۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام/ یوز‌ها در مسیر عبور از اژد‌های طلایی
کد خبر: ۳۳۳۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹؛

تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام/ یوز‌ها در مسیر عبور از اژد‌های طلایی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ویتنام در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز «شنبه» به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام/ یوز‌ها در مسیر عبور از اژد‌های طلایی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی فوتبال کشورمان دومین بازی خود را در مرحله گروهی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است را روز شنبه ۲۲ دی مقابل تیم ملی فوتبال ویتنام برگزار می‌کند.

ایران - ویتنام

ملی پوشان ایران اولین دیدار خود در این تورنمت را با پیروزی پُر گل ۵ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال یمن جشن گرفتند تا شروع  خوبی برای این رقابت‌ها داشته باشند.

تیم ملی فوتبال ایران پس از سال ۱۹۷۶ که میزبان جام ملت‌ها بود و توانست برای سومین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد دیگر نتوانسته حتی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند و بهترین نتیجه‌ای که کسب کرده ۳ مقام سومی در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ بوده است.

ایران - ویتنام

تیم ملی کشورمان ۸ سال است که زیر نظر کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی خود قرار دارد و در این مدت شکل منسجمی به خود گرفته و بعد از ۲ بار صعود پیاپی به جام جهانی و عملکرد قابل قبول در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حال در جام ملت‌های آسیا به دنبال کامل کردن مسیری است که از ۸ سال پیش آغاز کرده است.

با توجه به عملکرد خوب تیم ملی در چند سال اخیر و حضور ثابت در جایگاه اول آسیا، انتظارات از تیم ملی بسیار بالا رفته است و شروع قدرتمندانه یوز‌ها در بازی اول، امید مردم ایران را برای شکستن طلسم ۴۳ ساله ناکامی در آسیا بالا برده است.

ایران - ویتنام

پیش از این ایران در کار‌های دفاعی خودش را ثابت کرده بود و در این جام با حضور مهاجمان آماده‌ای مثل مهدی طارمی و سردار آزمون و همچنین هافبک‌های هجومی مانند اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش می‌توان امیدوار بود خط حمله آتشینی در اختیار داشته باشیم. مهدی طارمی با ۲ گلی که مقابل یمن به ثمر رساند به همراه سونیل چتری از هند و یویا اوساکا از ژاپن در صدر جدول بهترین گلزنان این جام قرار دارند.

خبر خوب برای تیم ملی بازگشت علیرضا جهانبخش به تمرینات تیم است و به گفته‌ی مربیان او در بازی مقابل ویتنام حضور خواهد داشت. البته به احتمال زیاد جهانبخش به عنوان بازیکن فیکس وارد زمین نخواهد شد و شاید کی روش از او به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کند.

تیم ملی فوتبال ویتنام در اولین بازی خود در این جام با اینکه مقابل تیم ملی فوتبال عراق با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد، اما فراتر از انتظار‌ها ظاهر شد، به شکلی که کارلوس کی روش در مورد عملکرد این تیم گفت: "ویتنام در بازی مقابل عراق ما را شوکه کرد."

ایران - ویتنام

تیم ملی فوتبال ویتنام رتبه صد رنکینگ فیفا را در اختیار دارد و هدایت این تیم بر عهده مربی از کشور کره جنوبی به نام پارک هانگ سئو قرار دارد.

تیم ملی فوتبال ویتنام فقط در ماه دسامبر و در آستانه جام ملت‌ها، ۶ دیدار دوستانه برگزار کرده که از این ۶ مسابقه، چهار پیروزی و ۲تساوی کسب کرده است. ویتنامی‌ها از زمان تعطیلی لیگ کشورشان یعنی سه ماه پیش تاکنون ۱۳ بازی دوستانه برگزار کرده اند و بازیکنان این تیم کاملا با یکدیگر هماهنگ شده اند و تاثیر این برنامه ریزی را می‌توان در نمایشی که مقابل عراق داشتند دید.

تمام بازیکنان تیم ملی ویتنام در لیگ کشور خودشان بازی می‌کنند به غیر از دروازه‌بان سوم این تیم که در لیگ برتر تایلند حضور دارد.

ویتنام در گروه D. تمام تلاشش را می‌کند تا در رقابت با تیم ملی فوتبال یمن بتواند به عنوان تیم سوم از این گروه صعود کند و به نظر می‌رسد شانس بیشتری نیز داشته باشد.

ایران - ویتنام

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ویتنام روز شنبه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

برنامه هشتمین روز جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹

  • ایران - ویتنام شنبه/ ساعت ۱۴:۳۰
  • یمن - عراق شنبه/ ساعت ۱۷
  • لبنان - عربستان شنبه/ ساعت ۱۹:۳۰



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان