۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیکاری بیش از ۲هزار کارگر قزوینی به‌دلیل جانشینی بانک‌ها
کد خبر: ۳۳۳۲۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد:

بیکاری بیش از ۲هزار کارگر قزوینی به‌دلیل جانشینی بانک‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با جانشینی بانک‌ها در ۴۱ واحد تولیدی برای دریافت مطالبات بیش از دو هزار کارگر بیکار شده اند.

بیکاری بیش از ۲هزار کارگر قزوینی به‌دلیل جانشینی بانک‌ها
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اولین نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک‌های استان پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری، نمایندگان مردم قزوین در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دادسرای قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید ابلاغ شده برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی که نیازمند تصمیمات ویژه است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳۰۰میلیارد تومان سهم تسهیلات بهین یاب امسال فقط ۱۰ درصد آن به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاو.ن اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان را احصا کرده ایم، اگر تصمیم جدی نگیریم شرایط بدتر می‌شود با این مبلغ تنها حدود ۱۰ واحد فعال شده و مابقی تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: نظام ما بانک محور است به نحوی که ۶۳ درصد درخواست در ستاد تسهیل مربوط به بانک است بعد بیمه و مالیات را شامل می‌شود، جانشینی بانک‌ها در کارخانه‌های بدهکار و تعطیل شده برای تعیین تکلیف کارگران بسرعت بررسی و عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: با جانشینی بانک‌ها در ۴۱ واحد تولیدی استان برای دریافت مطالبات بیش از دو هزار کارگر بیکار شده اند.

ثبت 528 فقره درخواست تسهیلات رونق تولید در قزوین
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: تاکنون 24 جلسه اصلی به ریاست استاندار و معاونین و 57 جلسه فرعی برگزار شده که دارای 502 مصوبه برای 315 واحد صنعتی و کشاورزی بوده است که از این مصوبات 63/2 مربوط به بانک‌ها،7/6 امور مالیاتی ،10/1 تامین اجتماعی و 19/1 مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده است.

علی پرزحمت ابراز کرد: تاکنون 528 فقره در خواست تسهیلات رونق تولید در استان قزوین ثبت شده که 315 مصوبه در کارگره تسهیل و رفع موانع تولید استان داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون 106 فقره تسهیلات به مبلغ 126میلیارد تومان در 9 ماهه نخست سال 97 در رونق تولید در استان قزوین پرداخت شده است.

این مسئول از تفویض اختیارات ثبت سفارش به استان‌ها توسط وزارت صمت خبر داد و گفت: تاکنون 980 ثبت سفارش در استان انجام شده که از این تعداد 410 درخواست تایید و 50درخواست رد و بقیه درخواست ها در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: این درخواست‌ها جهت تخصیص ارز نیمایی برای تولید بوده و استان قزوین حائز رتبه 4 کشوری است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان