۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امروز عده‌ای تفکر بنی‌صدر را در سیاست خارجی درپیش گرفته‌اند
کد خبر: ۳۳۳۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در قزوین:

امروز عده‌ای تفکر بنی‌صدر را در سیاست خارجی درپیش گرفته‌اند

استاد دانشگاه امام حسین(ع) در قزوین گفت: امروز عده‌ای تفکر بنی صدری را در سیاست خارجی تحت عنوان کنترل و عادی سازی رفتار سیاست خارجی در جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 امروز عده‌ای تفکر بنی‌صدر را در سیاست خارجی درپیش گرفته‌اند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ یادواره ۴۰شهید سرافراز و سه شهید گمنام شهرک خوزنین در بوئین زهرا با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی سردار حسن فرقانی از اساتید دانشگاه امام حسین(ع) در مسجد جامع این شهرک برگزار شد.

سردار حسن فرقانی اظهار کرد: دست یافتن به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون جان فشانی شهدا هستیم که خون پاک خود را در این مسیر اهداء کردند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز عملیات والفجر۸ افزود: ۳۳سال پیش در چنین ایامی مصادف با دهه فاطمیه گروهی در مقابل تفکر بنی صدری وارد عمل شدند که دیدگاه و تفکر عقلای زمان جنگ را پشت سر گذاشتند و عاشقانه از مانع خروشانی به نام اروند رود عبور کردند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) ابراز کرد: در این مرحله از جنگ علی رغم اینکه چندین سال بود که جمهوری اسلامی در فرایند جنگ با بن ست و توقف مواجه بود؛ رزمندگان به دل دشمن زدند و مسیر را برای گسترش دفاع نظامی و رزمی هموار کردند.

فرقانی افزود: باید دید چرا با بن بست و توقف مواجه بودیم؟ آیا دشمن قوی بود که در والفجر۸ ضعیف شد؟ و یا عوامل داخلی اعتقاد به ادامه جنگ نداشتند؟!

وی عنوان کرد: بعد از فتح خرمشهر امام راحل فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و حجت را برای همه تمام کردند اما چرا در عملیات‌های دیگر با ناکامی مواجه شدیم؟ چرا برخی از چهره‌ها در خطبه‌های نماز جمعه تهران دم از مذاکره با صدام می‌زدند و در مقابل استراتژی امام خمینی(ره) در سال ۶۲ که جنگ جنگ تا پیروزی بود، عکس‌العمل نشان دادند؟

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: عدم موفقیت در عملیات خیبر هیچ چیز به جز کوتاهی فرماندهی پشتیبانی جنگ با مسئولیت آقای میرحسین موسوی نبود؛ جواب خون شهدا را در عملیات خیبر را چه کسی باید بدهد؟ آقای میرحسین موسوی چرا مسئولیت خود را در مقابل رزمندگان به خوبی انجام ندادید و بسیاری از فرزندانمان را از دست دادیم.

فرقانی بیان کرد: وقتی خبر می‌رسد که رزمندگان اسلام در جزایر مجنون بدون هیچ پشتیبانی با دست خالی در حال مبارزه هستند امام(ره) می‌فرمایند: به رزمندگان بگویید حفظ جزایر برای ما واجب و ضروری است و لذا رزمندگان در خیبر مقاومت کرده و با چنگ و دندان و علی رغم عدم پشتیبانی‌ها جزایر را حفظ می‌کنند.

وی بیان کرد: چه کسی در خطبه‌های نمازجمعه تهران بعد از عملیات خیبر ندا سر داد که ما پیروز نمی‌شویم؟ و امرزو ببینید چه کسانی در فرایند برجام پیام می‌دهند که اگر با دشمن گفتمان نکنیم آسیب می‌بینیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: امروز با جنگ اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و عده‌ای شعار ارتباط با دشمن و عادی سازی رفتار جمهوری اسلامی را سر می‌دهند و می‌خواهند که ما باید تابع قوانین نظام بین‌الملل خودساخته نظام استکبار باشیم.

فرقانی ادامه داد: تا کی می خواهیم خود را به نشنیدن بزنیم؟ وقتی که در عملیات خیبر شکست خوردیم، در خطبه های نماز جمعه باز هم علی رغم توصیه‌های امام(ره) دم از مذاکره با دشمن سر داده شد و این بار امام راحل استراتژی جنگ را “جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم” اعلام کردند.

وی یادآور شد: جنگ به بن بست رسیده بود و دشمن قلدری می‌کرد و پیغام حمله نظامی می‌داد و آماده بود که مجدد خرمشهر و آبادان را تصرف کند اما در دل شب گروهی مانند ملاکت‌الله از اروند عبور کردند و با وجود تمام موانع به دل دشمن زدند درحالی که عده‌ای از عقلا دل به مذاکره با صدام بسته بودند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: عشاق در عملیاد والفجر۸ جنگ را از بن بست خارج کردند و مقدمه‌ای برای گسترش توان نظامی و رزمی جمهوری اسلامی ایران و مقدمه عملیات کربلای۵ شد که صدور قطعنامه ۵۹۸ را مرهون شکست خط فاو هستیم.

وی با بیان اینکه تنها روحیه و رفتار انقلابی در سیاست خارجی کارایی دارد، گفت: دو دیدگاه در شکستن خط فاو حاکم بود؛ یک تفکر بنی صدری بود که امروز عده‌ای تفکر بنی صدری را در سیاست خارجی تحت عنوان کنترل و عادی سازی رفتار سیاست خارجی در جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

فرقانی تصریح کرد: دیدگاه دوم رزمندگان و شهدا بودند که به گفتمان روز عاشورا لبیک گفتند و افتخار می‌کنیم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم و در زمان جنگ هم گفتمان انقلابی و حرکت هدفمند باعث پیروزی شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: برای دشمنان و عوامل داخلی باید بصیرت و دشمن شناسی داشت؛ قبل از انقلاب دو گفتمان لیبرالیسم و کمونیسم بر دنیا حاکم بود لذا نهضت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی و گفتمان حاکمیت دینی با محوریت فرهنگ اسلامی را ایجاد کرد که دشمن نمی‌تواند آن را برتابد.

وی ابراز کرد: مسلما دشمن در مقابل گفتمان انقلاب برخورد می‌کند، لذا برای تقابل وارد استراتژی براندازی ورود کرد و تجزیه طلبی و جنگ‌های داخلی را به راه انداخت و امروز هم دشمن تلاش می‌کند و ما بازیگران این جبهه هستیم.

فرقانی تاکید کرد: امروز دشمن با معجونی از فتنه‌های جنگ داخلی، کودتا، حمله نظامی، حمله فرهنگی، جنگ نرم، تحریم و جنگ اقتصادی و در نهایت با عادی سازی رفتار جمهوری اسلامی که تابعی از قوانین بین‌المللی باشد درصدد براندازی نظام است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: مدافعان حرم در سوریه جنگیدند تا امنیت را در کشور برقرار کنند و امروز به جای اینکه خط دشمن در مرزهای کشور باشد در مدیترانه است و ایران اسلامی حرف را در منطقه می‌زند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان