۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین زنده‌نگاه‌داشتن یاد شهیدان عامل حفظ و تداوم انقلاب است
کد خبر: ۳۳۳۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

زنده‌نگاه‌داشتن یاد شهیدان عامل حفظ و تداوم انقلاب است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به ایثارگری و جانفشانی رزمندگان دردوران دفاع مقدس گفت: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا باعث حفظ و تداوم انقلاب شده است.

زنده‌نگاه‌داشتن یاد شهیدان عامل حفظ و تداوم انقلاب است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ ویژه برنامه جشن میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار با عنوان "هلهله فرشته‌ها" شب گذشته(شنبه) با حضور مسئولان استانی در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

سرتیپ پیری در این مراسم با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: می‌توان گفت حضرت زینب(س) سردار دشت کربلا بودند و ما باید شیوه و سبک زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خویش قرار داده و ادامه دهنده راه آن حضرت باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون جانفشانی و فداکاری رزمندگان، ایثارگران، شهدا و جانبازان است و وظیفه ماست که خادم و نوکر آنها باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: کسانی که انقلاب را به پیروزی رسانده و در ۸ سال دوران دفاع مقدس با ایثارگری و جانفشانی از مملکت خود دفاع کردند شهدا و رزمندگان و جانبازان و خانواده آنها بودند، اکنون نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث حفظ و تداوم انقلاب شده است.

حضرت زینب(س) بزرگترین مبلغ و پیام رسان عاشورا بود
وی اضافه کرد: تکلیف ما مشخص است و همه ما خادم شهدا و رزمندگان هستیم چراکه این آرامش و امنیت مرهون خون شهدا است و کمترین کار ما در قبال فداکاری شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره آنهاست.

پیری عنوان کرد: ما به وجود زنان غیرتمند و همیشه در صحنه ایران اسلامی افتخار می‌کنیم که بزرگترین نقش را در جامعه ما ایفا کردند؛ چراکه در دامان پاک آنها، رزمندگان پرورش یافتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با تبریک به مناسبت روز پرستار بیان کرد: پرستاران نیز در دوران دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان بوده و حتی اسلحه به دست گرفته و با دشمنان جنگیدند.

وی اضافه کرد: پرستاری در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، حضرت زینب (س) ضمن ایفای نقش پرستاری، بزرگترین مبلغ و پیام رسان حادثه عاشورا بود و اگر وجود بابرکت آن بانوی بزرگوار نبود اسلام به چالش کشیده می‌شد.

پیری در پایان گفت: در قرارداد ترکمنچای و گلستان یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از ایران به دست دشمنان افتاد؛ اما در ۸ سال جنگ تحمیلی با رهبری امام راحل و ایثارگری رزمندگان حتی به اندازه یک کف دست هم از خاک این سرزمین جدا نشد ما نیز باید ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و خدام آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان