۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واردات گوشت‌ به‌صورت دام زنده برای رفع گرانی‌ها درحال انجام است
کد خبر: ۳۳۳۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران قزوین:

واردات گوشت‌ به‌صورت دام زنده برای رفع گرانی‌ها درحال انجام است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درسال بالا رفتن و نوسان قیمت، افزایش واردات گوشت را به دنبال داشت، اما لازم است گوشت‌های وارد شده هدفمند توزیع شود تا از مسیر اصلی خود خارج نشود.

واردات گوشت‌ به‌صورت دام زنده برای رفع گرانی‌ها درحال انجام است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ محمود حجتی امروز(پنج شنبه) در حاشیه آئین افتتاح ۱۳۰طرح تولیدی عمرانی جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴هزار پروژه در بخش‌های مختلف به اعتبار 2هراز و ۳۰۰میلیارد انجام شده که در استان قزوین ۱۳۰پروژه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است سیستم نوین آبیاری افزایش پیدا کند تا آب به عنوان گوهر گران‌بها به مزارع برسد، این پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: در طول ۵سال گذشته 800هزار هکتار با مشارکت مردم، پشتیبانی دولت، مجلس و بیانات رهبری در کشور اجرا شده است.

وی اذعان کرد: هم اکنون درمجموع ۲میلیون و ۵۰هزار هکتار از اراضی تحت آبیاری تحت فشار قرار دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیش از ۹۰درصد گوشت در داخل کشور تامین و ۱۰درصد از خارج وارد می‌شود، امسال باتوجه به مشکلات بالارفتن ارز، افزایش قیمت و قاچاق دام مشکلاتی برای مصرف کنندگان ایجاد شد و درنتیجه ناچار شدیم گوشت بیشتری وارد شود.

وی ابراز کرد: واردات گوشت‌ها بصورت دام زنده و کشتار درکشتارگاه‌های نزدیک مرز و فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: گوشت به‌صورت لاشه سرد از مناطق آسیای میانه، قفقاز و گاهی از مناطق دورتر و عمده گوشت منجمد از برزیل تامین می‌شود.

گفت: باتوجه به جلساتی که توسط معاون اول رئیس و مسئولین دست اندرکار برگزار شده، بناست گوشت وارداتی بصورت هدفمند توزیع شود و بخاطر واسطه‌گری‌ها از مسیر اصلی خود خارج نشود.


داود محمدی در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی غنات‌ها و انتقال آب از طریق لوله و کانال بتنی با هدف جلوگیری از هدررفت از جمله مطالبات مردم استان در بخش جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: لازم است سیستم آبیاری تحت فشار نوین تسهیل و تصریح شود و قدم‌های بلندتری در این راستا برداشته شود که این کار افزایش رضایت عمومی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: گرانی گوشت قرمز که بیش از۱۰۰هزار تومان عرضه می‌شود، موضوعی است که مردم از آن گله‌مند هستند و نیازمند رسیدگی است.

وی گفت: توجه و اهتمام به واحد گوشت زیاران و کشتار دام‌های وارداتی در این مرکز باتوجه به نزدیکی به پایتخت ایجاد اشتغال و رفع نیاز را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان