویید و بوسید.

میترا بهرامی، مدیرمسئول سایت خبرکده: 

مادر شاهکار شگفت خلقت است؛ مادر مدیر خانواده است.

❤به مادرم می‌گویم؛ مادر عزیزم تو خورشید زندگی منی، فروغ دائمی چشمانت منتهای آرزوهای من است.

امیرعلی رضایی، سردبیر نشریه نسیم قزوین:

مادر، فرشته‌ای ناشناخته است که از سوی خدا به زمین گام نهاده تا خدا را به ما بشناساند؛ مادر خالق روی زمین و خود خدا است اما از نوع ماده، زیرا خدایی که پروردگار عالم است در ذهن، کلام و ماده نمی‌گنجد.

جایگاه مادر به مراتب بالاتر از انبیاء است چرا که انبیاء نیز از مادر متولد می‌شوند.

مادرم همیشه مرا به انسان بودن، خوب بودن، مردم داری، مهربانی، رعایت حقوق سایرین و عاقبت بخیری سفارش می‌کرد.

❤به مادرم می‌گویم؛ جمله من برای مادرم؛ مادر، فرشته ناشناخته و خدایان روی زمین هستند.

محمدرضا جباری؛ مدیر خبرگزاری مهر قزوین:

بدون اغراق مادران فرشتگان زمینی هستند، آنان هیچ وقت خود را نمی‌بینند و فرزند و خانواده را در اولویت قرار می‌دهند، ایثارگری و عطوفتی که دارند سرآمد بوده و وصف ناشدنی است و باید آن را لمس کرد.

مادر، شخصیت بی‌بدیلی است که می‌توان در خلقت جست‌وجو کرد، فردی در اوج انسانیت و ایثار که از کمتر کسی دیده می‌شود.

رسیدگی به خانواده و دستگیری از دیگران توصیه و سفارش مادرم برای من بود، او خود نیز از این ویژگی برخوردار بوده و همواره به اطرافیان و حتی افراد ناشناسی که به او مراجعه می‌کنند کمک می‌کند.

من نیز سعی کردم این سفارش را اجابت کرده و مسیر راه قرار دهم تا در شرایط کنونی برکت زندگی قطع نشود؛ البته تواضع و احترام به والدین نیز بسیار مهم و یک برکت است.

❤ به مادرم می‌گویم؛ دوستت دارم، همواره سعی کردم به مادرم رسیدگی کنم اما این‌ها درمقابل گذشت و زحمات ایشان چیزی نیست، اگر در انجام وظیفه نسبت به شما کوتاهی کردم حلال کن تا عاقبت بخیر باشم.

زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنای قزوین:

مادر، مدیریت امور خانواده را به عهده داشته و به امورات مربوط به فرزندان رسیدگی می‌کند؛ شاید مادران در محیط بیرون و کسب و کار کمتر فعالیت داشته باشند، اما تمام مادران ایران در خانه و خانواده نقش مدیریتی بخش‌های مختلف همچون اقتصاد و پس انداز را به عهده دارند.

درس خواندن و تحصیل از سفارش‌ها و خواست مادرم از من بود.

❤به مادرم می‌گویم؛ دوستت دارم.

هادی درزی رامندی، مدیرمسئول نشریه رویداد قزوین:

مادر، تمام هستی انسان است، تمام روح و جان فرزندان و خانواده را تشکیل می‌دهد، به عنوان رکن و قلب خانواده محسوب شده و نقش اساسی و ضروری در هدایت افراد خانواده به عهده دارد.

با داشتن مهربانی ایفای نقش موثری در رشد و ارتقای فرزندان داشته؛ هدایت، کسب سعادت، آینده درخشان و رسیدن به مراتب عالیه در آینده را رقم می‌زند.

وجود مادر در خانواده نعمت بزرگی است، نعمتی بزرگ برای قدردانی از سایر نعمت‌ها که با از دست دادن آن از چیز بزرگی محروم می‌شویم.

کسب سعادت و پیمودن راه صحیح در زندگی خواسته‌ای بود که بصورت ضمنی از من داشته و آن را انجام دادم.

❤ به مادرم می‌گویم؛ تمام هستی و جانم فدای تو.

احمد خورگامی، سردبیر نشریه هفت دی:

مادر از جایگاهی ویژه در خانواده برخوردار است، او مهم‌ترین نقش که تربیت فرزندان است را به عهده دارد؛ هنگامی که در جامعه به مسائل فرهنگی نگاه می‌کنیم، موضوع تربیت فرزندان به عنوان مهم ترین نقش در خانواده نمایان می‌شود.

مادر، نماد آرامش، زحمت و ازخود گذشتگی است که ایثار او غیر قابل توصیف و برای سایر افراد امکان پذیر نیست.

❤به مادرم می‌گویم؛ خیلی دوستش دارم و مدیون زحمت‌هایی هستم که برای من کشیده است.

صادق چگینی، خبرگزاری بسیج: 

بهشت زیر پای مادران است، مادر ذره‌ای از مهربانی خدا روی زمین است، مادر انسان را به باد خدا انداخته و می‌توان خدا را در او دید.

پیوند میان خانواده و جامعه است، نمی‌توان از جامعه‌ای که مادر و زن در آن به عنوان ابزار بوده و نگاه فمنیستی حاکم است انتظار پیشرفت و توسعه داشت، در مقابل جامعه‌ای که برای زن و مادر ارزش قائل است ارزشمند است.

نقش مادر در خانواده بی بدیل بوده و جایگزینی ندارد، او مهربانی خدا در زمین است و مادر دلواپس‌ترین فرشته دنیاست.

مادرم همیشه سفارش می‌کرد که؛ سعی کن قلمت به طرف حق بلغزد، طوری بنویس که خدا خواسته، حلال و حرام می‌تواند با قلم جا به جا شود.

در نوشتن به جای ستایش مردم، خدا را ستایش کن که این قدرت و امکان را در اختیارت قرار داده است.

❤ به مادرم می‌گویم؛ باتوجه به اینکه سال‌ها است مادرم قدرت تکلمش را از دست داده دوست دارم سرم را به زانوایش گذاشته و او دوباره برای من لالایی بخواند.

رقیه صوفی نیارکی، سردبیر نشریه امید البرز: 

مادر، رکن اصلی هر خانواده‌ای است‌، او همچون فرشته است، فرشته‌ای که بال دارد اما هیچ گاه نمی‌تواند پرواز کند چرا که همسر و فرزندانش به بال‌های او بسته‌اند و او تمام وجودش را نثار خانواده کرده و از خود می‌گذرد تا بقیه به آرامش برسند.

یک خبرنگار:

زن‌ها نیمی از جامعه‌اند و نیم دیگر را نیز آن‌ها تربیت می‌کنند، تمام چیزی که باید در گرامی داشت مقام و منزلت زن مورد توجه قرار گیرد جامعه ساز بودن آنان است.

در شرایط کنونی بسیاری از مشکلات را مطرح می‌کنیم، اما دشمن در این جنگ اقتصادی و روانی به دنبال اضمحلال فرهنگی است و زنان و بویژه مادران در خط مقدم این جبهه فرهنگی قرار دارند، برای تربیت نسلی که باید وامدار ارزش‌هایی باشند که تا به این مرحله رسیده‌ایم.

باید بر قشر زن سرمایه گذاری شود، اگر جامعه زنان از نظر روحی و روانی سالم و دور از دغدغه‌مندی باشند، جامعه‌ای که در آینده خواهیم داشت به مراتب مقاوم‌تر خواهد بود.

اگر ۸سال جنگ تحمیلی و مشکلات این ۴۰سال را پشت سر گذاشته‌ایم به خاطر داشتن مادران و زنان مقاوم بوده، در شرایط فعلی که قرار است مادران نسل مقاوم‌تری را تربیت کنند، برخورداری از شرایط ایده‌آل دارای اهمیت است، درواقع کمک به داشتن شرایط ایده‌آل به بهبود شرایط آتی کمک می‌کند.

زندگی کردن به نحوی که عاقبت بخیر و باقیات الصالحات باشیم، دعا و خواسته مادران است.

❤به مادرم می‌گویم: جات خیلی خالیه.

حسن عابدینی، سردبیر خبرگزاری فارس قزوین:

مادر بزرگترین نقش را در جهان هستی از ابتدای تاریخ تا امروز ایفا کرده و پس از این نیز تمام تحولات این عالم بر مبنای مادران خواهد بود از این حیث که مادر نقش انسان ساز دارد و هر انسانی چه مرد و چه زن از دامن یک مادر کامل اوج می‌گیرد.

درواقع مادر بزرگترین انسان ساز جهان هستی از ابتدای تاریخ تا امروز است و خواهد بود.

مهم‌ترین خواسته مادرم این توصیه بود که؛ هر چیزی را برای خودت می‌پسندی برای دیگران بپسند و هر چیزی را برای خودت نمی‌پسندی برای دیگران نیز نپسند؛ اگر این توصیه را در عالم رعایت کنیم تمام مشکلات حل می‌شود.

بانگاه به اطراف اگر یکدیگر را آنطور که خودمان دوست داریم ببینیم مطمئنا مشکلات حل خواهد شد.

سخن آخر:
و اما مادر بزرگترین مخلوق هستی است که در واژه‌ها نمی‌گنجد، باشد که این نعمت را قدردان باشیم و دوستشان بداریم.

یادمان باشد تنها یک روز، روز مادر نیست تمام ثانیه‌ها برای مادر است چرا که اگر مادر نباشد ثانیه‌ها و زمان متوقف می‌شود.

روز مادر بهانه‌ای است برای یادآوری این عنصر مهم حیات تا بگوییم قدردانشان هستیم.

خدایا تمام مادران جهان هستی را حفظ کن، مادر با از دنیا رفتن تمام نمی‌شود مهر او جاویدان و همیشگی است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان