۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برخورد نمادین دولت بامشکلات بازار گوشت+سند
کد خبر: ۳۳۴۱۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۵ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

برخورد نمادین دولت بامشکلات بازار گوشت+سند

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ماه، مصوب کرد که وزارت صنعت، گوشت های وارداتی را «مناسب تر» توزیع کند و وزارت اقتصاد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در واردات آن «تسریع» کند و وزارت کشور خروج غیرقانونی دام از کشور را «کنترل» کند.

برخورد نمادین دولت بامشکلات بازار گوشت+سند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،  هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ماه مقرر کرد به منظور ترخیص سریع گوشت‌های وارداتی هماهنگی میان وزارت امور اقتصادی (گمرک)، با وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.

در متن کامل این مصوبه که توسط محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت به وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و کشور ابلاغ شده، آمده است:

۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت بگونه‌ای تمهید و برنامه‌ریزی کند که گوشت‌های وارداتی با ارز رسمی (۴۲۰۰۰ ریال) به شکل مناسب‌تری در میان مصرف‌کنندگان توزیع شود.

۲- وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک) با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در ترخیص گوشت‌های وارداتی از مبادی ورودی تسریع کند.

۳- وزارت کشور خروج غیرقانونی دام از کشور را با جدیت مراقبت و کنترل نماید.

در همین راستا، علی معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه با صدور بخش نامه ای در تاریخ ۳ اسفندماه با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مورخ ۱۷ بهمن ماه ۹۷ مبنی بر هماهنگی وزارت امور اقتصادی (گمرک) با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در ترخیص گوشت‌های وارداتی، به گمرکات اجرایی دستور داد مفاد نامه فوق را با «رعایت کامل مقررات»، اجرایی کنند.

با اندکی تامل در مصوبه دولت و بخشنامه گمرک مشخص است:


اولاً: در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ماه هیات دولت، بدیهیات و وظایف قانونی دستگاه‌ها مورد بحث قرار گرفته و به عنوان مصوبات دولت بر ضرورت اجرای آن تاکید شده است. به عبارت دیگر، این مصوبه هیات دولت حاوی هیچ نکته مهمی نیست و نوعی برخورد نمادین با مشکلات کشور درباره واردات گوشت است.

ثانیاً: با وجودی که در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ماه هیات دولت، بر هماهنگی وزارت امور اقتصادی (گمرک) با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در ترخیص گوشت‌های وارداتی تاکید شده و این مصوبه همان روز توسط دبیر هیات دولت به وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت اقتصاد ابلاغ شده است، شاهد هستیم که ابلاغیه گمرک برای اجرایی شدن این مصوبه، حدود دو هفته بعد صادر شده است. به عبارت دیگر، همین مصوبه نمادین هیات دولت برای حل مشکلات کشور در زمینه واردات گوشت هم دچار بروکراسی شده و به سرعت اجرایی نشده است.





انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان