۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اقدامات اثرگذار اجتماعی جزو فعالیت بانک‌های پس از انقلاب است
کد خبر: ۳۳۳۵۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین:

اقدامات اثرگذار اجتماعی جزو فعالیت بانک‌های پس از انقلاب است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین گفت: بانک‌ها پس از انقلاب نقش مهمی در ارتقای جامعه داشته و اقداماتی اثرگذار انجام داده‌اند.

اقدامات اثرگذار اجتماعی جزو فعالیت بانک‌های پس از انقلاب است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ علی یزدان‌دوست ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری اظهار کرد: لازم است این جلسه بتواند شفافیت و شرایط ویژه‌ای که کارهای اقتصادی در سیستم اقتصادی و بانکی انجام می‌دهند به سمع و نظر مردم استان برساند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین ابراز کرد: بانک‌ها بعنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی کشور نقش مهمی در ارتقای جامعه داشته و اقداماتشان اثرگذار است.

وی افزود: توجه به محیط‌های پیرامونی بااهمیت بوده و براین اساس با سرمایه گذاری و همکاری در طرح‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور موجب بهبود شرایط اقتصادی اجتماعی جامعه را فراهم کنند.

رئیس امور شعب بانک ملی عنوان کرد: بانک‌ها با تکیه بر قدمت و تجربه خود در عرصه بانکداری سیاست‌های همسو با دولت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دنبال کرده‌اند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باعنوان سیستمی که در اقتصاد ما بعنوان اقتصاد بانک محور قراردارند فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف عام‌المنفعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

این مسئول اقتصادی عنوان کرد: براساس دستور مصوبه شورای انقلاب درسال ۵۸ بانک‌ها از خصوصی به دولتی تغییر یافتند و از سال ۶۳با اجرایی شدن عملیات بانکی بدون ربا و اسلامی فعالیت کردند.

وی افزود: بانک‌ها درتلاش بودند که بتوانند نسبت به گذشته که صرفا نگاه سودمحور داشتند خارج شده و در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی اثربخش باشند و وظیفه خود را بصورت واقعی انجام دهند.

یزدان‌دوست اظهار کرد: بانک‌ها در زمان جنگ در معیشت مردم وظیفه مهمی داشتند و در راستای اقتصاد بسته فعالیت‌های خوبی انجام دادند.

وی ادامه داد: بانک‌ها در انجام پروژه‌های ملی و عام المنفعه حضوری فعال داشتند، همچنین تخصیص تسهیلات قرض الحسنه در راستای تهیه جهیزیه برای زوجین نیز از ابتکارات پس از انقلاب بود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بیان کرد: تسهیلات وام ازدواج و تهیه جهیزیه در راستای ترویج سنت نبوی ازدواج است و بانک‌ها حضوری فعال در این زمینه دارند.

وی اذعان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و کارگشایی به‌ویژه توسط بانک ملی که واحدی اختصاصی در این حوزه دارد، از جمله فعالیت‌های بانک‌هاست.

رئیس امور شعب بانک ملی ادامه داد: بانک ملی در زمینه‌های احتیاجات ضروری، درمان، آزادی زندانیان غیرعمد، مسکن، دانشجویی و مناطق زلزله زده اقداماتی را انجام داده است.

وی در پایان گفت: طرح‌های شیرین سازی آب مناطق جنوبی، تسهیلات خرید تضمینی گندم، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، احداث خط آهن و انتقال آب صفارود نیز ازجمله اقدامات بانک‌ها در سطح ملی است.
انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان