۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهرک‌های صنعتی پس از انقلاب به ۲۰واحد افزایش یافت/ افتتاح ۴۰ پروژه در دهه‌فجر
کد خبر: ۳۳۳۵۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

شهرک‌های صنعتی پس از انقلاب به ۲۰واحد افزایش یافت/ افتتاح ۴۰ پروژه در دهه‌فجر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: پیش از انقلاب ۵شهرصنعتی در کشور داشتیم اما امروز تعداد این واحدها به ۲۰شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان رسیده است.

شهرک‌های صنعتی پس از انقلاب به ۲۰واحد افزایش یافت/ افتتاح ۴۰ پروژه در دهه‌فجر
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان قزوین ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

حمیدرضا خانپور در این نشست اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی زاییده و فرزند انقلاب است؛ چراکه در گذشته سازمانی با عنوان شهرک‌های صنعتی و از این قبیل نداشتیم.

وی افزود: پیش از انقلاب ۵شهرصنعتی در کشور داشتیم که یکی از آن در شهرصنعتی البرز واقع در استان قزوین با 100واحد بود؛ اما امروز تعداد این واحدها به 20شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: 1414قرارداد با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی منعقد شده که 875واحد به بهره‌برداری رسیده و 430طرح دیگر هم داریم.

وی اضافه کرد: 178طرح در مرحله تخصیص زمین قرار دارد، 60طرح در مرحله دیوارکشی، 241طرح در حال نصب سوله، 51طرح در حال نصب ماشین آلات هستند که تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مسئول عنوان کرد: امروز 36واحد صنعتی دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند که 2500نفر اشتغال ایجاد کرده و 1500میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است.

خانپور با بیان اینکه امروز جزو یکی از برترین استان‌های کشور در جذب سرمایه ‌گذار هستیم؛ بیان کرد: 19سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از کشورهایی همچون آلمان، ترکیه، لهستان، کانادا، فرانسه، پاکستان مشغول کار هستند.

وی عنوان کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40برنامه در شهرک‌های صنعتی استان پیش‌بینی شده براین اساس 13طرح صنعتی افتتاح، 8طرح صنعتی کلنگ‌زنی می‌شود و 11پروژه عمرانی که زیرساخت‌های شهرک صنعتی هستند، افتتاح می‌شود و همچنین 6پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کلنگ زنی می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: امروز افتخار آن را داریم که 600میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه شده و همه امکانات و زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم بوده و مشوق‌های خاص و ویژه‌ای مختص استان قزوین طراحی و تدارک دیده شده است.

وی در ادامه گفت: در استان قزوین بحث صنایع کوچک به صورت ویژه نگاه می‌شود به طوریکه در بحث آموزش، تورهای صنعتی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه صنعت و انتقال تکنولوژی اقداماتی انجام شده و همچنین حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از برنامه‌های پس از پیروزی انقلاب است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان