۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "اصفهان" خیابانی که موتورهای جست‌وجو هم چیزی درموردش نمی‌دانند!
کد خبر: ۳۳۳۵۲۹ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از مشکلات محله‌های قزوین؛

"اصفهان" خیابانی که موتورهای جست‌وجو هم چیزی درموردش نمی‌دانند!

بخشی از مشکلات خیابان اصفهان با افتتاح پل امام رضا حل می‌شود، سایر مشکلات نیز با حضور مسئولین شهری در محل به‌طور حضوری بررسی می‌شود.

"اصفهان" خیابانی که موتورهای جست‌وجو هم چیزی درموردش نمی‌دانند!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛____ طاهره سادات موسوی.

خیابان اصفهان (ایران گاز) در منطقه شهری ناحیه یک در جنوب شهر قزوین و نزدیک راه آهن و سلامگاه واقع شده است، درخواست و پیام‌های ساکنین خیابان اصفهان ما را پای حرف‌ها، شنیدن مشکلات و درخواست‌هایشان کشاند.

سوار اتوبوس واحد شدم، باوجود آگاهی از محدوده تقریبی از مکان دقیق خیابان اطلاعی نداشتم، اتوبوس حرکت کرد.

در راه به موقعیت این خیابان فکر می‌کردم، پیشرفت تکنولوژی و فن آوری ابزارهای مناسبی را دراختیار قرار می‌دهد تا از موضوعات و مکان‌های موردنظر اطلاع کسب کرد، اما این موضوع همیشگی نیست.

موتورهای جست‌وجوی گوگل هم اطلاعاتی درباره خیابان اصفهان دراختیارم نگذاشت، تنها چیزی که نصیبم شد نقشه و موقعیت خیابان در "گوگل ارث" بود.

به هرحال راه افتادم تا موقعیت را از نزدیک ببینم‌، اکنون اتوبوس به انتهای خیابان راه آهن رسید و پس از آن تابلوی خیابان اصفهان مشخص شد.

مغازه‌ها اولین چیزی بود که به چشم می‌خورد، با راهنمایی راننده در ایستگاهی تقریبا وسط خیابان پیاده شدم، مکان ناشناخته‌ای برایم بود و سردی هوا و نفس کشیدن بخار سفیدی را در فضا پخش می‌کرد.

چند قدمی راه رفتم، هنوز هم مغازه‌های دوطرف خیابان به چشم می‌خورد تاجایی که این تصور ایجاد شد که شاید این خیابان تجاری باشد تا مسکونی، اما جلوتر که رفتم منازل مسکونی نیز نمایان شد.

از چند صاحب مغازه و ساکن محل و همچنین از درخواست کنندگان از صبح قزوین سوال‌هایی جویا شدم، همه آن‌ها دل پردردی داشتند.

اما جدای از مشکلات اجتماعی، شهری و عمرانی، نوع نگاه فرهنگی به ساکنین این خیابان نیز آنها را گلایه‌مند کرده بود، نگاهی که تمام مردم آنجا را با انواع آسیب‌های اجتماعی پیوند می‌دهد، شنیدن حرف‌ها و درخواست‌های ساکنین محل ما را با مشکلات و مسائل آن‌ها آشنا کرد.

یکی از مغازه داران این خیابان به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: قرار داشتن تعاونی تاکسی رانان در این خیابان مشکلاتی را برای اهالی و کسبه محل ایجاد کرده است.

وی توضیح می‌دهد: کثرت و تعدد مراجعه‌کنندگان به تعاونی و نبود مکانی ویژه برای تاکسی‌هایی که کار اداری دارند ترافیک و کمبود محل پارک را به دنبال دارد و همین امر بویژه برای مغازه داران مشکل آفرین شده است.

این مغازه‌دار عنوان می‌کند: این محل با کثرت دزدی و فروش موادمخدر مواجه است‌، همچنین مسئولان مختلف بازدیدی از این محل نداشتند‌، به‌گونه‌ای که گویی این خیابان جزء منطقه شهری نیست.

یکی دیگر از اهالی این خیابان ابراز می‌کند: بسته بودن چهارراه واقع در این خیابان به مدت طولانی عملا ایران گاز را به بن بست تبدیل کرده و مشکلات عبور و مرور و همچنین کم شدن فروش مغازه‌ها را به دنبال داشته است.

وی اضافه می‌کند: فقدان بانک نیز یکی دیگر از مشکلات این خیابان است، تنها یک عابربانک وجود دارد که با اختلال در خدمات مواجه می‌شود و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

این شهروند بیان می‌کند: نبود تاکسی و کمبود خدمات بهداشتی و رفاهی نیز جزو جمله مشکلات خیابان اصفهان است، همچنین جدول‌هایی که وسط خیابان قرار گرفته با توقف اتوبوس واحد باعث ترافیک می‌شود.

وی اذعان می‌کند: البته اگر اهالی این خیابان مسائل را مطالبه کنند، مشکلات تاحدودی رسیدگی می‌شود.

یکی دیگر از ساکنین خیابان اصفهان ابراز می‌کند: تکمیل نشدن پروژه پل امام رضا(ع) محدود شدن جاده را به همراه داشته، سرعت نیز در آن محدوده زیاد است و کمبود علائم راهنمایی و چراغ چشمک زن باتوجه به اینکه بخش‌هایی از زیر پل محل عبورر عابر، موتور و اخیرا اتومبیل نیز شده ناامنی و تصادف را به همراه دارد.

وی عنوان می‌کند: روشنایی خیابان و پارک محل نیز با مشکل مواجه است، همچنین وسایل بازی و ورزشی پارک نیز بروزرسانی نشده و به طور کلی در جنوب شهر ورزش بانوان نیازمند توجه بیشتر است.

این شهروند بیان می‌کند: در بن‌بست قرارگرفتن خیابان و نبود تاکسی باعث شده عبور و مرور با مشکل مواجه شود، این وضعیت بویژه در شرایط اورژانسی و حساس بیشتر به چشم می‌خورد.

وی اضافه می‌کند: رسیدگی به مشکل فاضلاب محل در دو کوچه شهید ابراهیم‌پور و حسین آبادی از مطالبات خاص اهالی است؛ چراکه این موضوع فروش مسکن را نیز با مشکل مواجه کرده است.

این جوان ادامه می‌دهد: این موضوع به دلیل اختلاف ارتفاع این دو کوچه با سطح خیابان دچار اختلال شده، اما طی بازدید مسئول آب منطقه‌ای قزوین مشخص شد که با همکاری شهرداری مشکل کوچه حسین آبادی ازطریق بن بست زعیم قابل حل است.

وی می‌گوید: زیباسازی و فضاسازی این خیابان در مناسبت‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفته، پارک محل مکانی مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است، بیشتر افراد ساکن در این خیابان قشر کارگر و ضعیف بوده و نیاز بیشتری به برنامه‌های تفریحی دارند.

این شهروند اظهار می‌کند: باتوجه به اینکه موادمخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی این محل است، انجام فعالیت فرهنگی و برگزاری کارگاه و نمایشگاه دراین رابطه از ضرورت جدی برخوردار است.

وی تاکید می‌کند: این خیابان دارای خانواده‌هایی مؤمن و متدین است باوجود این چون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صورت نگرفته بیشتر افراد نگاه مثبتی به این محل و افرادش ندارند.

این جوان عنوان می‌کند: پیگیری‌های نیروی انتظامی درموضوع موادمخدر و اراذل و اوباش در این خیابان نتایج مثبتی را به همراه داشته است، اما فعالیت فرهنگی با ضعف رو‌برو است.

وی ابراز می‌کند: باتوجه به جشن 40سالگی انقلاب حضور مسئولین دلگرمی و همراهی مردم را به دنبال خواهد داشت، که این حضور از فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز است.

حضور مسئولین شهری در خیابان و بازدید میدانی یکی از خواسته‌های اهالی این خیابان بود، همچنین بیشتر آن‌ها اطلاع از اتمام پروژه پل امام رضا(ع) و بازشدن چهارراه و خارج شدن خیابان از بن بست را خواستار بودند.

بعد از نشستن پای صحبت‌های ساکنین خیابان اصفهان نوبت پیگیری مشکلات و درخواست‌های اهالی محل از مسئولین ذی ربط و شورای شهر است.

باتوجه به اهمیت موضوع موادمخدر و درخواست‌های متعدد دراین باره، با ستاد مبارزه با مواد مخدر تماس گرفتیم.

اردشیر صفاپور، درباره برگزاری کارگاه مواد مخدر در این محل اظهار می‌کند: تمام محل‌های شهر برای ما دارای اهمیت است و اقدامات فرهنگی انجام می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون روحانیونی هستند که دررابطه با موادمخدر در محلات، کار فرهنگی انجام می‌دهند، درصورتی که ساکنین خیابان اصفهان نیز علاقمند به کار فرهنگی باشند با ارائه درخواست، نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی در آن مکان اقدام خواهد شد.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان می‌گوید: درصورت درخواست، شورای مبارزه با موادمخدر با یکی از دستگاه‌های فرهنگی یا سازمان بهزیسیتی، سپاه یا نیروی انتظامی جهت برگزاری کارگاه و برنامه فرهنگی اجتماعی در راستای موادمخدر در محل مورد نظر هماهنگی انجام می‌دهد.

بیشتر مسائل مطرح شده به حوزه شهری مربوط بود بنابراین به سراغ سخنگوی شورای شهر رفتیم.

سیده منیره قوامی) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: بخش‌هایی از پروژه پل امام رضا(ع تقریبا به پایان رسیده که دهه فجر افتتاح می‌شود و اتصال آن به پل ابوترابی باقی می‌ماند.

وی اضافه می‌کند: با افتتاح پل امام رضا(ع) مسیر چهارراه خیابان اصفهان نیز بازگشایی شده و علایم راهنمایی و رانندگی در تمام مسیر جایگذاری می‌شود، البته هم‌اکنون این علایم در بخش‌هایی از مسیر وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر قزوین ابراز می‌کند: بیشتر فضاسازی‌ها در مناسبت‌های مختلف در مرکز شهر صورت می‌گیرد و تمام خیابان‌ها را شامل نمی‌شود، بااین‌حال با سازمان زیباسازی هماهنگ می‌شود تا فضاسازی خیابان اصفهان در دهه فجر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان می‌کند: روشنایی منطقه و پارک با امنیت در ارتباط است‌، البته این موضوع در حوزه اختیارات اداره برق دارد، قرارداشتن عابربانک نیز به تناسب جمعیت محل اختصاص داده می‌شود که این مورد هم در محدوده شهرداری نیست.

این مسئول بیان می‌کند: مشکل تاکسی نیز قابل پیگیری است و با مسئول مربوطه صحبت خواهد شد.

عضو شورای شهر قزوین اذعان می‌کند: ساکنین خیابان اصفهان می‌توانند از طریق شورایار، معتمد و یا امام جماعت محل درخواست‌ها و مشکلات خود را به دفتر رئیس شورا ارسال کرده تا مراتب پیگیری انجام شود.

وی درپایان می‌گوید: بااعلام آمادگی و درخواست به دفتر شورا، مسئولین از محل موردنظر بازدید میدانی به عمل آورده و مشکلات و درخواست‌ها به‌طور حضوری بررسی خواهد شد.

داستان مشکلات و مسائل مختلف شهری یک تراژدی دنباله‌دار است، مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، رفاهی و تفریحی و بهداشتی تمام شدنی نیست، دراین موقعیت نوع نگاه به مسائل دارای اهمیت است.

مسائل و مشکلات نباید باعث شود نقاط قوت دیده نشود و یا عدم پیگیری را به همراه داشته باشد.

مردم و مسئولین مختلف درکنار هم و با همکاری می‌توانند مسائل را حل کرده و راه‌حل‌های مناسبی ارائه دهند که البته نیازمند به طی شدن زمان لازم و متناسب با کمیت و کیفیت موضوع است، امید است مشکلات این خیابان نیز در زمان لازم مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان