۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین منتظر اجرای قول وزیر دادگستری در پرونده "هفت‌سنگان" هستیم
کد خبر: ۳۳۴۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

پرونده‌ای که سال‌هاست برزمین مانده!

منتظر اجرای قول وزیر دادگستری در پرونده "هفت‌سنگان" هستیم

مجموعه زمین‌های منطقه هفت‌سنگان، حدود ۲۵ هکتار است که به ۱۱۹قطعه تقسیم شده است و براساس شواهد و مدارک، بیشتر آن‌ها در زمان معامله، کاربری کشاورزی داشته است.

منتظر اجرای قول وزیر دادگستری در پرونده "هفت‌سنگان" هستیم
صبح قزوین ؛____ مصطفی فلاح.

حضور علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در قزوین که به منظور افتتاح چند طرح و شرکت در شورای اداری به استان ما سفر کردند، بار دیگر پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان را به موضوع داغ در رسانه‌های استان تبدیل کرد، موضوعی که چهار سال از آن می‌گذرد اما پیگیری‌های انجام شده نتیجه ملموسی نداشته است.

پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان در دیدار وزیر دادگستری با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز مطرح شد و آیت‌الله عابدینی ضمن تشریح بیشتر موضوع، صراحتاً از وی خواستند تا با کسانی که از زمین‌های هفت‌سنگان سوءاستفاده کرده‌اند، برخورد جدی شود.

وزیر دادگستری نیز در این دیدار با بیان اینکه در جریان پرونده هفت‌سنگان قرار گرفته‌ام، گفت: این پرونده از استان قزوین خارج شده و بنده در جریان آن قرار گرفته‌ام و ان‌شاء‌الله با جدیت این پرونده را پیگیری خواهم کرد و در شورای اداری نیز بار دیگر بر پیگیری پرونده هفت‌سنگان تأکید کرد.

حال همه منتظر می‌مانیم تا ببنیم وعده‌ای که وزیر در قزوین دادند به چه نتیجه‌ای خواهد رسید و آیا این پرونده ای که سال‌هاست رسیدگی‌ آن به تأخیر افتاده است، سرانجامی خواهد داشت و کسانی که به بیت‌المال خیانت کردند را رسوا خواهد کرد؟!

مجموعه زمین‌های منطقه هفت‌سنگان، حدود 25 هکتار است که به 119قطعه تقسیم شده است و براساس شواهد و مدارک، بیشتر آن‌ها در زمان معامله، کاربری کشاورزی داشته است.

در سال 85 براساس شکایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اداره کل راه و شهرسازی، دادگستری قزوین برای رسیدگی به پرونده این اراضی ورود پیدا کرده و قاضی پرونده صراحتاً کشاورزی بودن این اراضی را اعلام کرده است؛ این موضوع یکی از مستندات محکم در زمینه کشاورزی بودن اراضی هفت‌سنگان است.

طرح جامع شهری نیز این زمین‌ها را کشاورزی و خارج از محدوده اعلام می‌کند، همچنین طبق اسناد این زمین‌ها در سال 85 درخواست سهمیه کود داشته و تا تاریخ تملک زمین توسط تعاونی مسکن دادگستری هر نوع استعلامی از شهرداری صورت گرفته، این نهاد شهری، زمین‌ها را کشاورزی و غیرقابل صدور پروانه اعلام کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان