۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۰۰زندانی با عفو مقام معظم رهبری آزاد می‌شوند
کد خبر: ۳۳۴۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

۶۰۰زندانی با عفو مقام معظم رهبری آزاد می‌شوند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۶۰۰ زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

 ۶۰۰زندانی با عفو مقام معظم رهبری آزاد می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سالن جلسات استانداری قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب عفو گسترده‌ای را به مناسبت 40سالگی انقلاب انجام دادند که طی 40 سال انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این رافت اسلامی سابقه نداشته است.

وی افزود: این آزادی فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به زندانی‌ها می‌دهد و نباید از آن سوءاستفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: وقتی قانون اساسی این عفو را پیش بینی کرده و با تایید نهایی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید همه دستگاه‌ها آن را بپذیریم ولی نظارت‌های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: 600 زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: تاکنون 400 زندانی مشمول این عفو در قزوین آزاد شده اند و بزودی تعداد بیشتری از این زندانی‌ها آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این عفو بیشتر آزادی‌ها شامل فروشندگان موادمخدر و سارقان است، اضافه کرد: بعد از صدور فرمان آزادی توسط مقام معظم رهبری نمی‌توان حتی یک ساعت زندانیان مشمول عفو را در زندان نگاه داشت.

این مسئول قضایی بیان کرد: به هرحال مقامات قضایی کشور پیش بینی‌های لازم را در این خصوص داشته اند و باید نیروی انتظامی و بسیج نیز نظارت و هوشیاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

ریشه بسیاری از تخلفات به موادمخدر بازمی‌گردد
وی اضافه کرد: البته بسیاری از مجرمان مشمول عفو مقام معظم رهبری اصلاح شده اند، اما باز باید دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با هوشیاری بیشتری در این خصوص عمل کنند.

قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر، افزود: تلاش فردی برای مقابله با اعتیاد به تنهایی پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: باید همه مسئولان از عالی ترین مقام اجرایی استان تا مقامات قضایی، امنیتی و اطلاعاتی با هم وارد عمل شده و در این زمینه اقدام کنند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه امروز مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر وظیفه همگانی و اقدامی جهادی است، گفت: امروزه اعتیاد سن و جنس را درنوردیده و به مدارس،مراکز علمی و دانشگاه‌ها و حتی زنان شاغل و خانه دار رسیده است و باید همه مسئولان برای مقابله با آن اهتمام و جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس نگاه قانونگذار، اعتیاد یک بیماری است، اذعان کرد: باید مردم با نگاهی متفاوت برای برخورد با معتادان اقدام کنند و در این زمینه ائمه جمعه، صدا و سیما، نویسندگان، معلمان، هیئت‌های مذهبی می‌توانند اثرگذار باشند.

این مسئول قضایی در پایان اضافه کرد: ریشه بسیاری از جرایم از سرقت، تجاوز به عنف،اختلاس، رشوه،طلاق، درگیری به موادمخدر بازمی‌گردد و یک راه کاهش آسیب‌های اجتماعی فایق آمدن بر اعتیاد است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان