۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین:

کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" برگزار می‌شود

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین از برگزاری کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبرداد.

کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" برگزار می‌شود
علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" ویژه‌ی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محورهای مختلف در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی درباره محورهای شعری این کنگره اذعان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی (یکی از قدرت‌های برتر دنیا)، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالار (حضور پرشور مردم در تصمیم‌گیری‌ها با حضور در انتخابات) ازجمله این محورهاست.
 
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین ادامه داد: امنیت و اِشراف اطلاعاتی با وجود توطئه‌های فراوان، قدرت نرم و نفوذ انقلاب اسلامی در قلوب آزادی‌خواهان جهان، الهام‌بخش بودن انقلاب در منطقه و جهان و امیدبخشی به مستضعفان عالم، عزت‌بخشی به شیعه در جهان و شناساندن فرهنگ «امام و امت» در جهان، تضعیف جریانات تکفیری و جلوگیری از قدرت گرفتن آن‌ها، ایجاد موج اسلام‌خواهی و توجه دادن جهان به اسلام و معنویت محورهای دیگر این کنگره است.
  
وی اضافه کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و به چالش کشیدن تمدن غرب، تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی (معرفی الگوهای بی‌بدیل انسانی به دنیا)، ارتقای معنوی جوانان و حضور پرشور آنان در احیای شعائر اسلامی (اربعین، اعتکاف)، هویت‌بخشی و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری ملی، فراهم کردن شرایط بروز استعدادها و شکوفایی آن، پیشرفت‌های علمی (هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنعت موشکی) و محرومیت‌زدایی و توزیع امکانات در اقصی نقاط ایران و ارتقای جایگاه زنان و مادران و ارائه الگوی زن مسلمان به جهان از محورهای این کنگره است.

این مسئول بیان کرد: ارسال آثار به‌ شناسه qazvin_1357@ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و تلگرام و یا از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه کنگره به نشانی دبیرخانه خیابان بوعلی‌غربی، کوچه نوبهار، کوچه شهید روضه خوان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: جوایز برگزیدگان برای نفر اول ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم ۷ میلیون ریال و نفر سوم ۵ میلیون ریال است.

دبیر کنگره شعر "چله‌ی آفتاب" ابراز کرد: مهلت ارسال آثار 9 بهمن 97 و زمان برگزاری اختتامیه کنگره 13 بهمن 97 خواهد بود.

وی با بیان اینکه کنگره صرفاً مختص شعرای استان قزوین است، گفت: محدودیتی در سن شرکت کنندگان و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد؛ ضمنا فایل فشرده کتاب ایران 20 جهت مطالعه و استناد شعرای گرامی در کانال مجمع کمیت قرار داده شده است.

جلیلوند در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره همراه 09369693713 تماس بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان