۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین رسانه در جهت‌دهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جوامع بشری موثر است
کد خبر: ۳۳۳۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

رسانه در جهت‌دهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جوامع بشری موثر است

استاندار قزوین با تاکید بر اهمیت نقش رسانه گفت: رسانه علاوه بر بحث اطلاع رسانی در جهت دهی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع بشری موثر است.

   رسانه در جهت‌دهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جوامع بشری موثر است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: از دستاندرکاران برگزاری برنامه برای برپایی جشنواره و ارزیابی عملکرد رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروزه رسانه در تبادل اطلاعات و اخبار در کل دنیا نقش مهمی دارد چراکه در بسیاری مواقع سرنوشت ملت‌ها را با تحولات اساسی مواجه کرده و در جوامع بشری فرهنگ سازی می‌کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به نقش مهم رسانه‌ها طبیعتا موضوع رسانه باید در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی به صورت جدی قرار گیرد.

امروز هیچ مرزی در ارتباط با رسانه‌ها وجود ندارد
وی عنوان کرد: وقتی سخن از رسانه به میان می‌آید منظور از رسانه شبکه‌ مویرگی‌ای است که امروز به راحتی در دستان و جیب همه مردم بوده و در هر خانه‌ای حضور دارد و مثل گذشته نیست که به طور مثال برای نشر اخبار در روزنامه یا هفته نامه و اخذ مجوز مدت‌ها تلاش کرد.

زاهدی عنوان کرد: امروز فضای دیجیتال کاری کرده که رسانه در دستان همه قرار دارد و در واقع یک شبکه مویرگی رسانه‌ای در همه دنیا شکل گرفته که هر اتفاقی در جهان رخ می‌دهد بلافاصله به سرعت در همه دنیا منعکس شده و تاثیر خودش را می‌گذارد.

وی بیان کرد: علاوه بر بحث اطلاع رسانی استفاده دیگری که از رسانه صورت می‌گیرد برای جهت دهی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع بشری است که هم می‌تواند در درون کشورها و هم خارج از حاکمیت و مرزهای جغرافیایی و از بیرون مرزها اثرات خود را بر جای گذارد.

استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به تحولات و پیشرفت صورت گرفته امروز دیگر هیچ مرزی در ارتباط با رسانه‌ها وجود ندارد و به هیچ شکلی امکان‌پذیر نیست که بتوانیم در این عرصه مرزی تعیین کنیم و مانع ورود یا چرخش اطلاعات شویم.

برای مقابله با هجوم فرهنگی باید تولید فرهنگی داشته باشیم
وی در ادامه گفت: باید در راستای گسترش رسانه‌‌های داخلی که به فرهنگ و اطلاع رسانی عمومی کمک می‌کند، تلاش کرده و خود را برای مقابله با موج اطلاعات مخربی که در دنیا تولید و به کشورهای مختلف سرازیر می‌شود آماده کنیم.

زاهدی در پایان گفت: وقتی در برابر هجوم فرهنگی قرار می‌گیریم باید تولید فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم در برابر آن مقابله کنیم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان