۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دوره‌های تخصصی آموزش احکام در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

موسس و مدیر بنیاد تخصصی احکام:

دوره‌های تخصصی آموزش احکام در قزوین برگزار می‌شود

موسس و مدیر بنیاد تخصصی احکام گفت: باتوجه به اینکه این دوره برای اولین بار در استان قزوین برگزار می‌شود اساتید آن از قم هستند.

دوره‌های تخصصی آموزش احکام در قزوین برگزار می‌شود
حجت الاسلام محمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: دوره‌های آموزش احکام از طرف جامعه الاحکام در دو دوره تخصصی و عمومی در حسینیه شهید دایی دایی قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره تخصصی با ظرفیت ۱۰۰نفر مختص روحانیون، طلاب حوزه علمیه و مدرسین احکام آموزش و پرورش است، دوره عمومی نیز با ظرفیت ۲۰۰نفر به علاقمندان آموزش احکام اختصاص دارد.

نویسنده کتاب "رساله مصور" اذعان کرد: این دوره با همکاری سپاه استان، حوزه علمیه، مرکز آموزش کاربردی پاسخگویی و جبهه فرهنگی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ثبت نام این دوره از 15بهمن ماه آغاز شده و تا 24 بهمن ادامه دارد، علاقمندان می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند، کلاس‌ها نیز از ۲۵بهمن ماه بصورت هر دو هفته یکبار و دوساعت در هر جلسه برگزار می‌شود.

مدرس احکام در مدارس حوزه علمیه قم ابراز کرد: باتوجه به اینکه این دوره برای اولین بار در استان قزوین برگزار می‌شود اساتید آن از قم هستند، اما از افراد توانمند شرکت کننده برای تدریس در دوره‌های بعدی استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: روش‌ها و ضوابط احکام آموزی، مطالعه و یادسپاری قاعده مند، اصول مهم در بیان احکام و منبر فقهی، دقایق و اصطلاحات فقهی، کتابشناسی احکام و کتب فقهی، تاریخ رساله نویسی، موضوع شناسی احکام فقهی، پاسخ به شبهات فقهی، بیان مبانی احکام (جایگاه عقل، اجتهاد)، انگیزش، هیجان و گفتمان سازی در احکام، زیبایی‌ها و جاذبه‌های فقه، مشاوره فقهی، رابطه‌ی احکام و اخلاق و رابطه‌ی عقاید و احکام از مهمترین سرفصل‌های این دوره آموزشی احکام عمومی است.

موسس و مدیر بنیاد تخصصی احکام ابراز کرد: موضوعات مهم فقهی (محتوایی) که در طول دوره‌ی عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت عبارتند از احکام غیبت، احکام دروغ، احکام ظلم،احکام صله رحم، احکام والدین و فرزندان، احکام موسیقی، احکام غنا، احکام خانواده، احکام حجاب، احکام خمس، احکام نماز مسافر، احکام رسانه، احکام قرض الحسنه، احکام پوشاک، احکام بانکداری، احکام آپارتمان نشینی، احکام آشپزی، احکام تغذیه، احکام معاملات جدید.

وی درباره برخی از مزایای دوره‌های احکام عمومی و تخصصی عنوان کرد: اهدای گواهینامه پایان دوره، آموزش احکام با شیوه ای نو و جذاب، پرسش و پاسخ، آشنایی با آخرین تولیدات احکام به صورت مکتوب، رسانه ای، اولویت همکاری با جامعه الاحکام جهت اجرای طرح‌ها و ایده‌ها ازجمله مزایای این دوره است.

نویسنده کتاب "رساله مصور" در پایان بیان کرد: تخفیف کتاب‌های احکام به اعضای دوره، جوایز نفیس و کمک هزینه‌ی زیارت عتبات عالیات به اعضای برتر و گروه‌های برتر در هر دوره، برگزاری اردوهای یک روزه و دو روزه زیارتی و علمی (موزه احکام دین و دنیا) و برپایی اتاق کودک جهت نگهداری و بازی کودکان از دیگر مزایای شرکت در این دوره است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان