۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد
کد خبر: ۳۳۴۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی روستای شفیع آباد موسوم به کانون جانبازان اجرا شد.

ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد
عباس علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از اجرای یک حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی شفیع آباد این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در اجرای این حکم که با دستور دادستان و با حضور نمایندگان دادستان؛ فرمانداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و امور اراضی شهرستان قزوین انجام شد، حکم قطعی قلع و قمع در اراضی کشاورزی روستای شفیع آباد موسوم به کانون جانبازان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ابراز کرد: در این راستا بعد از انتقال کانکس‌ها، حدود ۸هکتار از اراضی روستای شفیع آباد که دارای رای قطعی قلع و قمع و تفکیک قطعات که منجر به خرد شدن اراضی کشاورزی شده بود، اجرا و اعاده به وضع سابق شد.

علیخانی اضافه کرد: با اجرای این حکم؛ حدود ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه گفت: کلیه متصرفان و مالکین باید توجه داشته باشند مطابق با قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی اعم از؛ خاکبرداری، جاده سازی،خاک ریزی، گودبرداری، حداث آلاچیق، ریختن زباله و مصالح و احداث بنای ساختمانی در زمین‌های زراعی و باغی بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفاظت از اراضی کشاورزی که مانع از کشاورزی می‌شود تخلف محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع پدیده شوم زمین خواری در سنوات گذشته و متضرر شدن افراد، شهروندان می‌توانند قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی زراعی با گرفتن شماره سامانه تلفنی 131 درخصوص اراضی مورد نظر خود به صورت رایگان مشاور دریافت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان