۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدالت اجتماعی پس از انقلاب تا صدها برابر تقویت شد
کد خبر: ۳۳۳۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۴ ساعت: ۱۵:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک:

عدالت اجتماعی پس از انقلاب تا صدها برابر تقویت شد

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک گفت: قاطعانه می‌گویم که در طول انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی در جامعه‌ی ما تا صدها برابر تقویت شد.

عدالت اجتماعی پس از انقلاب تا صدها برابر تقویت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جمعی از دانش آموزان ناحیه یک قزوین با داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 ونماینده مردم قزوین، البرز، آبیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

داود محمدی در این دیدار با اشاره به این که آموزش و پرورش دارای سند جامع و نقشه راه است، اظهار کرد: در آموزش و پرورش سند جامع و نقشه راه داریم در حالی که در بخش‌هایی نظیر صنایع این سند وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود این نقشه راه، انتظار می‌رود آموزش و پرورش بین دانش آموز و معلم ارتباط دو سویه برقرار کند نه اینکه معلم متکلم وحده باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: معلم باید زمینه‌ای را فراهم کند تا دانش آموزان نخبه و خلاق خودشان را نشان بدهند و نبود این زمینه یک اشکال در آموزش و پرورش است.

این مسئول تاکید کرد: اگر بخواهیم بر محفوظات تکیه کنیم، این محفوظات به مرور زمان از لوح ضمیر انسان پاک می‌شود، لذا هنر معلم باید در این باشد که استعدادها را شناسایی و بر خلاقیت‌ها تکیه کند.

وی تصریح کرد: اگر به دانش آموزان صاحب فکر توجه شود، هر یک در آینده نخبگان این جامعه را تشکیل خواهند داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه‌ی معلمان کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان و فراهم کردن زمینه رشد همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی با مهارت‌های زندگی در طول تحصیل گفت: دانش آموزان ما بعد از دوازده سال تربیت در آموزش و پرورش با مهارت‌های زندگی آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: مدارس باید ارتباط تنگاتنگی با اولیای دانش آموزان داشته باشند و مطالبه گر باشند.

رئیس کمیسیون اصل نود در پاسخ به این سوال که برخی معلمان تخصص کافی ندارند، گفت: مطالبه گری دانش آموزان باید فضایی فراهم کند تا معلم ناچار به مطالعه و تقویت خود باشد.

وى همچنین با تبریک چهلمین سالروز انقلاب اسلامی افزود: قاطعانه می‌گویم که در طول انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی در جامعه‌ی ما تا صدها برابر تقویت شد.

این مسئول با اشاره به توزیع امکانات در روستاها عنوان کرد: امروز جایی در کشور نیست که از نعمتی همچون برق محروم باشند در حالی که پیش از انقلاب چنین چیزی نبوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور گفت: در زمان جنگ ما حتی تولید فشنگ نداشتیم در حالی که امروز موشک‌های نقطه زن با برد دوهزار کیلومتر تنها بخشی از دستاوردهای دفاعی کشور است.

نماینده مردم قزوین با اشاره به دستاوردهای علمی کشور گفت: امروز در بسیاری از علوم وفنون در میان ده کشور نخست جهان قرار داریم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه بیشتری داشتیم، در فضای اقتصادی هم موفق‌تر بودیم و بی‌توجهی به این فرمایشات، امروز ما را با مشکلاتی از جمله بیکاری و مشعیتی مواجه کرده که باید آن را برطرف کنیم.

محمدی در پایان گفت: کشور ایران آبستن حوادث است و ممکن است مشکلاتی در آینده به وجود بیاید و راه مقابله با آن چیزی جز قرار گرفتن حول محور ولایت فقیه نیست.

در این دیدار دانش آموزان به بیان مشکلات اداری، علمی و تربیتی مدارس استان و مشکلات کلان استان و کشور پرداختند.

اخذ هزینه‌های بالا جهت ثبت نام و کلاس‌های فوق برنامه، نبود امکانات سالم علیرغم دریافت هزینه در مدارس نمونه دولتی، نبود ستادهای بصیرتی در مدارس به منظور برطرف کردن مشکلات ناشی جامعه و شبکه‌های اجتماعی، تخصص نداشتن معلمان و ناتوانی در پاسخگویی به سوالات دانش آموزان، مشکلات غیر استاندارد بودن راه‌ها و حوادث ناشی از آن از جمله مشکلاتی بود که در این دیدار به آن اشاره شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان