۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ارزان ترین کشورهای جهان برای تور لحظه آخری
کد خبر: ۳۳۳۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

ارزان ترین کشورهای جهان برای تور لحظه آخری

نرخ تبدیل ارز بین پزوی مکزیک و ارزهایی چون دلار آمریکا و یورو در حال حاضر بسیار مطلوب تر از چند سال پیش است.

ارزان ترین کشورهای جهان برای تور لحظه آخری
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛

تقریبا هر مسافری در زندگی خود حداقل یک بار با حساب بانکی خالی مواجه شده است. تصور کنید که تمام تلاش خود را برای تنظیم بودجه خود می کنید، مقدار پول مورد نیاز برای سفر خود را پس انداز می کنید، به مسافرت خارج کشور می روید، اما ناگهان حساب تان خالی می شود. دقیقا مثل اینکه هرگز پولی در حسابتان نبوده است. حتی یادتان نمی آید که تمام این پول ها را در کجا خرج کردید؟

سفر کردن در تور لحظه آخری دقیقا اینگونه است. خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید باید برای آن پول خرج کنید. آنقدر در تب و تاب و هیجان سفر غرق می شوید که بیشتر از آن چیزی که برنامه ریزی کرده اید، پول خرج می کنید. در این هنگام تازه متوجه می شوید که مقصد شما خیلی گران تر از آن چیزی بوده که فکرش را می کردید. مخارج اضافی را می توانید به هزینه غذا و مکان اضافه کنید.

آرژانتین

به گزارش سفر باتو ، خبر بد برای مسافران این است که دلار آبی دیگر در این کشور موجودیت ندارد. نرخ این ارز غیررسمی به همه این امکان را می داد تا نرخی به مراتب بهتر از آن چیزی که مردم در بانک های معمولی استفاده می کنند، به دست آورند. همین موضوع آرژانتین را به یکی از ارزان ترین مقصدهای توریستی جهان مبدل کرده بود. اما با برچیده شدن دلار آبی، آیا آرژانتین گران تر خواهد شد؟ خوب پاسخ منفی است. شما هنوز می توانید با مبلغ 15 دلار در یک اقامتگاه در بوئنوس آیرس اتاق رزرو کنید یا حتی با 120 دلار یک شب را در یک هتل شیک اقامت داشته باشید. ضمن اینکه یک استیک برایتان 15 دلار آب می خورد. بنابراین آرژانتین هنوز هم یک مقصد ارزان برای مسافران به شمار می رود.

اسپانیا

با در نظر گرفتن اینکه تمام اروپا واحد پولی مشترکی دارند، منطقی به نظر می رسد که فرض کنیم که هزینه ها در تمام کشورها یکسان است. با این حال این تصور غلطی است. اگرچه کشورهایی مانند هلند و آلمان کشورهای نسبتا گرانی برای مسافران به شمار می روند، کشورهایی که در بخش جنوبی اروپا قرار گرفته اند را می توان در زمره کشورهای بسیار ارزان طبقه بندی کرد. برای نمونه در این طبقه بندی می توان به اسپانیا اشاره کرد. مثلا شما می توانید تنها با 10 تا 15 دلار خوب غذا بخورید. از طرف دیگر اگر بخواهید از مکان های دیدنی اسپانیا مانند لاساگرادا فامیلیا در بارسلون بازدید کنید، تنها به 20 دلار نیاز خواهید داشت.

آمریکا

اگرچه دلار استرالیا کاملا با دلار آمریکا برابری نمی کند؛ مانند آنچه که چندین سال پیش اتفاق افتاده بود، هنوز یک دلار 78 سنت است. این امر آمریکا را به ویژه در خارج از شهرهای بزرگ به یک مقصد ارزان برای سفر تبدیل می کند. در وهله اول رسیدن به آمریکا ارزان است؛ یعنی چیزی در حدود 1000 دلار برای پرواز برگشت. البته هزینه ها بر روی زمین نیز از همین قاعده تبعیت می کند. برای نمونه غذا در رستوران های معمولی، اقامت در مسافرخانه و هتل های ارزان، خرید، جاهای دیدنی و خیلی چیزهای دیگر بسیار ارزان تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید.

همچنین بخوانید: ساحل تفریحی کیش در تور کیش

تایلند

تایلند در سال­‌های اخیر سعی کرده تا گردشگری این کشور را احیا کند. به همین علت بسیاری از شرکت‌های گردشگری شرایطی عالی برای سفر به تایلند پیشنهاد می­‌دهند. طرفداران پر و پا قرص اقامتگاه­‌های ارزان، بسیار زیاد هستند؛ اما اگر شما به این اقامتگاه­‌ها علاقه‌ای ندارید، می­‌توانید با ۳۰ دلار در روز اتاقی اختصاصی با سرویس بهداشتی و حمام داشته باشید. اگر با اقامت در اتاق­‌های مشترک و تخت­‌های دو طبقه مشکلی ندارید، می­‌توانید با هزینه‌­­ی همین مقدار پول یکی از این اتاق­‌ها را داشته باشید.

یونان

به گزارش سفر باتو ، اوضاع اقتصادی یونان، روی قیمت‌ها نیز تاثیر گذاشته، به طوری که در این کشور هزینه‌ها بسیار پایین است و گردشگری می­‌تواند درآمد و پولی را که این کشور به شدت نیاز دارد، به اقتصاد این کشور تزریق کند. این کشور بسیار زیبا است، سواحل زیبا و معماری­‌های بی‌نظیر از جاذبه‌های این کشور است. یونان یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری در اروپا است.

کاستاریکا
هزینه­‌ی سفر هوایی از آمریکا به این کشور بسیار ارزان است، قیمت­‌ها نیز داخل این کشور بسیار مناسب هستند. افت ارزش کولون کاستاریکا در مقابل دلار آمریکا نیز به این موضوع کمک می­‌کند. در کنار ارزانی، این کشور زیبایی­‌های بسیاری نیز دارد.

ویتنام
شما می‌­توانید با کمتر از ۲۰ دلار به ویتنام سفر کنید و شاید حتی در هزینه­‌ی این مقدار پول در روز نیز به مشکل بخورید. دلار ویتنام، یا دونگ در مقابل دلار آمریکا ارزشی ۱ به ۲۱۱۹۰ دارد. با وجود افزایش گردشگران ورودی به این کشور در سال­‌های اخیر، ویتنام هم­چنان کشوری ارزان محسوب می­‌شود و این موضوع به این زودی­‌ها تغییر نخواهد کرد.

لائوس

لائوس در تور لحظه آخری اگرچه در میانه دو مقصد محبوب گردشگران یعنی تایلند و ویتنام قرار گرفته و هیچ ساحل یا جزیره ای ندارد، اما کوه ها و جنگل های زیبایی دارد. شما می توانید زیبایی های منحصر به فرد این کشور را با قیمت های پایین لمس کنید. برای مثال اقامت در یکی از خانه های ییلاقی ساده اما راحت کمتر از 10 دلار برایتان هزینه خواهد داشت. هر چند قیمت ماندن در هتل های شیک و مجلل در شهر لوانگ پرابانگ که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، از 11 دلار شروع خواهد شد.

مکزیک
نرخ تبدیل ارز بین پزوی مکزیک و ارزهایی چون دلار آمریکا و یورو در حال حاضر بسیار مطلوب تر از چند سال پیش است. به نحوی که سفر کردن به مکزیک این روزها بسیار ارزان تر به نظر می رسد. هزینه یک اتاق و یک شب اقامت می تواند به 20 دلار برسد. این در حالی است که در هر گوشه از خیابان شما می توانید به یک دستفروش برخورد کنید که چیزهای خوشمزه و ارزانی برای فروختن دارد.

اندونزی
ماسه های شنی سفید، موج سواری و بهترین اسکوبا دایوینگ جهان به اضافه جنگل های دیدنی و شالیزارهای برنج تنها بخشی از شگفتی های طبیعت در مجمع الجزایر اندونزی هستند. ضمن اینکه اندونزی در حال حاضر یکی از ارزان ترین کشورهایی است که می شناسیم.

یک دلار آمریکا چیزی در حدود 13 هزار و 500 روپیه خواهد بود که در مقایسه با 5 سال پیش که با یک دلار تنها می توانستید 9 هزار و 50 روپیه دریافت کنید، به مراتب بهتر است. شما همچنین می توانید تنها با پرداخت 20 دلار یک شب را در اتاق های مهمانخانه های مناسب اقامت داشته باشید. نکته جالب این است که می توان با 3 دلار یک موتور سیکلت کرایه کرده و با آن در شهر تردد کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان