۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مصالحه ۸۰درصدی پرونده‌های قضائی ارجاعی به مراکز مشاوره
کد خبر: ۳۳۳۳۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

مصالحه ۸۰درصدی پرونده‌های قضائی ارجاعی به مراکز مشاوره

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین از مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های قضائی ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس قزوین در ۹ ماه امسال خبر داد.

مصالحه ۸۰درصدی پرونده‌های قضائی ارجاعی به مراکز مشاوره
سرهنگ سید مجتبی اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  در تشریح عملکرد ۹ ماه مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها و همچنین ضرورت خدمات مشاوره ای پلیس لظهار کرد: وظیفه پلیس بیش از آنکه یک مقابله کننده باشد یک سازمان یاری دهنده و کمک کننده به مردم است.

وی با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران پلیس در کمک به امنیت روانی جامعه افزود: خیلی از مراجعان به مراکز پلیس، آسیب دیدگانی هستند که نیازمند کمک و خدمات مشاوران پلیس بوده و مشروط به اینکه ترس، تردید و بی اعتمادی مانعی برای استعانت آنان از پلیس نباشد.

این مسئول بیان کرد: براین اساس خدمات مشاوره ای پلیس نیز فعالیتی است که در آن «مشاور» به «مراجع و یا فرد آسیب دیده» کمک می کند تا به احساس بهتری دست یابد و در دراز مدت احساس آرامش بیشتری نماید و یاد بگیرد بدون نیاز به کمک به دیگران با موقعیت‌های چالش ساز زندگی به طریق سازنده تری سازگار شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین یاد آور شد: در ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در سطح استان ارجاع شده است، که از این تعداد۴ هزارو ۴۹۷ نفر صرفا به دوایر مددکاری کلانتری‌ها مراجعه که با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه ۸۰ درصدی شده است.

اشرفی تصریح کرد: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها شامل، مشکلات خانوادگی بوده که با تلاش مشاوران و مددکاران با برگزاری چندین جلسه مشاوره به مصالحه منجر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال در جامعه مخاطب عنوان کرد: این طرح از دیگر اقداماتی است که به همت کارشناسان مشاور و مددکار پلیس در جامعه هدف «مساجد، مدارس» اجرا که در طی ۹ ماهه سالجاری تعداد۱۶۵جلسه آموزشی برگزار شد که ۶۶ جلسه آموزشی در سطح مدارس بوده است که در مجموع تعداد هزارو ۹۴۷ نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شدند.

این مسئول گفت: مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها در زمینه‌های مختلف روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی و غیره همه روزه در ساعات اداری به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اذعان کرد: شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره می‌توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۱۱۷۱ تماس و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان