۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۱۰۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید
کد خبر: ۳۳۳۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد:

راه‌اندازی ۱۰۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: سال گذشته ۸۷غرفه در استان برای عرضه مستقیم میوه شب عید در نظر گرفته شده بود که امسال تا ۱۰۰غرفه افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی ۱۰۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید
محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: میوه شب عید مردم استان به اندازه کافی تامین، تهیه و در حال ذخیره سازی است و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار متولی میوه شب عید، سازمان تعاون روستایی است، افزود: از 3ماه گذشته ذخیره سازی سیب و پرتقال که میوه پرمصرف شب عید است در برنامه کاری قرار گرفت.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد: سیب مورد نیاز استان نسبت به سال گذشته با 60درصد افزایش در سردخانه ذخیره سازی شد که از شهرستان دماوند تهران و شهرستان اشنویه آذربایجان غربی با کیفیت عالی تامین شده است.

وی ادامه داد: 800تن سیب برای عید نوروز در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده که 60درصد آن سیب زرد و 40درصد سیب قرمز است.

میوه شب عید ۱۵تا۲۰درصد زیرقیمت بازار عرضه می‌شود

این مسئول با بیان اینکه میزان ذخیره سازی پرتقال هم نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش داشته است، افزود: تاکنون 470تن پرتقال در سردخانه استان ذخیره سازی شده و تا رسیدن به میزان سهمیه تعیین شده که 1100تن است، ادامه خواهد داشت.

وی ابراز کرد: پرتقال شب عید امسال از نوع شمال (تامسون) و جنوب (والنسیا) تهیه شده است.

محمودی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کمیته راهبردی، میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها از ۲۵اسفندماه تا 15فروردین ماه سال آینده در غرفه‌هایی که به زودی مکان آن‌ها تعیین و اعلام می‌شود، با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه میوه شب عید ۱۵تا۲۰درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، یادآور شد: سال گذشته 87غرفه در استان برای عرضه مستقیم میوه شب عید در نظر گرفته شده بود که امسال تا 100غرفه افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین همچنین از احداث بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین خبرداد و گفت: به منظور رفاه حال همشهریان کالاهای تنظیم بازار با قیمت تعادلی در این مرکز عرضه خواهدشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان