۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مطالبات ۱۸ میلیاردی کارگران فرنخ و مه نخ پرداخت می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۳۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

مطالبات ۱۸ میلیاردی کارگران فرنخ و مه نخ پرداخت می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای حل معضل چندین ساله استان ۱۸۰ میلیارد ریال مطالبات کارگران فرنخ و مه نخ پرداخت می‌شود.

مطالبات ۱۸ میلیاردی کارگران فرنخ و مه نخ پرداخت می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی روز گذشته (یکشنبه)در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری که با موضوع تعیین و تکلیف نهایی مطالبات کارگری کارخانه "فرنخ، مه نخ، نازنخ" در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، گفت: طبق قانون پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی مشکل‌دار در اولویت قرار دارد و در همین راستا باید هرچه سریعتر مشکل کارگران فرنخ و مه نخ حل شود.

وی افزود: پنج بانک ملی، تجارت، سپه، سینا و پارسیان 2 هزار میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت کرده‌اند که هم اکنون با سود دیرکرد و جریمه‌ها به چهار هزار و 70 میلیارد ریال افزایش یافته است.

قدرتی بیان کرد: این شرکت‌ها با 600 کارگر 180 میلیارد ریال مطالبات کارگری دارند و پرداخت مطالبات کارگران جزو دیون ممتاز بوده و در اولویت تمامی دیون قرار دارد.

دستگاه قضا منافع کارگران را بر منافع بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی ترجیح می‌دهد
این مسئول قضایی ادامه داد: این شرکت‌ها 50 هکتار وسعت شامل 18 هکتار زمین کشاورزی و 22 هکتار اراضی مسکونی، صنعتی و سوله دارند که طبق بررسی اولیه حدود هفت هزار میلیارد ریال ارزش آنها برآورد شده است.

قدرتی عنوان کرد: می‌توان با فروش این اراضی تمامی مطالبات بانک‌ها از سود و جریمه ها را پرداخت کرد.

وی افزود: در صورتی که این اراضی ارزش تخمینی اولیه را نداشته باشد باید در گام نخست برای پرداخت مطالبات کارگران و در گام‌های بعدی برای پرداخت مطالبات بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: باید یک هیات سه نفره متشکل از نمایندگان دادگستری، بانک‌های طلبکار و شرکت‌ها برای ارزیابی دقیق قیمت اراضی، ماشین آلات، سوله‌ها و عرصه و عیان شرکت‌های مه نخ و فرنخ اقدام کرده و قیمت‌های نهایی و کارشناسی شده را اعلام کنند.

وی ادامه داد: باید در آستانه چهل سالگی انقلاب با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و توطئه‌های دشمنان هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات جامعه کارگری اقدام کرد و اگر خود بانک‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

این مسئول قضایی بیان کرد: مجموعه دستگاه قضا منافع کارگران را بر منافع بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی ترجیح می‌دهد و در راه احقاق حق جامعه کارگری می‌تواند بدون نظر بانک‌های طرف دعوا نیز اقدام کند.

قدرتی در پایان گفت: مصلحت بانک‌ها و جایگاه اقتصادی آنها اقتضا می‌کند در راستای حل معضل جامعه کارگری مه نخ، فرنخ و نازنخ اجازه دهند سرمایه‌های منقول این شرکت‌ها معادل 180 میلیارد ریال فروخته شده و مطالبات کارگران این شرکت‌ها تسویه شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان