۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خانواده‌ها فرزندان خود را آرمان‌گرا تربیت کنند/غرب تعریفی از بانوی شایسته ندارد
کد خبر: ۳۳۳۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ساعت: ۲۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

خانواده‌ها فرزندان خود را آرمان‌گرا تربیت کنند/غرب تعریفی از بانوی شایسته ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را آرمان گرا تربیت کنند؛ گفت: نباید پوشش و سبک زندگی بانوان ایرانی از جنس کسانی باشد که سقف زندگی و فهم و درک آنها به اندازه دنیا و تمایلات دنیوی است.

خانواده‌ها فرزندان خود را آرمان‌گرا تربیت کنند/غرب تعریفی از بانوی شایسته ندارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فهیمه فرهمندپور ظهر امروز(شنبه) در همایش «چهار دهه انقلاب اسلامی، چهار نسل حجاب فاطمی» در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی(ص) اظهار کرد: هر انسانی تعریفی از زندگی و حیات داشته و مقصود و معنایی را دنبال می‌کند که ممکن است با سایر افراد متفاوت باشد.

وی افزود: تعریف ما از زندگی و معنایی که در زندگی جستجو می‌کنیم، برای ما و خانواده ما و نظام فرهنگی ما یک نظام ارزشی می‌سازد و منشا رفتار انسان‌ها می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: نظام ارزشی یعنی مجموعه رفتارهای خوب و بد در فرهنگ و نگاه ما، به عبارتی نظام ارزشی برآیند تعریفی است که ما از زندگی داریم؛ دلیل تفاوت نظام ارزشی در فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها به دلیل تفاوت در تعریف آنها از زندگی و انسان موفق و خوشبخت است.

وی بیان کرد: هر تعریفی از زندگی و مرگ داشته باشیم نظام ارزشی ما براساس آن شکل می‌گیرد؛ همچون مادران شهدا که معنای متفاوتی از زندگی را دنبال می‌کنند و دوست داشتند فرزندان خویش را در لباس سعادت ابدی ببینند لذا در مسیر زندگی فرزند خود را به شهادت و جهاد در راه خدا تشویق و همراهی کرده و به شهادت فرزندشان رضایت دادند و خم به ابرو نیاوردند.

فرهمندپور بیان کرد: ایمان به نبوت پیامبر و تشیع اهل بیت پیامبر یعنی اینکه باید تعریف و معنای خود از زندگی و نظام ارزشی، با قرآن و سیره پیامبر و با سنت و سیره اهل بیت تطبیق دهیم به عبارتی تعریفمان از زندگی با تعریف آنها یکسان باشد.

وی عنوان کرد: تعریف یک زن مسلمان و انقلابی از زندگی و زن موفق و شایسته و شاخص باید متفاوت باشد؛ میزان اعمال جراحی انجام شده و میزان مصرف لوازم آرایشی کشورها نشان‌دهنده تعریفی است که آن جامعه نسبت به زن شایسته دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: زندگی ابعاد مختلفی دارد که براساس نظام ارزشی به آن شکل می‌دهیم و حجاب و عفاف بخش مهمی از زندگی است.

وی عنوان کرد: برخی رفتارها در زندگی همچون رابطه با جنس مخالف، آرایش و دلبری برای نامحرم، سطحی نگری و سطحی انگاری، مصرف گرایی و ولخرجی و نگهداری سگ و گربه بیانگر تعریف برخی از زندگی است و جوان و نوجوان و زنی که ارزش خود را در عظمت روح و سلامت نفس و حیا و عفت می‌بیند نیز تعریف دیگری از زندگی دارد.

فرهمندپور بیان کرد: تفاوت در تعریف از زندگی و نظام ارزشی موجب می‌شود که یکی همچون آن زن سبکسر و وابسته به شیطان با برنامه‌هایی همچون چهارشنبه‌ سفید و نه به حجاب اجباری برای زنان و دختران ما نسخه بپیچد و یک روز در صدای آمریکا و روزی دیگر در بی بی سی زنان را علیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌شوراند و این اواخر هم به دیدن وزیر امور خارجه آمریکا رفته و احتمالا چندی دیگر از اسرائیل سردرمی‌آورد.

وی با بیان اینکه خانوادهها باید فرزندان خود را آرمان گرا تربیت کنند؛ تاکید کرد: اگر به ارزش واقعی خود پی برده و برای زندگی خود هدف و برنامه و آرمان داشته و ارزش قائل شویم قطعا زندگی ما متفاوت خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مدافعان حرم در روزگاری که همه مشغول روزمرگی هستند از زن و فرزند و زندگی خویش دل کنده و جانشان را کف دست گرفتند.

وی عنوان کرد: زنان و دختران ایرانی و انقلابی بدانید که شما مثل سایر زنان بی‌اعتقاد نیستید لذا نباید رنگ و تعریف زندگی شما با تعریف آنها از زندگی یکسان باشد نباید پوشش و سبک زندگی و آرمان‌ها و خواسته‌های بانوان ایرانی از جنس کسانی باشد که سقف زندگی و فهم و درک آنها به اندازه دنیا و تمایلات دنیوی است.

وی در پایان گفت: تعریف حجاب برای برخی مزاحمت و زحمت و زشتی بوده اما برای زن انقلابی اینگونه نیست؛ در چهلمین فجر انقلاب که فجر فاطمی است با فاطمه زهرا(ع) تجدید بعیت می‌کنیم به فاطمی بودن و فاطمی اندیشیدن و فاطمی زندگی کردن و احساس مسئولیت کردن.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان