۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امید به‌زندگی ۲۱سال نسبت به قبل انقلاب افزایش پیدا کرد
کد خبر: ۳۳۳۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اقتصادی استاندار:

امید به‌زندگی ۲۱سال نسبت به قبل انقلاب افزایش پیدا کرد

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۵ سال افزایش یافته یعنی ۲۱سال امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است.

امید به‌زندگی ۲۱سال نسبت به قبل انقلاب افزایش پیدا کرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری قزوین اظهار کرد: در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع و متعددی پیش‌بینی شده که در این ایام به نظر مردم رسانده خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، سیستم بانکی و بخش خصوصی دو ماموریت مهم و اساسی دارند که یکی شامل حمایت از تولید و دیگری نظارت و کنترل بازار است که باید در دستور کار قرار گیرد و با جدیت و حساسیت بالا دنبال شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: دشمن امروز از تمام ترفندها و هجمه‌هایش ناامید شده و در کنار جنگ اقتصادی تنها به ابزار جنگ روانی و بزرگنمایی مشکلات روی آورده است.

این مسئول عنوان کرد: همان گونه که در جنگ تحمیلی در برابر دشمن دفاع کردیم؛ امروز هم باید در برابر هر کدام از جنگ‌ها متناسب با خودشان برنامه داشته باشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه کارنامه جمهوری اسلامی درخشان است و ما باید آن را ضمیمه برنامه‌های مقابله با جنگ دشمن کنیم؛ امام فرمودند؛ تیغ تبلیغات از تیغ جنگ برنده‌تر است لذا باید همه خدمات دستگاه‌ها و نظام برای مردم بازگو شود.

حبیبی گفت: از آنجایی که دشمن در جنگ اقتصادی با فشار روانی عمل می‌کند لذا نقش اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: سهم جمهوری اسلامی ایران در تاثیرگذاری معادلات جهانی امروز به نسبت قبل از انقلاب افزایش 40 برابری داشته است و ما امروز علی رغم همه مشکلات اقتصادی بر اساس شاخص‌های جهانی هجدهمین اقتصاد برتر دنیا هستیم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه دفاعی و نظامی ما قدرت بلامنازع منطقه هستیم و هیچ معادله‌ای در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی قابل حل و فصل نیست و در همه معادلات عضو موثر است.

وی بیان کرد: انقلاب ما فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان است و ما انقلابمان را به دنیا صادر کردیم چراکه اغلب مناسبت‌های پیروزی انقلاب اسلامی و ارتحال امام(ره) در کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که ما انقلاب را صادر کردیم.

حبیبی ابراز کرد: ما جهان دوقطبی را به جهان چند قطبی تبدیل کردیم چراکه قبل از سال 57 می‌گفتند دنیا با دو قطب آمریکا و شوروی اداره می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: امام خمینی(ره) به اذعان همگان بت شکن غرب است؛ رهبر ما شخصیت کاریزمای بی‌نظیری است که رییس جمهور روسیه اعلام می‌کند من دم مسیحایی را در وجود این شخصیت می‌بینم و برای کشورهای اروپایی رهبر ما مسیح زمان آنان است و برای دنیا و جهان اسلام هم اثرگذار است.

این مسئول گفت: رتبه جهانی تولید علم ایران قبل از انقلاب 53بود که امروز به 16 رسیده است یعنی رتبه ما بین 10 تا 16 است.

وی ادامه داد: براساس آمار سازمان‌‎های بین‌المللی جمهوری اسلامی در بین 57کشور از لحاظ علمی و پژوهشی در رتبه اول کشورهای اسلامی است و ما به قطب توریست و سلامت و پذیرش درمان بیماران خارجی تبدیل شدیم که اغلب استان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

حبیبی با بیان اینکه ایران از حیث امید به زندگی در رتبه هفتم جهان قرار دارد، افزود: امید به زندگی از 54 سال به 75 سال افزایش یافته یعنی 21سال امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: جمهوری اسلامی و انقلاب باعث شد تربیت نیروهای جوان، متخصص، کارآمد و متعهد افزایش یابد و ما امروز به اندازه کافی نیروی متخصص و متعهد داریم.

این مسئول عنوان کرد: امروز بیش از 90درصد از نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، ما در بحث گندم با تولید بیش از 13میلیون تن خودکفا هستیم و نسبت به قبل از انقلاب یک و نیم برابر شده است.

وی بیان کرد: باوجود اینکه جمعیت 2 و نیم برابر نسبت به قبل از انقلاب افزایش داشته اما در بحث مصرف و محصولات سرانه در بخش کشاورزی خودکفا هستیم.

حبیبی ابراز کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی 1ونیم میلیارد دلار جذب سرمایه داشتیم و 15 کشور اروپایی در استان قزوین سرمایه گذاری کردند و ما تنها یک شهر صنعتی پیش از انقلاب داشتیم که امروز بیش از 15 شهرک صنعتی داریم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: استفاده از تکنولوژی بادی و خورشیدی در بحث اشتغال قبل از انقلاب انجام نمی‌شد که یکی از رویکردهای و توسعه جدید در استان قزوین است.
 
وی افزود: همه این‌ دستاوردها گوشه‌هایی از خدمات و برکات نظام است که همه باید قدردان باشیم وما باید قدر مردم را بدانیم چراکه همه این خدمات به برکت رهبری و حمایت بی‌شائبه مردم و لطف خداوند بوده است.

این مسئول در پایان گفت: هنوز مدیران دین خود را به مردم ادا نکردند چون هیچ شانی بالاتر از خدمت به مردم نیست که باید به آن عمل شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان