۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیام رهبری نقشه راه دهه پنجم انقلاب است/ اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۱۶منطقه
کد خبر: ۳۳۳۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین:

پیام رهبری نقشه راه دهه پنجم انقلاب است/ اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۱۶منطقه

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین گفت: پیام رهبری نقشه راهی برای دهه پنجم انقلاب است تا با یک رویکرد جدید به افق‌های دور بیاندیشیم.

پیام رهبری نقشه راه دهه پنجم انقلاب است/ اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۱۶منطقه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی نعمت اللهی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور پرشور مردم در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: راهپیمایی گسترده امسال تمام معادلات استکبار جهانی را برهم زد.

وی افزود: توطئه‌های سران امریکایی در این راستا انجام می‌گرفت که ایران چهل سالگی خود را نبیند، اما حضور گسترده مردم رفراندوم دیگری برای انقلاب بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین با اشاره به صدور پیام رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اذعان کرد: پیام رهبری نقشه راهی برای دهه پنجم انقلاب است تا با یک رویکرد جدید به افق‌های دور بیاندیشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی قزوین ابراز کرد: یکی از مسائل جدی و مهم در جامعه ما که طی سال‌های اخیر شتاب گرفت، موضوع آسیب‌های اجتماعی بود که دربخش عمده ای از جامعه پرشتاب است که مدیریت غیرصحیح و تاثیر مسائل خارجی از عوامل آن است.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی و فساد و فحشا جزو آسیب‌های جدی استان قزوین است، البته نقش رسانه‌های بیگانه در این میان که در راستای هجمه به خانواده قدم برمی‌دارند، بی‌تاثیر نیست.

وی عنوان کرد: ما به دنبال تبرئه خود نیستیم، بلکه وجود فقر و مشکلات اقتصادی و بیکاری در این میان بی‌تاثیر نبوده است، بنابراین با دستور مستقیم وزارت کشور سازمان تبلیغات اسلامی این وظیفه را پیدا کرد که دربحث رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند.

نعمت اللهی ادامه داد: طرحی با عنوان مناطق آسیب پذیر در قزوین آغاز شده و ۱۶منطقه آسیب‌پذیر به همت بهزیستی و نیروی انتظامی و اطلاعاتی شناسایی و طی نامه ای از سوی استانداری برای رسیدگی به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سه استان قزوین و همدان و زنجان به عنوان پایلوت حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور انتخاب شد، گفت: از نوروز سال گذشته این طرح را آغاز شد و قزوین جزو استان‌هایی بود که توانست این طرح را به خوبی آغاز کند و روحانیون در این محلات مستقر شدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: تبلیغ موفق تبلیغی است که سه ویژگی را دارا باشد، روحانی از بین مردم، دربین مردم و از جنس مردم باشد و در تلخ کامی و شادی‌های مردم حضور داشته باشد.

۳۰۰معتاد از اعتیاد نجات پیدا کردند
وی با بیان اینکه در موضوع طلاق و اعتیاد و فساد و سکونتگاه‌های غیررسمی به خوبی موفق عمل شده است، گفت: شاخص‌ترین آسیب‌ها طلاق و اعتیاد است که امروز جزو برنامه‌های اصلی این طرح قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: طی بیش از یک سال گذشته با فعالیت این مبلغان ۳۰۰معتاد از اعتیاد نجات پیدا کردند و در بخش‌هایی با همکاری کمیته امداد به بازار کار بازگشتند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار معتادان مربوط به منطقه هادی آباد بود که ۴۰۰نفر به کمپ فرستاده شدند، منطقه لالوها یا کوی قضات یک منطقه پرآسیب است که برنامه‌های خوبی در این منطقه درحال انجام است.

نعمت اللهی یادآور شد: نمایندگان مجلس، بهزیستی، دبیرخانه کانون مساجد، سازمان فرهنگی و ورزشی، نیروی انتظامی در اجرای این طرح همکاری داشتند و سیاست ما به تداوم طرح است که به بودجه پیش بینی شده بستگی دارد.

وی درباره بودجه تعیین شده برای اجرای این طرح گفت: ۶۰میلیون برای هرپایگاه درنظرگرفته شد که این موضوع تا به امروز محقق نشده و در مجموع اعتبار ملی ۲۰۰میلیون تومان پرداخت شد و کمبود بودجه را از استان تامین کردیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ابراز کرد: اعتبارات سازمان تبلیغات به حدی نیست که بتوان فعالیت‌های گسترده انجام داد اما برای اجرای این طرح زمان پنج ساله درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان