۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وزارت ارتباطات بستر مناسب اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از فضای مجازی را فراهم کند/ اروپا حاضر نیست دربرابر امریکا هزینه دهد
کد خبر: ۳۳۳۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

وزارت ارتباطات بستر مناسب اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از فضای مجازی را فراهم کند/ اروپا حاضر نیست دربرابر امریکا هزینه دهد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ما اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش کرده و با آن به صورت تکلیفی برخورد کنیم بسیاری از مشکلات کشور از جمله مواردی در دیپلماسی خارجی و فضاهای بین المللی برطرف می‌شود.

وزارت ارتباطات بستر مناسب اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از فضای مجازی را فراهم کند/ اروپا حاضر نیست دربرابر امریکا هزینه دهد
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم اظهار کرد: ارتباطات در دنیای امروز نقش بسیار برجسته و انکارناپذیری دارد به ویژه فضای مجازی که فراگیر شده و همه ابعاد رسانه و خبررسانی را در برگرفته است.

وی افزود: در شرایط کنونی که با انفجار اخبار و اطلاعات مواجه هستیم؛ یکی از وظایف وزارت ارتباطات بسترسازی مناسب و امن برای اطلاع‌رسانی است تا بتوانیم با بهره‌گیری از این مزیت در برابر نفوذ مقابله کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهم در بحث فضای مجازی، بهره‌گیری از این فضا برای ایجاد اشتغال است و ما در اشتغال‌های نوین خصوصا در بستر مجازی باید بیش از این فعالیت کنیم؛ چراکه براساس فرموده امام علی(ع) کسی که روزگاران خود را شناخت غفلت نکرده و متناسب با آن خود را مجهز می‌کند.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از راه‌های ایجاد اشتغال همین فضای مجازی است که از ارزان‌ترین و سهل الوصول ترین و سریع‌ترین زمینه اشتغال است به طوریکه در چین بستر بسیار مهمی برای راه ابریشم مجازی  فراهم کردند و بر اساس گزارش‌هایی که داشتم نزدیک به سه تریلیون دلار از این حوزه برای خود درآمدزایی کردند.

محمدی تاکید کرد: علاوه بر ظرفیت رسانه در اطلاع رسانی باید از این ابزار برای اشتغال و تحرک اقتصادی استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: ما اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش کرده و با آن به صورت تکلیفی برخورد کنیم بسیاری از مشکلات کشور از جمله مواردی در دیپلماسی خارجی و فضاهای بین المللی برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: همانطور که مشاهده می‌کنیم اروپاییان کم کم در حال خلف وعده هستند؛ این در حالی است که رهبری بر این موضوع تاکید داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست و بعد در ادامه فرمودند که به اروپا نمی‌شود تکیه کرد و ما می‌بینیم هرچه می‌گذرد صحت این موضوع برای همه آشکار و روشن‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: طی یک دهه اخیر تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ و اقتصاد بوده و ما باید از همه ظرفیت‌ها و بسترها برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم.

محمدی اضافه کرد: به ویژه با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان که هدفشان در تنگنا قرار دادن معیشت مردم و ناراضی کردن قشر ضعیف جامعه است، مسئولین کشور باید این درایت را داشته باشند که با اتخاذ راهکار مناسب در برابر توطئه دشمنان به نحو مطلوبی مقابله کنند.

وی بیان کرد: ما باید بین مواضع تاکتیکی و استراتژیکی کشور تفاوت قائل باشیم چراکه مواضع استراتژیکی کشور، متکی بر تقویت نظام خصوصا از حیث ایجاد امنیت و مصونیت کشور است و مصونیت امنیت نیز در وهله اول در گرو انسجام داخلی و وحله دوم تقویت بنیه دفاعی کشور است؛ زیرا هرچه بنیه دفاعی کشور قوی‌تر باشد دشمن نفوذ کمتری به کشور داشته و راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: از نگاه استراتزیک می‌توانیم با تاکتیک‌های مختلف برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم زیرا جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای نقش اثرگذاری دارد و در مقابله با تروریسم و داعش نقش بی نظیری داشته که اگر ما مقابله نمی کردیم سرریز مخاطرات آن برای اروپا و دیگر نقاط جهان بود.

وی تصریح کرد: ما باید از این حربه‌ها استفاده کنیم و در واقع با آنها برخورد طلبکارانه داشته باشیم چون اگر تلاش‌‌های ایران و فداکاری سربازان و همراهان ایران نبود داعش قدرت یافته و در اقصی نقاط جهان ایجاد مخاطره می‌کرد.

محمدی بیان کرد: وقتی ما در اینجا مقابله جدی می‌کنیم و شهدای مدافع حرم را تقدیم می‌کنیم اروپا باید بداند که هزینه‌اش را باید بپردازد و لذا ما باید دست برتر در عرصه دیپلماسی و مطالبات منطقه‌ای داشته باشیم چراکه اگر ایران نباشد این فضای آرام و صلح آمیز در منطقه و دنیا ممکن است؛ متشنج شود.

وی در ادامه گفت: اروپا حاضر نیست که در برابر آمریکا هزینه دهد، اما باید بپذیرد که این هزینه را اولا به واسطه حفظ پرستیژ خود در عرصه بین الملی باید بدهد چون اکنون برای اروپا پرستیژی قائل نیستند و آن را تابعی از دولت ایالت متحده می‌دانند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان بیان کرد: اروپا برای حفظ خود در عرصه بین المللی و همچنین اگر به دنبال تامین منافع و به ویژه در زمینه امنیتی خود هستند، باید هزینه‌اش را نسبت به جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان