۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زیبایی های مالزی در تور مالزی
کد خبر: ۳۳۳۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

گردشگری؛

زیبایی های مالزی در تور مالزی

مسجد شناور یا «Tengku Tengah Zaharah» روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد.

زیبایی های مالزی در تور مالزی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مالزی، تمام آسیا!» اگر طی ۲۰ تا ۲۵ سال پیش به مالزی سفر کرده باشید، حتما این شعار را هزاران بار به شیوه‌های مختلف شنیده‌اید. این شعار کمپینی بود که وزارت گردشگری مالزی با هدف معرفی مالزی به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ به راه انداخت و از آن زمان به بعد دیگر همه جا دیده می‌شود. مالزی جاذبه‌های فراوانی برای ارائه به گردشگران مشتاق دارد.

زیباترین مساجد و معابد مالزی

مالزی  و تور مالزی یک کشور چند قومی در جنوب شرق آسیا است. با وجود مردم چین، هند، تایلند و مالایی در این کشور، مذهب های مختلفی مانند اسلام، بودائیسم و هندوئیسم دیده می شود که در این میان اسلام به عنوان دین رسمی معرفی شده است. شما می توانید بازتاب این جامعه چند دینی را در مساجد و معابد زیبای آن ببینید که ما در اینجا تعدادی از این مکان های زیبا را برایتان آورده ایم.

مسجد مالاکا در جزیره مالاکا

به گزارش سفر باتو ،این مسجد در سال 2006 روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است. هنگام بالا آمدن آب دریا، گویی معبد روی آب شناور است. هزینه ساخت این بنا 10 میلیون رینگیت، یا حدود 3165000 دلار تخمین زده شد.

معبد باتوکیو، کوالالامپور

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش (متعلق به 400 میلیون سال قبل) و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است. این مکان توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. برای این که به 3 غار اصلی برسید باید از 272 پله بالا روید.

مسجد شناور در کوالا ترانگانو

مسجد شناور یا «Tengku Tengah Zaharah» روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد. این ساختمان سفید رنگ در سال 1993 ساخته و در سال 1995 افتتاح شده است. بازدید از معماری این بنا که تلفیقی از معماری مالایایی و معماری مدرن است، برای همه جذابیت دارد.

مسجد آهنی پوتراجایا

مسجد آهنی که به «انکو میزان زین العابدین» نیز  در تور ارزان مالزی شهرت دارد در پوتراجایا، جنوب کوالالامپور وجود دارد. ساخت این بنا 5 سال به طول انجامید. از سال 2004 شروع و بعد از نوسازی و ساخت بناهای جانبی در سال 2009 بطور کامل به بهره برداری رسید و سرانجام در 11 ژوئن 2010 بطور رسمی افتتاح شد. این مسجد به دلیل استفاده 70% از فولاد به این نام شهرت یافت.

برجهای دوقلو پتروناس

این برجهای 452 متری دو قلو که به عنوان نماد مالزی و کوالالامپور محسوب میشود مهم ترین و معتبرترین اثر دیدنی این شهر می باشد که سالانه میبلیونها گردشگر از این 2 برج به هم چسبیده بازدید میکند.

بازدید از قسمتهای عمومی این برج رایگان می باشد اما برای بازدید از قسمتهای فوقانی و بالای آن باید 16 دلار آمریکا هزینه نمائید تا بتوانید از سایر قسمتهای زیبای آن بازدید کامل نمائید.

غار باتو

یکی از مهم ترین و معتبرترین آثار تاریخی کوالالامپور مجموعه غارهای باتو می باشد که شامل 3 غار اصلی بسیار بزرگ و چند غار کوچکتر می باشد که سن این مجموعه به حدود 400 میلیون سال قبل بازمیگردد.

مهم ترین بخش دیدنی این غار مجسمه 43 متری طلائی داخل غار می باشد که به مذهب هندو اختصاص دارد و زائران بسیار زیادی را هر ساله به سوی خود جذب میکند.

 بازار مرکزی

بازار مرکزی کوالالامپور قدیمی ترین مجموعه بازاری در این شهر می باشد که از سال 1888در ساحل راست رودخانه چین در کوالالامپور احداث گردیده است.

این بازار قدیمی شامل مقادیر بسیار زیادی از انواع صنایع دستی مالزی انواع عتیقه لباس و سوغاتی و نیز سایر چیزهای مورد نیاز گردشگران می باشد که این بازار را به محلی برای گردش و بازدید توریستها تبدیل نموده است.

این بازار نه تنها برای خرید بلکه برای یک گردش روزانه نیز بسیار جذاب و جالب می باشد ضمن اینکه در طبقه دوم این بازار نیز شما می توانید انواع غذاهای مختلف را با طعم مالائی و یا سایر طعم ها میل نمائید.

ملاکا

از یک میراث جهانی یونسکو به میراث دیگری می‌رویم. ایالت ملاکا (Melaka) در جنوب پنانگ هم از جاهای دیدنی مالزی و مقصد گردشگری پرطرفداری است. ایالت ملاکا جدا از اینکه محل بناهای تاریخی معروفی همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح است، خانه‌ی خوراکی‌های لذیذ مالزیایی همچون ساتی (satay celup)، کوفته‌ی مرغ و برنج و خوراک نایونیا (Nyonya cuisine) نیز هست. در ملاکا که طی دوران استعمار مالزی بندر تجاری مهمی بوده، بقایای گذشته را هم خواهید یافت؛ جاهایی همچون محله‌ی پرتغالی‌ها (Portuguese Settlement) و بقایای میراث هلند. اگر هم طرفدار بازارهای شبانه باشید، دیدار بازار شبانه خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

ایپوه، پراک

شهر ایپوه (Ipoh) واقع در ایالت پراک (Perak)، در مقایسه با دو مورد قبلیِ این فهرست در تور لحظه آخری مالزی ، کمتر مورد توجه قرار گرفته و اغلب از دست حتی مجرب‌ترین گردشگران هم در می‌رود. این شهر، خانه‌ی غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت‌انگیز طبیعی است. پارک آبی آن با نام دنیای گمشده‌ی تامبون (Lost World of Tambun) بین مالزیایی‌هایی که می‌خواهند آخر هفته‌ی خوبی را سپری کنند، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن، باغ‌های معبد غار کک لانگ تانگ (Kek Long Tong Cave Temple Gardens) و پارک تفریحی گانانگ لانگ (Gunung Lang Recreational Park) هم جزو مکان‌هایی هستند که مناظر زیبای طبیعیِ ایپوه را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند. اگر گردشگر فرهنگی هستید، سری به موزه‌ی هو یان هور (Ho Yan Hor Museum) و دنیای ایپوه (Ipoh World) بزنید که ویترینی از ریشه‌های مهم تاریخیِ مردم هاکا در این شهر را پیش روی‌تان به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

 

 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان