۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعلام آمادگی ترامپ برای سفر به تهران!؟
کد خبر: ۳۳۳۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

المیادین بررسی کرد:

اعلام آمادگی ترامپ برای سفر به تهران!؟

در میزگرد ویژه چهل‌ سالگی انقلاب ایران در شبکه المیادین، موضوع درخواست دونالد ترامپ برای سفر به تهران مطرح و بررسی شد.

اعلام آمادگی ترامپ برای سفر به تهران!؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، شبکه خبری المیادین لبنان در برنامه «ایران و العالم» (میزگرد ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز جمعه) ویژه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از استودیو تهران پخش شد، بعد از بررسی «۴۰ سال رابطه ایران-فلسطین» و «۴۰ سال رابطه ایران-آمریکا»، این بار به بررسی «۴۰ سال رابطه ایران-اروپا» پرداخت، اما موضوع برنامه باز هم به روابط ایران و آمریکا کشیده شد.

«امیر موسوی» دیپلمات سابق ایرانی در استودیو تهران، «توفیق شومان» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی لبنان در بیروت و «خطار ابو دیاب» استاد رشته روابط بین‌الملل دانشگاه پاریس و عضو مرکز مطالعات ژئوپلوتیک، در فرانسه میهمانان این میزگرد بودند.

دو میهمان این برنامه از وساطت پنج کشور (عربی، اروپایی و آسیایی) خبر دادند که از جانب آمریکا پیام‌های متعددی به تهران رسانده‌اند مبنی بر اینکه دونالد ترامپ آماده گفتگوی مستقیم و سفر به تهران است.

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده و احتمال آن هست که در ساعات یا روز‌های آینده، این خبر واکنش‌هایی در پی داشته باشد.

به گفته میهمانان این برنامه، رئیس جمهور آمریکا با آنکه از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شده، اما او به شدت به دنبال گرفتن موافقت ایران برای دیدار و گفتگوی مستقیم است، اما تهران به آمریکا اعتماد ندارد و می‌داند که واشنگتن به دنبال مذاکره برای مذاکره است و با این کار به دنبال مشروعیت‌بخشی به خود در منطقه است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان