۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین "شهرستان‌البرز"، قطب کاراته آسیا و جهان را جدی بگیریم/ جای خالی حامی مالی در ورزش قزوین
کد خبر: ۳۳۴۱۴۷ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۴ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از وضعیت کاراته‌ی استان؛

"شهرستان‌البرز"، قطب کاراته آسیا و جهان را جدی بگیریم/ جای خالی حامی مالی در ورزش قزوین

حضور موفق چهار کاراته کا از شهرستان البرز در رقابت‌های آسیایی، جهانی و لیگ جهانی این شهرستان را به قطب کاراته در کشور و حتی آسیا و جهان تبدیل کرده است.

"شهرستان‌البرز"، قطب کاراته آسیا و جهان را جدی بگیریم/ جای خالی حامی مالی در ورزش قزوین
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛____ مهدی چگینی.

شهرستان البرز را در کشور به دلیل داشتن شهرک صنعتی، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی مختلف، بعنوان قطب صعنتی ایران می شناسند، اما در ورزش و در چند سال اخیر حضور مستمر بیش از 4 ملی پوش در تیم‌های ملی کاراته، شهر الوند و شهرستان البرز را تبدیل به قطب کاراته کشور کرده است.

در چند سال گذشته، حضور بهمن عسگری، مجید حسن نیا، علی اصغر آسیابری و امیررضا میرزایی، پایه ثابتهای تیم‌های ملی کاراته کشورمان هستند و در رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند.

در رقابت‌های آسیایی و جهانی بهمن عسگری یکی از بهترین کاراته کاهای ایرانی است که با کسب نشان طلای انفرادی بازی‌های آسیایی، طلای انفرادی و تیمی قهرمانی جهان، برای رسیدن به المپیک 2020 بیش از 50 درصد راه را طی کرده است.

علی اصغر آسیابری هم که در قهرمانی تیمی جهان عضو تیم ملی بوده و در رقابت‌های جهانی هم خوش درخشیده، یکی از بهترین‌های کاراته کشورمان در سال‌های اخیر است که بعنوان پدیده در کاراته جهان شناخته می‌شود.

مجید حسن نیا، شاید به جرأت یکی از بهترین کاراته کاهای سبک وزن آسیا است که دو نشان طلای انفرادی آسیا و قهرمانی مسابقات جهانی را در کارنامه دارد و اگر مصدومیت‌های پی در پی رهایش کنند، می‌تواند اولین سبک وزن ایرانی باشد که در المپیک نشان کسب می‌کند.

امیررضامیرزایی یکی دیگر ملی پوشان الوندی است که با عضویت در تیم‌های رده‌های سنی و حضور در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان، حالا در ترکیب تیم ملی بزرگسالان جای خود را باز کرده و یکی از امیدهای سال‌های آینده کاراته کشورمان به حساب می‌آید.

نکته ای که این قهرمانان و شهرستان البرز را قطب کاراته کرده، رشد و پرورش، تمامی این ملی پوش در یک باشگاه و زیر نظر استاد قسمت آسیابری است که برای آنها تلاش‌های بسیاری داشته است.

اما هیئت کاراته استان قزوین بعنوان یکی از هیئت‌های ورزشی موفق استان و کشور است که توانسته در این چند سال ورزشکاران متعددی را به تیم‌های ملی معرفی کند و هرگاه رقابتی در کشور برگزار شده این کاراته کاهای استان هستند که یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کرده اند.

از تک ستاره بودن تا حمایت بیشتر مسئولین
بهمن عسگری به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در رشته ای فعالیت می‌کنم که جامعه خیلی بزرگی دارد و در این خانواده، استان قزوین و بخصوص شهرستان البرز قطب کاراته کشور به حساب می‌آید.

وی می‌افزاید: از اینکه 4 ملی پوش الوندی در رقابت‌های آسیایی، جهانی و لیگ‌های جهانی می‌شود حضور دارند، بسیار خوشحالم، چرا که در سال‌های گذشته، که تنها عضو تیم ملی بودم، بهمن عسگری را تک ستاره می‌دانستند، اما امروز با حضور چهار ملی پوش خدارا شاکرم.

وی اذعان می‌کند: تمامی قهرمانان ملی پوش الوندی استان، زیر نظر استاد آسیابری رشد کرده اند و امیدوارم جوانان با حمایت مسئولین و مربیان، در سال‌های آینده جایگزین‌های خوبی برای قهرمانان باشند.

این قهرمان جهانی ابراز می‌کند: شهرستان البرز قطب کاراته ایران است، اما مسئولین از این موضوع بی خبرند، بعد از هررقابت آسیایی و جهانی که ملی پوشان به خانه بازمی‌گردند، مسئولین بی اطلاع،وارد استقبال می‌شوند که این برای ملی پوشان دلسرد کننده است.

کاراته هم المپیکی شد
عسگری ادامه می‌دهد: در سال 2020 کاراته، اولین حضور خود را المپیک تجربه می‌کند و موفقیت در این رویداد برای تمامی کشورها به دلیل بومی بودن این ورزش در ژاپن سخت است، توقعات از کاراته ایران بالا است و حساب ویژه ای روی قهرمان سه دوره جهان بازمی‌شود و حتی مردم و مسئولین توقع کسب نشان طلا از کاراته کاها دارند.

این کاراته‌کا کشورمان عنوان می‌کند: برای کسب بهترین نتیجه نیاز به حمایت است، برای اعزام ملی پوشان به رقابتهای مختلف، فدراسیون تمام هزینه‌ها را تامین نمی‌کند و نبودن اسپانسر برای ملی پوشان مهمترین مشکلی است که قهرمانان کاراته استان با آن مواجه اند.

وی می‌افزاید: این در حالی است سایر ملی پوشان کشورمان حامیان مالی شخصی دارند و برای حضور در میادین مختلف از نظرمالی تامین هستند، اما چهار ملی پوش استان با توجه به صنعتی بودن البرز، همچنان از نبود حامی مالی رنج می‌برند.

این قهرمان جهان بیان می‌کند: در صورت وجود حامی مالی برای ملی پوشان استان، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، مجید حسن نیا و امیررضا میرزایی با خیال آسوده در میادین مختلف حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند راحت تر وارد المپیک شوند.

مشکل اسپانسر داریم
علی اصغر آسیابری به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی که سهمیه المپیک 2020 را دارد، از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارم، اما مشکلات مالی و خروج از کشور اذیت کننده است و بر روی آمادگی ذهنی تاثیر می‌گذارد، اما با تمام کمبودها کاراته کاهای الوندی یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک 2020 هستند.

وی ادامه می‌دهد: کاراته با توجه به اینکه المپیکی شده، کشورهای مختلف برای کسب موفقیت در آن روی ملی پوشان خود سرمایه گذاری کرده اند، حضور در رقابت‌های لیگ جهانی یکی از راه‌های کسب سهمیه المپیک و این موضوع هزینه‌بر است.

این قهرمان جهان عنوان می‌کند: مخارج زندگی، حضور و آمادگی برای مسابقات نیاز به حمایتهای مالی بیشتر دارد که ملی پوشان استان برای موفقیت در این راه باید مورد حمایت‌های بیشتر قرار بگیرند.

این کاراته‌کا کشورمان بیان می‌کند: تا المپیک 2020 و کسب سهمیه، 9رقابت جهانی دیگر باقی است تا بتوانیم سهمیه این رقابت‌ها را کسب کنیم و حضور در این رقابت‌ها برای تمامی ملی پوشان مهم است و مسئولین استان و ورزشی باید به فکر ملی پوش باشند.

قطب کاراته کشور و حتی جهان
وی می‌افزاید: شهرستان البرز قطب کاراته کشور است چراکه در تمامی رقابت‌های جهانی و آسیایی حداقل دو نفر از ملی پوشان الوندی موفق به کسب نشان می‌شوند و جای شکر دارد و این راه ادامه دارد و در المپیک هم می‌توانیم از استان قزوین حداقل دو المپیکی موفق داشته باشیم.

از تیم‌های ملی پایه تا حضور در لیگ‌های جهانی
امیررضا میرزایی به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: کاراته را از سال 82 در شهر الوند آغاز کردم و از سال 91 به عضویت تیم ملی کاراته در آمدم و در این سال‌ها عناوین مختلفی کسب کردم که در شش دوره حضور در تیم‌های ملی پایه موفق به کسب چندین نشان رنگارنگ رقابت‌های آسیایی و جهانی شدم.

وی ادامه می‌دهد: در ترکیب تیم ملی بزرگسالان رقابت‌های آسیایی را تجربه کردم و در 4 دوره حضور در لیگ‌های جهانی، 4 نشان برنز را کسب کرده ام، اما برای حضور در رقابت‌های المپیک نیاز به حمایت‌های مالی بیشتر است تا بتوانیم با خیال راحت و آمادگی بالا، پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان